Problemen met Intel ICH8R controller

Pagina: 1
Acties:

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Heb deze week een Abit AB9 Pro aangeschaft als vervanging voor m'n Asrock ConroeXFire-eSATAII. Op m'n Asrock(voorzien van een Intel ICH7R RAID-controller) had ik 2 RAID-0 array's van 2x een Maxtor DM 17 160GB en 2x een Samsung SATAII 200GB HD's. De 1e tegenvaller was dat de ICH8R keihard vastsloeg bij het benaderen van 1 van de HD's uit de RAID-array en ik dus noodgedwongen m'n Asrock weer heb in moeten bouwen om de data te backuppen(dit is prima gelukt)
Probleem waar ik nu echter tegen aanloop is dat ik de HD's met geen enkele mogelijkheid door de ICH8R RAID-BIOS kan laten herkennen(blijft vastknallen). Heb al geprobeerd de schijf te wipen en te lowlevellen via een Windows progje, maar dit hielp niks. Ook nog geprobeerd de HD's op de JMicron controller te hangen, maar ook na het maken van een RAID-array op de JMicron wil de ICH8R de schijven niet herkennen.
De 2x WD 3200JS die ik als backup heb gebruikt worden wel zonder enig probleem herkend door de ICH8R BIOS

Het lijkt er dus op dat er nog steeds ergens wat info op de Maxtor&Samsung staat waardoor de ICH8R BIOS vastknalt.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn, want ik begin echt radeloos te worden

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Als je dit hebt met alle schijven dan ben ik bang dat je moederbord niet goed is. Heb je een mogelijkheid om het te testen op een ander moederbord met een ICH8R controller?

Heb mijn systeem wel succesvol van 7 naar 8 gekregen.

Edit, sorry overheen gelezen. Is ook een moeilijk leesbaar stuk tekst hoor :(

[ Voor 62% gewijzigd door Mentox op 18-03-2007 19:12 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• mad-dog
Mentox schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:09:
Als je dit hebt met alle schijven dan ben ik bang dat je moederbord niet goed is.
Als je nou eens beter las dan had je gezien dat m'n 2 WD 3200JS HD's wel herkend worden

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien domme opmerking maar je hebt hem wel in raid modus staan (dus niet AHCI of standaard)?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
mad-dog schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:10:
[...]

Als je nou eens beter las dan had je gezien dat m'n 2 WD 3200JS HD's wel herkend worden
ook in raid modus? anders moet je eens bekijken wat Dukey zegt. welke BIOS versie heb je? de laatste? zoniet, update naar de laatste.

• mad-dog
't is opgelost. De MBR handmatig een keer verwijderen heeft geholpen.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
hmm apart. op al mijn schijven staat nog een mbr, nooit problemen mee gehad.

• mad-dog
struul schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:05:
hmm apart. op al mijn schijven staat nog een mbr, nooit problemen mee gehad.
BIOS stond inderdaad gewoon in RAID modus. Zonder de MBR te hebben ge-erased knalde de BIOS direct vast zonder ook maar een HD herkend te hebben. De WD's(die nieuw waren) deden het wel gewoon.
't is beetje vreemd, maar ben blij dat het opgelost is, stond op het punt die schijven het raam uit te gooien
Pagina: 1