[Vista] Teamspeak 'ruis'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 23:01
Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie ervaringen met teamspeak op het platform vista zijn. Ik heb Vista Ultimate geinstalleerd (Engelse versie) en de laatste versie van Teamspeak die te downloaden is op goteamspeak.com. Voor de rest heb ik een USB headset van Logitech namelijk de: Logitech® Premium USB Headset 350

Als ik ga praten over teamspeak klaagt men dat ik kraak en ruis als ik wat harder ga praten. Zijn hier eventuele oplossingen voor ? Ik heb al wat lopen googlen en iedereen wijst er op dat je moet wachten op Teamspeak 3, maar ik hoor ook van verschillende mensen dat ze geen problemen ondervinden met Teamspeak op Vista.

Zijn hier mensen met dezelfde problemen of heb ik gewoon een ****** headset voor 60 euro gekocht?

• Av3ng3rtje
bump

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou natuurlijk eens kunnen kijken naar oudere versies van Teamspeak en anders moet je eens testen met Ventrilo als jij dan ook zo'n ruis hebt :) Trouwens, welke instellingen heeft de server op staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2007 10:52 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:22
Heb je de headset alleen onder vista gebruikt of ook onder XP/w2k?
Zoja, was de het geluid onder xp/w2k wel ok?

De kwaliteit van TS is namelijk van zichzelf al erg brak dus wellicht dat het niet aan je headset ligt maar aan TS zelf.
Om dit uit te sluiten zou je eens MSN/ Skype moeten proberen. IS het daar niet brak, dan weet je waar het aan ligt....

*edit* Teamspeak 3? Ik dach dat TS niet meer doorontwikkeld werd... :| *Edit*

[ Voor 10% gewijzigd door ChojinZ op 20-03-2007 11:10 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 14:55
Heb je soms je mic boost aanstaan ?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
http://www.teamspeak-syst...ucts.php?lang=en&prod=ts3

End 2006, mjah zal wel dit jaar dus worden schat ik zo...
TeamSpeak 3 is what we're currently spending most of our development effort on. Our current schedule is aiming at a release at the end of 2006.

Although there were recently a lot of rumors about TeamSpeak 3, we are - at the moment - not willing to release more than just a few basic details about the upcoming version. It is true that we're working on full support for Apple/Mac platforms. Also true is that we're realizing TeamSpeak 3's source code in C++, which means we're doing a complete rework of our source code for better compatibility to non-x86 platforms - such as the Apple architectures. We yet did not release any more information about what will be new and upcoming with TeamSpeak 3, everything else besides these two facts is just speculation and rumors.

What we also would like to put emphasis on is that the only official resources about TeamSpeak is this website and GoTeamSpeak.com, as some people encountered links to a fake TeamSpeak 3 beta version that were spread in the official forums and on some other websites. All the essential information about public or closed beta releases will be published on GoTeamSpeak.com!

Thanks to all the users of our software, we honestly appreciate your patience.

Verwijderd

Ik heb zelf geen problemen gehad met Teamspeak op Vista. Gewoon de zelfde download.

Als je last van ruis hebt moet je even een local test doen, ergens in settings, daar kan je jezelf terughoren. En eventueel mic boost aan of uit / whispers blokkeren en / of je Microfoon output volume wat zachter zetten.

• Av3ng3rtje
Ik draai een dual boot omgeving met XP waar ik geen problemen heb met Teamspeak en men klaagt ook niet over ruis, ik ga even kijken naar de instellingen van teamspeak en eens een testje doen via Skype/MSN.

De geluidsinstellingen staan op de hoogste codec van teamspeak, Ventrillo heb ik ook al geprobeerd, maar dat gaf hetzelfde effect. Wat mij opvalt is dat de geluidsinstellingen van Windows serieus verandered zijn, misschien dat hem in de aansturing van windows zelf zit.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
dus gewoon een driverprobleem?

edit: kijk eens of je iets kan vinden over usb headset drivers van je logitech.. :/

edit2: vraagje van mij; neemt zijn geluidskaart auto zijn usb headphone op zich? of probeert vista dat zelf te verwerken?

edit3: ff duidelijkheid voor de TS'er : het ligt niet aan Teamspeak

[ Voor 105% gewijzigd door sjongenelen op 20-03-2007 14:31 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Dat zou best kunnen ja. Ik vond het nieuwe gebeuren van Vista & het omgaan met geluid maar vervelend icm AC97.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:27:
Dat zou best kunnen ja. Ik vond het nieuwe gebeuren van Vista & het omgaan met geluid maar vervelend icm AC97.
o.a. daardoor heb ik me een Creative XFI van het internet geplukt en werkt alles weer naar behoren :)
Pagina: 1