bannen van slechte mensen met slechte post's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hoi heb met interesse het draadje over het nieuwe mod systeem gelezen en hoop dat het goed of in iedergeval beter gaat werken dan het huidige.

Maar als het nieuwe systeem goed gaat werken heb ik hier een voorstel om het niveau van de huidige reacties wat op te krikken

Als mensen die reacties vaneen zo laag niveau dat hun karma onder de zeg maar wat 0.7 komt dat zij een mailtje krijgen dat zij hun reacties moeten verbeteren met een aantal leuke tips hoe ze beter reacties kunnen plaatsen

Bij 0.6 nog eens een berichtje met de tips

En als hun karma onder de 0.5 komt ze en week schorsing krijgen en daar na zeg 10 reacties de tijd om verbetering hier aan te brengen verbetert het niet 2 weeken schorsing helpt nog niet dan 4 ect. ect.

Met verbeter reacties word het niveau van de site ook omhoog gehaald en de domboos zijn nog steeds welkom alleen niet om berichten te plaatsen En misschien leren ze ook nog eens wat van al die betere berichten.

En als ze echt zo graag domme reacties willen plaatsen kunnen ze altijd nog terecht op de site van de telegraaf of het AD.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Pin me er niet op vast, want zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij wordt de mogelijkheid te reageren je nu al automatisch ontnomen als je karma onder een bepaald getal komt :) .

edit:
Niet dus, zie ecteinascidin in "bannen van slechte mensen met slechte po...", een laag karma levert alleen ándere inperkingen van de mogelijkheden op.

[ Voor 31% gewijzigd door JHS op 18-03-2007 21:50 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een te laag karma hebt komen je posts in ieder geval standaard op 0 te staan.
Voor de rest: Het is langs de andere kant ook niet de bedoeling om mensen te snel af te schrikken. Tweakers is er voor een vrij breed publiek. Dus ja, echt snel bannen lijkt me geen goed idee. Sneller posts naar 0 verwijzen lijkt me in ieder geval wel heeeel hard nodig. Maar dat komt er wel met het nieuw moderatiesysteem (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
JHS schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:52:
Pin me er niet op vast, want zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij wordt de mogelijkheid te reageren je nu al automatisch ontnomen als je karma onder een bepaald getal komt :) .
Nou soms zou ik dat niet zeggen als ik somige reacties lees en als het toch zo is van mij mag die lat best hoger gelegd worden dan. :+
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:59:
Als je een te laag karma hebt komen je posts in ieder geval standaard op 0 te staan.
Ja dat is een eerste stap die gezet zou moeten worden
denk trouwens ook dat. dat de andere kant op ook zou moeten werken een +2 als je over karma van 1,5 ~ 1.8 gaat of zo
Voor de rest: Het is langs de andere kant ook niet de bedoeling om mensen te snel af te schrikken.
Daar zijn ook de waarschuwings mailtjes voor maar wie niet wil horen moet maar voelen
Tweakers is er voor een vrij breed publiek. Dus ja, echt snel bannen lijkt me geen goed idee. Sneller posts naar 0 verwijzen lijkt me in ieder geval wel heeeel hard nodig. Maar dat komt er wel met het nieuw moderatiesysteem (hoop ik).
Ben ook tegen bannen maar mond-dood geen probleemen mee scheelt een hoop ruis waar ik door heen moet lezen

Heb er nog even na zitten denken en over de reacties gedacht.
Mijn eigen voorkeur zou uitgaan maar denk dat tweakers daar niet aan wil en dat is dit.

0.9 waarschuwings mail
0.8 niveau 0 (met mail)
0.7 niveau -1 (met mail) hier zou of een extra functie in het mod systeem moeten komen of een extra -2 niveau
0.6 tijdelijke ban (met mail) op plaatsen van berichten 8 weken, daar na permanet bannen van berichten plaatsen.

0.6 lijkt me eigenlijk onmogenlijk te haalen in in mijn opzet omdat alleen heele bizare reacties minder dan -1 verdienen.
Maar je kan er wel weer uit komen door goede posetiefe berichten te plaatsen en je karma weer op te vijselen en er is nog steeds wel een moderator die op -1 leest.
het is eigelijk al een soort strafbankje waar je in zit.

Denk ook dat je nieuwe tweakers een 1.2~1.4 karma met 10~20 dummy reacties moet geven heeft twee voordelen.
1, De eerste zeg 20 post kunnen ze fouten maaken en kelderd hun karma.
2. ze kunne door een klein mistapje ook niet van 0.9 meteen op 0.8 terecht komen.

En op de reacties van we willen niet zoveel mogenlijk mensen op tweakers hebben.
Ben ik het helemaal eens alleen vind ik dat je mensen best wel op hun gedrag mag aanspreeken en wie dan niet wild luisteren moet maar voelen.

Als ik vroeger bij mijn ouders met mijn poten op tafel zat werk ik gewaarschuwd na een aantal keer kreeg ik geen waarschuwing meer maar een draai om mijn oren, niks mis mee zouden meer mensen met hun kids moeten doen.
(Heelaas werkt dat niet over het internet er zijn er best een paar die het verdienen ) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Ik wil trouwens wel aantekenen dat de aanleiding voor het veranderen van het moderatiesysteem natuurlijk ook betekend dat karma lang niet altijd een realistische afspiegeling is van hoe er gereageerd wordt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Moderatie gaat over waardering. Een laag karma is dus ongewaardeerd. Maar reacties zelf zijn ten alle tijden vrij om te plaatsen op de FP, daar wordt niets gedaan aan uitzoeken daaromtrent, de waardering doet z'n werk namelijk wel.
Notoire opvallende posters vallen op den duur op en zullen dan handmatig terecht gewezen worden.

Maar op geen enkele manier zal een automatisme worden ingezet om slechte posten te weren/bannen. Dat omdat je dan onterechte gevallen tegenkomt, eigenlijk censuur toepast en de mensen niet vrijlaat opm te posten wat in hun belevingswereld belangrijk is.

De overige opmerkingen zijn dat met een nieuw FPM-team de reacties als het goed is beter inbgeschat worden. Overgewaardeerde prutusers zullen sneller ontmoedigd worden of sneller aangekaart zijn zodat we er iig sneller vanaf zijn. En als dat half werkt (wel laag gewaardeerd, niet weg) dan kan je altijd op +1 niveau lezen zodat je van dat soort ruis verstoken blijft (en deze user zal op niveau 0 blijven posten).
Als ik vroeger bij mijn ouders met mijn poten op tafel zat werk ik gewaarschuwd na een aantal keer kreeg ik geen waarschuwing meer maar een draai om mijn oren, niks mis mee zouden meer mensen met hun kids moeten doen.
Er zijn ouders waar je wel breeduit met je poten op tafel mag zitten. Wij als site vinden het niets, maar gaan echt geen heropvoedingskamp beginnen voor half LOM-Nederland. ie geen ban of andere opvoedkundige kunstgrepen die aan de karmakapstok gehangen worden.
maar volgens mij wordt de mogelijkheid te reageren je nu al automatisch ontnomen als je karma onder een bepaald getal komt
Nee. Je rechten worden behoorlijk beperkt maar zelfs met -150 kan je nog reageren (want hoe kom je anders aan -180?)

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 18-03-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
ecteinascidin schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:48:
Moderatie gaat over waardering. Een laag karma is dus ongewaardeerd. Maar reacties zelf zijn ten alle tijden vrij om te plaatsen op de FP, daar wordt niets gedaan aan uitzoeken daaromtrent, de waardering doet z'n werk namelijk wel.
Notoire opvallende posters vallen op den duur op en zullen dan handmatig terecht gewezen worden.
Kan het niet helemaal met je eens zijn begrijp je stand punt maar denk er anders over

In mijn opzet worden mensen ook niet gestopt met het plaatsen van reacties
Maar van wegen hun botte/schreeuwerige/ondoordachte reacties worden ze op een op een lager niveau gezet
Dat is in het echte leven toch ook zo als je in een (ok ok zeg maar wat) voetbal team zit, en een loopt daar de heletijd dingen te zeggen die niet door de rest gewaardeert word.
1. Dan worden word hij er op aangesproken (mailtje)
2. Verbeterd hij niet dan word hij (ook al is hij nog zo goed) op de bank gezet en als wissel speler gebruikt (niveau 0)
3. Leert hij het nog niet mag hij gewoon niet echt meer meespelen (niveau -1)
4. Tot hij op de trainingen kan laten zien dat hij toch een teamspeler is (een mod geeft hem een + en komt weer op niveau -)
Maar op geen enkele manier zal een automatisme worden ingezet om slechte posten te weren/bannen. Dat omdat je dan onterechte gevallen tegenkomt, eigenlijk censuur toepast en de mensen niet vrijlaat opm te posten wat in hun belevingswereld belangrijk is.
Als je een karma hebt van 0.5 dan kan ik niet geloven dat je onterecht zo lage score hebt dit betekend dat meer dan 50% van je reacties niet gewaardeert worden of slecht zijn.
En soms moeten de goeden onder de slechte lijden dat is gewoon een fijt van het leven
Een vader die met zijn zoontje aar Ajax-ADO gaat moet ook als een beest door de dranghekken is het eerlijk, nee maar wel noodzakelijk om de orde te handhaven
De overige opmerkingen zijn dat met een nieuw FPM-team de reacties als het goed is beter ingeschat worden. Overgewaardeerde prutusers zullen sneller ontmoedigd worden of sneller aangekaart zijn zodat we er iig sneller vanaf zijn. En als dat half werkt (wel laag gewaardeerd, niet weg) dan kan je altijd op +1 niveau lezen zodat je van dat soort ruis verstoken blijft (en deze user zal op niveau 0 blijven posten).
Ik lees nu op niveau 0 vanwegen de slechte moderatie en heb ook goede hoop dat het beter zal gaan met de nieuwe opzet
Aan de andere kant is het ook wel zo dat een automaties systeem mensen dwingt om beter na te denken en leer-en dat slecht gedrag niet word gewaardeerd
En zo een automaties systeem werkt natuurlijk nog beter als er goede moderators zijn en er geen fanboy en dergelijke moderatie meer worden gedaan
Er zijn ouders waar je wel breeduit met je poten op tafel mag zitten. Wij als site vinden het niets, maar gaan echt geen heropvoedingskamp beginnen voor half LOM-Nederland. ie geen ban of andere opvoedkundige kunstgrepen die aan de karmakapstok gehangen worden.
Hoor je mij ook niet zeggen maar een van de grootste problemen heden ten dagen in onze samenleving is dat niemand andere laat blijken dat bepaalt gedrag niet wenselijk is
Nee. Je rechten worden behoorlijk beperkt maar zelfs met -150 kan je nog reageren (want hoe kom je anders aan -180?)
Oke die vat ik niet helemaal ?, kan je deze uitlegen?

Ik denk dat een beetje correctie is helemaal niet verkeerd is en als steeds met een (auto)mail word uitgelegd wat ze fout doen daar de FP alleen maar op vooruit kan gaan.
Niks zeggen en doen helpt in iedergeval niks, zeg niet dat dit perfect is maar beter dan niks doen.

Ben iemand van die leeft bij het moto "leven en laten leven"
Maar als mensen anderen niet laten leven en hun will of geblaat* andere het leven zuur proberen te maken dan moet daar wat aan gedaan worden (*botte/schreeuwerige/ondoordachte reacties)

En als ik naar me zelf kijk ik werd op een gegeven moment steeds geflammed vanwegen mijn schijf fouten ben ik beter punten, komma's, hoofdleters en spelcheck gaan gebruiken omdat ik niet steeds op 0 of lager wou zitten.

En je verteld me nu dat dat niet voor andere ok niet zou werken ??
Daar verschil ik toch echt van mening met je :D

Mijn 2 eurocentjes

Pagina: 1