Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(+/-) 4.75 inch frontbayy, inhoud?

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
ik zit met en raar probleem (luxeprobleem ook)
ik heb een hp madiacentre (pavilion) gekocht, die hier al een >jaar vrolijk zijn werk doet (niets dan goeds over die pc, behalve dat ik aan een upgrade toe ben)
Afbeeldingslocatie: http://www.netwerk.be/img/01/73/4.300.jpeg
nu zie je op de kast 2 deurtjes, de rechter is voor audio, usb en firewire, de linker is een aansluitdock voor een externe harde schijf. echter past er (natuurlijk) alleen de speciale 'personal media drive' schijf in (die 2keer zo duur is als een goedkope externe hdd) die ga ik dus niet kopen.
ik zit dus in mijn pc met een heleboel loze ruimte die inbeslag word gehouden door een metalen 'rekje' met een usb stekker in de achterkant, en die gaat er dus nu uit.

je zou zeggen, het ding is zo groot als een cdrom speler, alleen niet dus, hij is een halve inch kleiner (smaller, even hoog (dik) als een gewone cdrom speler). ik heb vandaag lopen zoeken, maar ben nog geen hardware tegengekomen met deze breedte (op zn kant), en wil toch iets nuttigs doen met het nu lege deurtje. (reservoirtje voor waterkoeling + knopjes pomp en radiatorfan bediening heb ik al aan zitten denken) iemand anders een idee wat ik in een slot kan steken afmetingen cdrom maar dan een halve inch smaller?
nuttig hoeft het niet direct te zijn, zo lang het maar *iets* doet.

(zal maar gelijk roepen dat ik niet wist waar ik dit moet plaatsen, (casemodding? maar et is een verzoek om hardware, al dan niet casemoddign-gerelateerde) het hoeft geen opslagmedium te zijn dus niet in I/O, etc.. wil graag weten of iemand uberhaupt iets weet wat in een versmalde 'cdrom bay' past (iig geen cdrom, ik heb al 2 dvd/dvdrewriter drives. daarbij past er geen cdrom drive in omdat het hele slot zo breed is als een cd, dus geen ruimte voor plastic en metaal dan :P))
[edit:] ugh, typfout in de topictitel, das natuurlijk met 1 Y [/e]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ouderwetse floppy? Schakelaars zodat je je fans kan regelen? Leuk lampje of een logo? Waterkoelingreservoir is ook leuk idd :) Mogelijkheden zijn eindeloos. Het lijkt mij eerlijk gezegd gewoon het mooiste om hem strak te houden.

• AlexanderB
floppy is een idee ja :) maar daar heb ik niets aan (ik gebruik mn usbstick niet eens, laat staan floppy, ik mail alles gewoon naar mn zelf met gmail 8)7 )

logo kan wel over het hp logo heen (als ik toch bezig ben) :P

strak houden was het plan ja, geen opzichtige fangrills oid, gewoon een zo stealthy mogelijke machine, geen go-faster-stripes 8)7 , overdreven neon. etc, wellicht wel iets van lampjes erin (in het waterkoelingscircuit met doorzichtige slangen?) dat door de (ontelbare) koelgaten een zacht blauw schijnsel geeft, en voor zuinige/nachtmodus een paar kleine rode ledjes die wat minder fel zijn.

ga denk ik toch voor waterkoelingsreservoir,

schakelaartjes voor fans kan ik overigens aan de andere kant nog kwijt, daar zit een spaciaal montageplaatje voor stekkerbussen met een hoop ruimte over..

(dit is de niet-luxe versie, de luxe versie had ook nog audio tulip aansluiting en en video in-out op de voorakant, (dus ruimte genoeg op dat paneeltje), 512 mb ram meer, en een afstandbediening, voor 150 euro meer, achteraf was dat misschien slim geweest (omdat ik zowat al die dingen zelf al heb toegevoegd) maar mn budget was er toen niet naar. O-) )

ben dus denk ik wel over de streep nu, waterkoeling en reservoir achter het deurtje (en verlicht natuurlijk :)) aleen blijft de vraag bestaan, zou er nog niet-zelfgebouwde hardware bestan voor de maatvoering? (behalve de docking ding die erin zat) heb namelijk niets kunnen vinden. als iemand een betere google term weet, ik ben neit zo'n held.. _/-\o_

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je kan een 5.25'' bay nemen waar zo'n reservoir inzit. Dan zie gewoon geen randen wat ook wel erg mooi is :) Anders moet je een 3.5''bayreservoir nemen (das floppy toch? Begin opeens te twijfelen :P ) en die modden in de bezel.

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
maak er iets in dat er wel een externe schijf inkan, daar heb je ook nog iets aan ;p
of mischien een slim-drive (ik weet niet hoe groot breed die zijn)

• AlexanderB
ik gebruik dus nooit geen externe schijven, voor mij geen toegevoegd nut helaaas.. (sorry)

een 5 1/2... nee, dat kan niet, want aan de zijkant van de slot zitten de rails waar de hele voorkant op naar buiten kan worden geschoven, dus breder maken kan niet...

kan wel in zo'n resevoir gaan zagen (afgezien dat ie op zn kant natuurlijk niet lekker werkt.. word gewoon een zelfbouw, ik heb nog verschillende diktes policarbonaat (pantserglas, dat dus niet uit elkaar spat zoals acrylglas wat veel word gebruikt bij modden)
wat ik em afvraag of het uberhaupt wel nodig is, ik heb nl al een dikke radiator bovenin zitten, en je moet toch bijvullen op hoogste punt toch?

alhoewel, als ik beide slangen inbouw onder het waterpeil moet het goedgaan. alleen word een zooi om het te ontluchten :|

hmm...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> CM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het gaat toch gewoon om het estetisch effect? Als je em zelf maatk kun je hem gewoon in serie in de loop bouwen. Als je een gat IN boven maken en een gat onder voor UIT dan valt het gewoon naar beneden en gaat weer verder. Lucht gaat idd. naar het hoogste punt maar je kan ook gewoon een fillport kopen. Daarmee wil het ook perfect. Zie het probleem niet helemaal :P
Pagina: 1