Calender server

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Voor mijn mail ed. maak ik gebruik van imap om het op verschillende pc's beschikbaar te hebben. tevens heb ik een webmail (Squirrelmail)
Als client gebruik ik overal Evolution. Nu zit in evolution ook een gedeelte voor calender. Dit zit ook in squirrelmail.

Ik zoek nu dus een oplossing om de calender centraal op te slaan (of in ieder geval op de server waar ook squirrelmail op draait) en het dan overal heen te syncen (clients en squirrelmail) en gewoon vanuit alles events kan bekijken en toevoegen (en mischien zelfs op alle clients de alarm meldingen te hebben (niet verplicht) )

Weet iemand hier een oplossing voor of een andere manier om het doel van een gedistributeerde calender te berijken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik gebruik zelf webdav icm sunbird, werkt prima.

mogelijk kan evolution ook webdav (caldav is webdav-dialect trouwens).
webdav serveer je dan met bijv. apache

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Ik heb wel erdelijk wat informatie gevonden, maar eigenlijk niks van hoe ik dat nou daadwerkelijk implementeer...
mod_dav voor apache (draai apache2) maar wat dan :?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22

krietjur

Where am I?

Zit je vast aan squirrelmail gebruiken? En ik weet niet hoeveel gebruikers je hebt en wat eventueel je budget is?

Scalix kan met Evolution babbelen door middel van een connector en heeft tevens een fraaie webmail client. Tot 25 gebruikers kost het je ook nog eens niets.

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
De omgeving is op dit moment alleen persoonlijk en daarom wil ik het ook graag zo klein mogelijk houden zodat het niet teveel andere processen op de server verstoort

Verwijderd

BarthezZ schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:45:
Ik heb wel erdelijk wat informatie gevonden, maar eigenlijk niks van hoe ik dat nou daadwerkelijk implementeer...
mod_dav voor apache (draai apache2) maar wat dan :?
Maar dan niks, dan stel je in de clients de gegevens voor de WebDAV in, en klaar.
Mits je mod_dav goed opgezet hebt, met usernames, realms en passwords.
WebDAV/CalDAV is niets meer/minder dan het toegankelijk maken van een dir over http, de clients bewerken een .ics file die daarop staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 17:27 ]

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:11
Je zou ook even kunnen kijken naar Horde (www.horde.org). Ik heb daar een aantal patches voor geschreven waarmee je kunt syncen via WebDAV / iCal. Zo kun je ook via web interface je kalender beheren en ik gebruik het zelf ook via Sunbird / Lightning. Volgens mij heeft Evolution ook wel Webda / iCal support dus dan zou het daar ook wel moeten werken.

De patches zitten volgens mij ondertussen al in CVS, anders kun je ook even kijken op http://bugs.horde.org/ticket/?id=3032
Pagina: 1