Toon posts:

help!!!wie heeft hier veel verstand van scsi?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik vond op zolder nog zon oude scsi kaart een :aha-1542cf, en nog een paar harde schijven en een cd brander.Nou is het probleem dat scsi eerst de scsi onderdelen voorop zet voordat hij met mijn oude harde schijf begint.gevolg start ik hem op met scsi harde schijven worden mijn c,d en e harde schijven g.h en i daar weer een gevolg op windows draait niet meer kan ik nog geen cd tjes branden.aaaaaaargh help mij!!!!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
In de bios de bootsequence op IDE/SCSI zetten ipv. SCSI/IDE? Kan problemen opleveren als je een ATA66 kaart gebruikt.

Verwijderd

als je wat meer informatie geeft kunnen we je beter helpen.

Bijv in wat voor pc zit de kaart, hoeveel en welke apparten op de scsi bus zitten en op welk ID of er nog ide appartuur in die pc zit.

dat zijn belangrijke dingen om te weten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

als het goed is moet het genoeg zijn om geen primaire partities (maar alleen secundaire) op die scsi schijven aan te maken.
driveletters worden namelijk eerst toegekend aan primaire partities en pas in 2e instantie aan logische stations.
maar bootvolgorde veranderen is idd makkelijker :).

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
ik vond op zolder nog zon oude scsi kaart een :aha-1542cf, en nog een paar harde schijven en een cd brander.
Doe mij ook zo'n zolder!

Houdoe

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:00
LOL witte :)
maar inderdaad als je echt van scsi wilt booten zul je ten eerste een scsi kaart MET bios moeten hebben !
daarnaast zul je in je moederbord instellingen ff moeten aangeven dat ie de eerste hd van je scsi kaart moet nemen om te booten !
als je de je scsi hd goed hebt ingedeeld zou het moeten werken !
veel succes
als dank mag je me wel een 1 gb scsi hdtje toesturen ( kan ik weer verder ongestoord branden scsi rulez :7 )

.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Harley, ik heb een SCSI II-schijfje van 2 GB, maar die komt ab-so-luut niet in de buurt van mijn UDMA schijf, zowel qua datatransfer als acces-times.
Logisch: die SCSI-schijf is uit de tijd van de eerste generaties IDE-schijven en die zijn nu allemaal overleden.

Houdoe

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

hoi robin!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Misschien kan je het BIOS uitschakelen.
Of een instelling wijzigen.
Voor wat utils:
http://www.adaptec.com/support/overview/aha1540.html

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:38
Is dat niet een SCSI kaart met BIOS en flop-controller? Die heb ik er ook nog een gehad in een grijs verleden.
Pagina: 1