Laptop wil niet meer opstarten (Dell Inspiron 8000)

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn laptop een Dell Inspiron 8000 wil niet meer opstarten.
Wanneer ik de power knop induw krijg ik enkel een afbeelding met daarin het logo van Dell te zien, en verder gebeurd er niets.
Waneer ik de power indruk en dan via de Fn en F1 toets in de setup te geraken lukt dit ook niet, hij blijft dan hangen in het opstart scherm van de setup.
Ik heb geprobeerd de laptop op te starten, zonder harde schijf, zonder batterij, met ander geheugen.
De laptop te booten met een opstartdiskette, met een CD van XP, alles zonder resultaat, ik raak niet verder dan dat eerste scherm met die afbeelding van Dell. Is deze laptop nu definitief naar de haaien?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Probeer het batterijtje van je moederbord in je laptop te vinden, haal het er voor een paar minuten uit, doe hem er weer in en start hem dan weer op, kijk eens wat hij dan doet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
Wat heb je ermee gedaan dat je laptop in deze staat is geraakt?

• kiekeboeboe
  • Niet online
Het batterijte van het moederbord.
Moet ik daarvoor de hele laptop uit elkaar schroeven?
Heb eigenlijk geen idee waar dat ding zit?

• kiekeboeboe
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:20:
Wat heb je ermee gedaan dat je laptop in deze staat is geraakt?
Mijn vrouw was foto's aan het bekijken die ik er met de digitale camera had opgeplaatst, plotseling klapt de laptop eruit, game over. :O

• kiekeboeboe
  • Niet online
Ik denk dat ik de batterij gevonden heb, onder het toetsenbord.
Hoe moet ik dat batterijtje er nu uithalen?

Verwijderd

• kiekeboeboe
  • Niet online
Het is me ondertussen al gelukt een stukje af te breken van het gedeelte waar de batterij in vast zit.
Die hakbijl is misschien geen slechte oplossing.
Ik krijg dat verdomde ding er maar niet uit.

Verwijderd

is wel vaker zo bij dat soort graf sockets...

als je je batterij terug wilt soderen, indien nodig - houd er dan

a. rekening mee dat je ff de batterij licht opschuurt, anders 'plakt' je tin niet

b. je de batterij niet te heet laat worden

• kiekeboeboe
  • Niet online
Bedoel je nu dat het niet mogelijk is de batterij gewoon "manueel" te verwijderen en dan terug te plaatsen?
"ik begin een heel groot dwangmatig gevoel te ontwikkelen om die hele Dell, keihard tegen de muur te kwakken"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kiekeboeboe schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:33:
Het is me ondertussen al gelukt een stukje af te breken van het gedeelte waar de batterij in vast zit.
Die hakbijl is misschien geen slechte oplossing.
Ik krijg dat verdomde ding er maar niet uit.
Afbreken is nooit de bedoeling. Enige wat je moet doen is de batterij er voorzichtig venuithalen en dan weer terugplaatsen, omzodoende je BIOS te resetten. Overigens duidt jouw probleem me meer op een hardwarestoring dan op een BIOS-storing, dus slopen lijkt me sowieso geen goed idee.
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je alle onderdelen er 1 voor 1 uit moet halen en dan testen zonder dat onderdeel, alleen gaat dat bij een laptop wat lastig. Check even de site van Dell hoe je precies een BIOS-reset uit moet voeren voor je verder aan het slopen gaat en je helemaal niks overhoudt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kiekeboeboe
  • Niet online
Ik had reeds een opstartdiskette gemaakt om het Bios te flashen, maar de laptop doet natuurlijk helemaal niets meer met een opstartdiskette, dus flashen onmogelijk.
Ik weet helemaal niet of de mogelijkheid bestaat om het bios te resetten rechtstreeks op het moederbord door het verplaatsen van een jumper of iets dergelijks. Op de site van Dell wordt ik ook niets wijzer.

• kiekeboeboe
  • Niet online
Op de site van dell staat dus nergens iets over een clear cmos jumper om een bios reset te kunnen doen. De enige bios reset die je bij een inspiron blijkbaar kunt doen, is via de setup zelf, en dan load defaults.
Compleet waardeloos natuurlijk, wanneer je al helemaal niet meer in de bios kan.
Pagina: 1