Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afwerking blowhole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de FAQ staat mooi uitgelegd hoe je een blowhole kan maken, maar er staat niets over de afwerking aan de buitenkant. Ik veronderstel dat het de bedoeling is om een rooster/stoffilter te plaatsen, maar ik vind nergens fankits inclusief rooster. Hoe maken jullie een rooster? Kan je dat kopen of moet je zelf iets verzinnen?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Als je zelf een blowhole wilt maken, moet je idd zelf iets verzinnen voor de afwerking meestal.

Als je een blowhole in een plasic kast maakt kan je eventueel de zooi schuren, plamuren en overspuiten. In een alu kast wordt dit moeilijker natuurlijk.

/edit

Vraag anders eens rond op www.casejunkies.com.

[ Voor 10% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-03-2007 22:30 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het maken in het zijpaneel van een aluminium behuizing (Lian-Li 6070A). Hier staan enkele roosters, maar daar komt heel wat stof doorheen.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Die zijn enkel bedoeld voor je vingers ;)

Zelf heb ik in het dak van mijn PC-71 3 120 rads, maar die blazen naar buiten. Niks geen last van stof.
Dus als je ze naar buiten laat blazen --> problem solved.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar het is om mijn processor en geheugen van frisse lucht te voorzien: http://img211.imageshack.us/img211/5033/img0002largejl8.jpg

De lucht die langs de twee inlet-fans vooraan binnenkomt wordt verwarmd door twee harde schijven en een 8800 GTX (die grotendeels mijn behuizing in twee helften verdeelt). De nieuwe fan zou moeten komen ter hoogte van de rode cirkel (de kabels moeten meer opzij gaan). Dat zou ideaal zijn om mijn processor en geheugen te koelen, de lucht gaat vervolgens horizontaal naar achter en wordt tenslotte naar buiten gevoerd door de achterste casefan. De temperatuur met of zonder zijpaneel scheelt nu 15°, dus het zou veel verschil maken.