wifi SoftAP in vista

Pagina: 1
Acties:

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 12:02

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje mijn wifi kaartje te gebruiken als acces point in vista32
maar t lukt me niet tot nu toe

In XP gebruikte ik zonder problemen mijn asus wifi kaartje dat een ralink Rt2500 chip heeft in combinatie met de WPKG drivers van gigabyte, waar een softap gedeelte bij zit.

Deze driver kan ik wel installeren in vista en ook kan ik hem hiermee in AP mode zetten.
ook is mn AP dan te zien in de lijst van draadloze netwerken op andere computers, maar zodra ik ermee verbind valt hij uit en verdwijnt ie uit mn lijst met beschikbare verbindingen.
pas als ik het gigabyte programma opnieuw start komt hij weer tevoorschijn...

heb helaas geen enkele vista drivers kunnen vinden die deze functie ondersteunen...

is er iemand die een oplossing weet (behalve een echt AP kopen)? heb het hard nodig...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Draadloze netwerkkaarten onder Vista is op dit moment helaas nog vaak prutswerk door een tekort aan drivers :(

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waarom zou je geen echt AP wilen kopen?
Zo duur zijn die dingen toch niet meer?

Fon verspreidt ze zelfs gratis met de juiste contacten >:)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:53:
Zo duur zijn die dingen toch niet meer?
wat dacht je van het feit dat ik onder XP gewoon een AP had en in vista ineens niet meer? waarom zou ik dan ineens een AP moeten kopen? terwijl het een NIEUWERE zogenaamd BETERE windows zou zijn?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ooit gehoord van kinderziektes?

En upgradeproblemen?

[ Voor 27% gewijzigd door Romke op 19-03-2007 20:27 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
bobaphatt schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:16:

is er iemand die een oplossing weet (behalve een echt AP kopen)?
Anti-XP schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:53:
_/-\o_

Verwijderd

bobaphatt schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:57:
[...]

wat dacht je van het feit dat ik onder XP gewoon een AP had en in vista ineens niet meer? waarom zou ik dan ineens een AP moeten kopen? terwijl het een NIEUWERE zogenaamd BETERE windows zou zijn?
Dit is een nieuwere Windows en bijna zeker ook een betere, het probleem moet je zoeken bij de drivers van Asus/Ralink en niet bij MS.

Het is gewoon wachten tot de drivers zijn geupdate, een andere kaart zoeken die het wel kan, een AP kopen of terug naar XP.

[edit]
SoftAp is ook wel bekend onder WifiMe: http://wiki.pocketheaven.com/Ralink_Soft_AP

Misschien moet je daar eens opzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 00:46 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

If it ain't broken, don't fix it.

Als het werkte, dan had je bij XP moeten blijven. Beste wat je kunt doen is downgraden, als het echt urgent is. Je keuze is dan een AP kopen, of downgraden, of internet delen ipv AP. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1