Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De 2 tachtigers in mijn psu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gewander uit het feit dat mijn psuventilatoren geluid maken zit ik te denken aan een eventueel vervangen van deze 2 door stillere exemplaren. Maar:

Kan iemand met een Tagan 480 U22 verschil melden?

Of wellicht kan zeggen dat het wel / niet af teraden is...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
De fans zijn idd te vervangen door stille (Papst) fans, waardoor je minder geluid krijgt.
Houd er dan wel rekening mee dat stillere fans soms ook niet dezelfde airflow leveren als de standaard fans, en er dus meer warme in je voeding kan blijven hangen.

Als je je fans nu op een soort fancontrollertje hebt zitten (Als voeding minder belast is gaan de fans minder snel draaien) en je wil je fans hier weer op aansluiten moet je wel kijken naar het voltage. Volgens mij heb ik eens gelezen dat fans in je voeding niet altijd op 12V werken namelijk.

Eventueel kan je dan die stillere fans rechtstreeks op je 12V aansluiten, mss met een weerstandje er tussen.

Succes :)

There is no replacement for displacement!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Ehm, Tagan voedingen zijn al zowat de stilste (actief gekoelde) voedingen op de markt. Ik denk dat je weinig tot geen resultaat boekt met het vervangen van de fans. Daarnaast verlies je dan natuurlijk je garantie, maar dat is jouw keus. ;) Trouwens, als ik me niet vergis maakt Tagan ook gebruik van een dunnere 80mm fan. Dus succes met zoeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan iets meer nu met de suggesties ik denk dat ik het maar laat waaien nu in deze vorm die staat..