Ik ben gister eens wezen kijken met m'n broer voor een andere auto, in Vlaardingen, bij de officiele dealer van het merk waarin ik rij. Ik had daar een wagen zien staan die 19K moest opbrengen (Golf V van eind 2004, Sportline uitvoering, 1.6 FSI blok, automatische airco etc etc. Vrij compleet voor mijn wensen)
Eigenlijk was ik niet serieus van plan om hem ook echt te kopen, maar je moet toch wat als de vrouwen uit winkelen zijn.
Goed, auto bekeken, wat vragen gesteld over de auto zelf. Daarna (tegen beter weten in) gevraagd wat m'n huidige auto zou opbrengen bij inruil, het gaat hier om een Golf 4 uit 2002, TDI (74kw), airco, electrische ruiten en 118K op de teller. Niet een verkeerde stand voor een diesel dacht ik zo.
Na wat kijken door de verkoper naar m'n wagen en zeuren over het sterretje in de voorruit ging hij overleggen met z'n collega. Om na ongeveer 5 minuten terug te komen met een in mijn ogen waanzinnig laag bod, 5000 euro minder dan ik hem begin januari vorig jaar voor heb aangeschaft. Toen ik dit aan de verkoper meldde gaf hij me het advies het in dit geval niet te doen.
Nu weet ik wel dat een auto altijd minder op zal brengen dan waar je zelf op hoopt, maar dit was me wel heel gortig. Zeker als ik hele basis VW Polo's in de showroom zag staan voor bedragen die me zeker verwonderden.
Als argument gaf de verkoper aan dat het een diesel was, en dat met de regio te maken had (randstad zijn toch over het algemeen diesel rijders?
) en dat ik particulier of elders in het land meer geluk zou hebben.
Die 5000 euro kan een aantal dingen betekenen;
Eigenlijk was ik niet serieus van plan om hem ook echt te kopen, maar je moet toch wat als de vrouwen uit winkelen zijn.
Goed, auto bekeken, wat vragen gesteld over de auto zelf. Daarna (tegen beter weten in) gevraagd wat m'n huidige auto zou opbrengen bij inruil, het gaat hier om een Golf 4 uit 2002, TDI (74kw), airco, electrische ruiten en 118K op de teller. Niet een verkeerde stand voor een diesel dacht ik zo.
Na wat kijken door de verkoper naar m'n wagen en zeuren over het sterretje in de voorruit ging hij overleggen met z'n collega. Om na ongeveer 5 minuten terug te komen met een in mijn ogen waanzinnig laag bod, 5000 euro minder dan ik hem begin januari vorig jaar voor heb aangeschaft. Toen ik dit aan de verkoper meldde gaf hij me het advies het in dit geval niet te doen.
Nu weet ik wel dat een auto altijd minder op zal brengen dan waar je zelf op hoopt, maar dit was me wel heel gortig. Zeker als ik hele basis VW Polo's in de showroom zag staan voor bedragen die me zeker verwonderden.
Als argument gaf de verkoper aan dat het een diesel was, en dat met de regio te maken had (randstad zijn toch over het algemeen diesel rijders?
Die 5000 euro kan een aantal dingen betekenen;
- Ik heb bij aanschaf teveel betaald (ook al gingen vergelijkbare modellen destijds voor hetzelfde bedrag weg en leek het me wel okay
- Die verkoper vond m'n auto niet courant genoeg voor die regio.
- Wat zijn de factoren die de afschrijving van een auto allemaal kunnen beinvloeden. Ik vind persoonlijk dat bijvoorbeeld de KM stand toch nog wel netjes is voor een diesel van die leeftijd (zo'n 26K per jaar gemiddeld genomen)
- Wat klopt er van het argument dat diesel blijkbaar niet interessant genoeg is in die regio, rijden mensen daar gemiddeld minder kilometers woon- werkverkeer?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC