[XP] Boot failure: PXE-E61 Media test failure

Pagina: 1
Acties:
  • 4.200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Kheb een oud HP beessie en die boot ineens niet meer. Krijg PXE-E61: Media test failure en dan PXE-M0F: Exiting HP PXE ROM. Booten gaat niet van Ultimate Boot CD, zowel van een CD als van USB krijg ik het niet voor elkaar (geen diskette beschikbaar). Wel van WinXP CD maar stopt elke keer door een blue screen. Ik kom niet in de recovery console door die BSOD. De HD boot dus niet, maar werkt wel in een andere PC. Ik vermoed dat de MBR corrupt is. Of iets met de BIOS. Maar het BIOS heeft een paswoord en die heb ik niet, dus kan ik er niet in 8)7 . Kan ik dat paswoord wissen? Ik kan dus niet het BIOS in, geen MBR repair tool draaien én geen verse install doen. Nog opties?

[ Voor 2% gewijzigd door koekeeghan op 18-03-2007 20:13 . Reden: aanvulling ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Mischien dat je ff de batterij uit dat ding kan halen, weet niet of het een laptop is..

anyway, ik denk dat je ultimate boot cd niet goed gebrand is - doet ie het wel in een andere machine?

• koekeeghan
Het het is geen laptop maar een desktop.

Net met de recovery console in een andere PC fixboot gedraaid. Die is dus hersteld, maar als ik een installatie wil draaien krijg ik weer een BSOD. Krijg er dus nog steeds geen nieuwe windows op.

[ Voor 82% gewijzigd door koekeeghan op 18-03-2007 21:17 ]

• koekeeghan
Volgens mij had ik fixmbr als commando moeten geven en niet fixboot. Maar als ik nu weer de cd erin doekom ik niet meer in de recovery console maar in het standaard installatie gebeuren. Kan ik die console zelf oproepen vanaf de cd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

koekeeghan schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:12:
Kheb een oud HP beessie en die boot ineens niet meer. Krijg PXE-E61: Media test failure en dan PXE-M0F: Exiting HP PXE ROM.
Dat is de prompt die je krijgt als je kan booten/installeren van netwerk (RIS).
Die staat dan waarschijnlijk als eerste bootdevice ingesteld in de BIOS.

Die error is in ieder geval vóór alles wat des windows is, dus als je iets wil kunnen veranderen moet je toch echt je BIOS inkunnen.
Maakt het troubleshooten een stuk simpeler :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• koekeeghan
Jamaar het punt is juist dat ik geen BIOS wachtwoord heb. Ik kan er wel in en de instellingen zien, maar niets wijzigen en opslaan. Het lukt niet om te starten van USB of CD, en ik krijg het BIOS flashen dus ook niet op gang. Ik krijg elke keer Missing operating system als ik wil booten van externe media. Zowel bij CD als USB. Grmbl, hoe moet ik nu flashen?

[ Voor 21% gewijzigd door koekeeghan op 18-03-2007 22:46 ]

Verwijderd

Waarom haal je nou gewoon niet ff het batterijtje er uit om je wachtwoord te wissen, zoals ik al eerder zei

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over wat voor soort HP ding hebben we het eigenlijk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• koekeeghan
Het CMOS batterijtje verwijderen en de reset knop indrukken, reset helaas niet het paswoord. Dit heb ik al geprobeerd. Het is een HP D330 met BIOS 786B2 v2.04.

Verwijderd

koekeeghan schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:11:
Het CMOS batterijtje verwijderen en de reset knop indrukken, reset helaas niet het paswoord. Dit heb ik al geprobeerd. Het is een HP D330 met BIOS 786B2 v2.04.
dan heb je niet lang genoeg geprobeerd :p

• koekeeghan
Ok, maar hoe lang moet die batterij eruit dan? Normaliter is het batterij eruit, reset(knop), terug en booten maar. Ik heb net de batterij er +-10 min. eruit gehad en dan de resetknop gedaan. Nog steeds het paswoord 8)7. Ik lees nu ook dat de BIOS ook niet geflasht kan worden en dat de MBR ook beveiligd is hiermee. De MBR wordt vergeleken met de vorige startup en teruggezet als het niet overeenkomt. Dus ik kan eigenlijk niets zonder dat paswoord te verwijderen.

[ Voor 109% gewijzigd door koekeeghan op 19-03-2007 18:07 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe je een BIOS reset is nou niet echt iets in de scope van Windows Clients, ik ga je topic daarom eventjes verplaatsen :)

Windows Clients >> Processors, Mobo's & Geheugen

• koekeeghan
Inmiddels heb ik de CMOS weten te resetten door een jumper te verplaatsen. De batterij eruit was niet voldoende kennelijk. Het paswoord is eruit. De MBR beveiliging heb ik uitgezet.

Alleen boot die mofo nog steeds niet. XP setup loopt nog steeds vast. Telkens een BSOD. Met een andere schijf ook, dus ik vermoed dat het niet aan de schijf maar aan een ander hardware issue licht. Wat kan het nog meer zijn?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Misschien rot geheugen, kan voor vage problemen de oorzaak zijn. Probeer eens een memtest86 te draaien, liefst 24 uur lang. Komen er errors uit, vervang het geheugen. Let wel, geeft memtest geen errors, dan betekent dit niet automatisch dat het geheugen goed is, maar de kans is wel groot.

Volgende oorzaak zou een rotte voeding kunnen zijn. Tenslotte zeg je zelf dat het een oud beestje is, dus waarschijnlijk de voeding ook. Heel goed mogelijk dat je voeding instabiel is geworden, ik zou het eens testen met een andere voeding. Heb dit zelf een jaartje terug ook gehad met de pc van mn zus (ook p3). Die gaf ook constant BSOD's. Even getest met een andere voeding en het ding draait weer als een zonnetje.
Kijk even in de BIOS wat voor voltages er worden weergegeven.

Succes.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ben1985 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:57:
Kijk even in de BIOS wat voor voltages er worden weergegeven.
als ik me goed kan herinneren staan dat soort dingen nou net niet in zo'n HP bios.
Misschien is er wel zo'n HP diagnostic CD image voor (net als bij de VL420)?

• koekeeghan
Soms staan voltages wel in de BIOS, maar dat is mobo afhankenlijk. Zo oud is ie trouwens niet volgens mij. Maar goed, het zou idd goed het geheugen kunnen zijn. Ik ga alle hardware verwijderen en testen.

De BSOD tijdens de setup lijkt telkens op ongeveer hetzelfde moment te komen. Wil dat nog iets zeggen? Er staat ook iets van USBbus.sys oid. Heb nu helaas de exacte melding niet. Heb nu effe geen tijd voor dit projectje.

• koekeeghan
Nou ik ben eruit. Het was inderdaad defect geheugen. Ik heb fullboot aangezet in de BIOS en een voor een de geheugenreepjes getest. Daarna moest ik wel nog de MBR herstellen, dus daar was kennelijk ook iets mee.

Pagina: 1