[WinAmp vs iTunes] iPod gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers!

Vroeger gebruikte ik altijd Winamp, nooit slechte ervaringen mee gehad... intégendeel! Ik hield van winamp, maar sinds de aanschaf van m'n iPod ben ik overgestapt naar iTunes... Dit beviel me ook wel, maar er zijn zo'n paar SUPERirritaties zoals:

*ramverbruik/sloomheid/gigantischheid
*zoeken van nummers gaat een pak trager dan in winamp
*global hotkey support ontbreekt
*WATCH/monitor FOLDERS :OMFG-FFS-WTF:
*Apple vendor lock! waar ik uit principe tegen ben!!
*saaie omvangrijke weinig functionele skin.

Welnu, winamp had hier allemaal geen last van... maar kon destijds niet (juist) met de iPod overweg. Ik wil doodgraag terug overstappen... Nu resten me enkele vragen...

1) Kan ik al mijn ratings van iTunes op een of andere manier imprteren naar Winamp? of misschien zelfs héél mij library overzetten met alles erop en eraan zoals Ratings, playcount(en mss zelfs album covers)?

2) Kan ik auto-playlists aanmaken in winamp die:

* Top 50 meest gespeeld selecteren?
* Alle 5-sterren van bepaald genre, langst geleden gespeeld selecteren?

You can see where this is going... Dus combineren van criteria om ideale playlists te maken.

3) En kan ik dan ook DEZE playlists alleen syncen met m'n iPod? En de playcounts die op de iPod gebeuren, worden die bijgeteld in Winamp? ...

dus kort samengevat:

is (de iPod plugin voor) Winamp in staat:

* Op een of andere manier mijn ratings te importeren? (of via software van derden?)
* Dezelfde soort playlists op te stellen als in iTunes?
* Deze aangemaakte playlists, gebaseerd op m'n nieuwe winamp-library, te syncen met m'n iPod (flawless)?

(en als ik dan nummers verplaats in m'n mappenstructuur, deze niet verdwijnen/fouten geven in de winamp library, dus ook niet met het syncen? zoals iTunes wel zou klagen) ik neem aan dat Monitor folders dit probleem verhelpt?

Many, many thanks in advance... voor eventuele antwoorden

Matthias
"the one who got tired of iTunes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als DAT zou kunnen ben ik ook om, heb het alleen nog niet kunnen vinden :|