Hallo,
Ik heb een klein maar toch erg irritant probleem met mijn nieuwe PC.
Vorige week heb ik een nieuwe pc gekocht en deze zelf in elkaar gezet.
Hier zijn mijn specificaties:
Gigabyte 965P-S3
Intel Core2Duo Processor E6600
G.E.I.L. DDR2 800Mhz. Dual Channel Kit
Asus EN8800GTS 320MB
2x Maxtor S-ATA 6Y120M0 120GB (uit mijn vorige systeem)
NEC DVD RW ND-2500 SCSI (uit mijn vorige systeem)
Coolermaster iGreen Power 500 Watt
Nu is het zo, als ik mijn pc opstart dan begint hij met een lange continue piep te geven. Sinds dat ik mijn pc heb duurt deze piep iedere keer als ik opstart ongeveer 5 sec. Dit is dus soms nog aan de gang als ik al op mijn bureaublad zit. Mijn pc doet het dus wel gewoon.
Het is ook zo dat hij bij het booten bij de IRQ-list voor me gevoel iets (te) lang blijft hangen op ACPI IRQ9. Na ongeveer 7 sec. daar te hebben gestaan gaat hij echter wel gewoon verder
Ik heb gezocht naar connecties tussen de piep en ACPI maar ik kon niets vinden. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? In de handleiding kan ik niet specifieks over deze pieptoon vinden.
Ik heb een klein maar toch erg irritant probleem met mijn nieuwe PC.
Vorige week heb ik een nieuwe pc gekocht en deze zelf in elkaar gezet.
Hier zijn mijn specificaties:
Gigabyte 965P-S3
Intel Core2Duo Processor E6600
G.E.I.L. DDR2 800Mhz. Dual Channel Kit
Asus EN8800GTS 320MB
2x Maxtor S-ATA 6Y120M0 120GB (uit mijn vorige systeem)
NEC DVD RW ND-2500 SCSI (uit mijn vorige systeem)
Coolermaster iGreen Power 500 Watt
Nu is het zo, als ik mijn pc opstart dan begint hij met een lange continue piep te geven. Sinds dat ik mijn pc heb duurt deze piep iedere keer als ik opstart ongeveer 5 sec. Dit is dus soms nog aan de gang als ik al op mijn bureaublad zit. Mijn pc doet het dus wel gewoon.
Het is ook zo dat hij bij het booten bij de IRQ-list voor me gevoel iets (te) lang blijft hangen op ACPI IRQ9. Na ongeveer 7 sec. daar te hebben gestaan gaat hij echter wel gewoon verder
Ik heb gezocht naar connecties tussen de piep en ACPI maar ik kon niets vinden. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? In de handleiding kan ik niet specifieks over deze pieptoon vinden.