Toon posts:

[Vista x64] Asrock 939Dual-Sata2 IDE error?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn er ook mensen die vista x64 zonder problemen op dit bordje hebben geinstalleerd met ata schijven??? ik krijg telkens de melding dat de setup geen drivers kan vinden voor de harddisks

heb al geprobeert via een USB-stick de s-ata drivers te installeren die op de meegeleverde cd staan (zowel de x86 variant als de x64 variant) maar dit heeft niet mogen baten ook heb ik andere schijven geprobeert maar nog steeds geen success.

het vreemde is dat ik ook mijn dvd-drive bij het browse venster niet zie staan?!?!

config:

Opteron 165 @ 2,5GHz
Tagan 480Watt
Asrock 939Dual-Sata2
2GB OCZ Platinum XTC (SPD 250MHz 3-3-3-8)
Geforce 7900GTX
Intel 10/100/1000GT Desktop NIC
Asus Physx P1
SB X-Fi Xtreme-Music

(evt. extra specs in sig.)

ik probeer te installeren op een Seagate U Series 5 (ST320413A) (oud 20gb schijfje dat ik nog liggen had, maar ook mijn Diamond Max Plus 8 van 40GB of mijn Diamond Max 10 van 250GB pakt ie niet)

de DVD drive zit "dedicated" op secondary IDE als Master en de installatieschijf zit "dedicated" op Primary IDE Master dus zonder de andere schijven aangesloten.

de foutmelding doet zich dus voor na het booten van de CD, na het aangeven welke taal ik wil en dan op de knop moet klikken voor installatie. dan krijg ik een scherm waarop hij aangeeft dat hij geen drivers kan vinden voor een "required media for installation". daarop heb ik de keuze browse, OK of cancel.... druk ik op ok, dan kom ik op een scherm waar ik een driver moet kunnen kiezen. maar dit venster blijft leeg, ook na het aanklikken van het weergeven van niet compatible drivers, browse ik naar de USB-stick en kies ik voor de S-ata drivers geeft hij geen drivers weer, alleen als ik aangeef dat hij ook NIET-compatible drivers moet laten zien... installeer ik 1 van die drivers krijg ik de melding dat die controller niet is gevonden

iemand een oplossing??? want ik wordt hier best wel gek van... mijn beta2 en RC1/2 in de x64 versie gaven geen enkel probleem, zelfs zonder drivers

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

En als je in je BIOS je SATA controllers op IDE mode zet? Ik draai vista x32 en heb geen drivers nodig.

Yo.

Verwijderd

Topicstarter
s-ata is uitgeschaked aangezien het -zoals ik ook al in mijn OP zei- om ATA-schijven gaat... oftewel de "standaard" 40-pins aansluiting. en het gaat hier zoals ik ook al zei om de 64-bit versie.

maar ik kan inderdaad wel ff kijken of het misschien daaraan kan liggen... ik zal btw. dan ook meteen ff zonder overclock proberen.

i'll keep u posted

edit: bedenk me net dat de officiele benaming van de schijf p-ATA moet zijn\

zojuist de default biossettings geladen maar ook dat mocht helaas geen oplossing bieden
het enige dat ik denk ik nog kan bedenken is dat ik toch nogmaals bios 2.20 moet proberen (2.30 gaf multiplier/htt/memory/divider problemen)

ik kwam erachter dat er op de asrock site nog nieuwe s-ata drivers zijn, maar ook deze werken niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 11:16 ]

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 09:18

Francois

Dus...

Beetje offtopic: Het draait hier perfect maar dan op sata raid0. Heb alleen de beta's gedraaid op een pata schijf en had daar net als jij geen problemen. Mijn pata schijf werd wel getoond tijdens de clean install van vista x64 en ik weet zeker dat je daar geen extra drivers voor hoeft te laden.

Enige puntje dat ik had is dat Cool'n'Quiet niet werkte. Dat werkt pas als je deze bios gebruikt: http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/bios/939DSB8.zip

Maar ik weet niet eens of jouw Opteron CnQ ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
als eerste heb ik geprobeert mijn bios te resetten voordat ik ging flashen... dit heeft er wel voor gezorgt dat ik nu bij mijn hd's en DVD kan... maar nog steeds geen success met installeren helaas :(

dus nu toch maar weer 2.20 geflashed, maar nog steeds geen success...

ook heb ik microsoft helpdesk gebelt en die kwam met het verhaal dat ik toch echt een driver nodig heb, toen ik hem vertelde dat ik BETA2 en RC1/2 zonder problemen kon installeren en vroeg hoe dat dan kon... kon hij mij geen antwoord geven. behalve de er ZOVEEL veranderingen zijn gemaakt sinds de RC2 dat het maar zo kon dat de drivers zijn verwijderd, toen ik hem vroeg: waarom dan? begon hij te schelden en gooide hij de telefoon op de haak... dus is het een kwestie van HELE slechte service en helpdeskmedewerkers die geen ene f*ck van het product afweten...

zorgt er bijna voor dat ik een MAC ga kopen... (zij het niet dat mijn computer te nieuw is om dat te doen)

misschien moet ik Nvidia maar eens gaan "uitschelden" voor het niet releasen van nieuwere drivers voor de chipset...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 15:24 ]

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:47
Sorry hoor misschien helemaal off topic maar is het geen grove belediging om een Opteron in een AnusRock bordje te stoppen. M.a.w. de combinatie die jij gebruikt met de andere zaken zal niet quite common zijn.

Verwijderd

Topicstarter
a) het bordje is al tijden stabiel en een opteron is exact dezelfde architectuur als iedere andere willekeurige ATHLON64

b) zoals ik al zei is een opteron exact hetzelfde als een athlon64 behalve dan dat de core "cherry-picked" zijn.

wat jij dus als "argumenten" geeft is dus totale BS...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
okeej eerst even een update want het is mij uiteindelijk gelukt om Vista x64 te installeren.

wat heb ik gedaan:

Windows XP x64 geinstalleerd op de 20GB Seagate schijf
vanuit XP64 de setup gestart en hij begon met installeren

bij de eerste reboot hield ik mijn hart vast, maar ook daarna loopt hij netjes door

nu draai ik dus (in eerste instantie zonder problemen) Vista x64

wil dus de drivers gaan installeren (mijn bluetooth driver is alleen een CD versie van) dus ik steek de cd in de DVD drive... wacht... en wacht... en wacht... en er gebeurt niets... ga naar computer en ga op zoek naar mijn DVD drive, maar daar staat ie dus niet.

bij Device manager staat ook geen DVD-drive. dus naar mijn secondary ATA channel gekeken maar daar kan hij dus geen DRIVE zien. terwijl hij op de Primary ATA channel mijn 2 schijven vind (de 20gb en de 250gb)

in het bios ziet hij dus wel netjes de drive.

secondary ata uninstalled en opnieuw geinstalleerd maar helaas zonder succes

het enige wat ik nog proberen kan is mijn 250GB afkoppelen en op die plaats mijn DVD drive steken maar dat betekent meteen dat ik mijn hele PC uitelkaar moet slopen omdat ik er anders niet bij kan... dit zal ik (mits er iemand met een andere oplossing komt) een dezer dagen even proberen.

mijn DVD drive is de NEC ND-3540A DVD-RW...

daarnaast zit ik dus met ook een probleem wat betreft de nieuwste Acrobat Reader en mijn drivers voor mijn G15 toetsenbord... als ik deze probeer te installeren geeft hij de melding van windows installer:

This installation package could not be opened. Verify that the package exists and that you can access it, or contact the application vendor to verify that this is a valid Windows Installer package.

deze melding krijgt ik bij Acrobat en alle 3 versies van de G15 software (de XP versie, de XP64 versie en de Vista versie)

ik zit dus een beetje vast op deze punten: de DVD-drive moet het weer gaan doen en bovenstaand probleem moet nog opgelost worden, als iemand suggesties voor mij heeft hoor ik dat graag... ik ga in ieder geval nog ff verder zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 21:00 ]

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 09:18

Francois

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:23:
misschien moet ik Nvidia maar eens gaan "uitschelden" voor het niet releasen van nieuwere drivers voor de chipset...
Ik zou me eerst eens verdiepen in dat asrock bord voordat je dat doet >:)
Pagina: 1