Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hoe precies werken met een micro sd kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een micro sd kaart van 1 gig van sandisk gekocht voor de samsung d900 van m'n vriendin. Nu is het de eerste keer dat ik met een dergelijk systeem werk. Ik heb gewoon het kleine kaartje in de gsm gestoken (werkt perfect, wordt goed herkend) en de adapter in m'n pc (de bedrukte kant naar boven, het stukje met het hoekje af het eerst in het slotje, lampje wordt rood naast het slotje) en ik verbind de gsm met de pc door die kabel (allemaal zoals aangegeven in de handleiding)
Nu krijg ik zo'n pop up scherm 'automatisch afspelen' (erg irritant) maar voor de rest gebeurt er niets...als ik pc studio van samsung lanceer herkent hij ook niet de kaart (bij het overplaatsen van muziek zegt hij dat er te weinig ruimte is)

Ik weet dat er en samsung d900 topic is, maar het gaat niet over die samsung het gaat gewoon algemeen over hoe een micro sd kaart werkt...

Is er ergens een simpele stap voor stap 'hoe werk ik met een micro sd kaart voor dummies' tekst? Waarin dus alles stap voor stap uitgelegd wordt? Want ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het nu eigenlijk werkt, op de site van sandisk staat er enkel een handleiding 'steek de kaart erin en het werkt' en daar ben ik niet veel mee...alvast bedankt!

Verwijderd

Als je gewoon de moeite had genomen het "automatisch afspelen" venstertje goed te bekijken, had je een aantal dingen kunnen zien:
Ten eerste is er een optie om de bestanden erop weer te geven.
Ten tweede zit er onderaan een vinkje waarmee je 1 actie als default kan instellen.
Ook de actie "Niks doen".

Als je het kaartje in je cardreader stopt, zal ie als een verwisselbare schijf in Deze Computer verschijnen, het enige wat je hoeft te doen is de bestanden die je erop wil hebben erheen te kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg gewoon telkens een 'automatisch afspelen' pop-up met zo'n zaklamp die zoekt, na 2 seconden verdwijnt dat weer, en na vijf seconden komt dat venster opnieuw...ik krijg geen verwisselbare schijf of iets dergelijks bij mijn computer gewoon telkens een irritante pop-up waardoor ik amper kan typen (word 10 keer onderbrokenb ij het typen van dit stukje :/ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:03:
ik krijg gewoon telkens een 'automatisch afspelen' pop-up met zo'n zaklamp die zoekt, na 2 seconden verdwijnt dat weer, en na vijf seconden komt dat venster opnieuw...ik krijg geen verwisselbare schijf of iets dergelijks bij mijn computer gewoon telkens een irritante pop-up waardoor ik amper kan typen (word 10 keer onderbrokenb ij het typen van dit stukje :/ )
Windows XP?
Cardreader goed aangesloten en SD kaart zit er goed in?

Wat jij beschrijft is niet normaal, naast je C:, D: etc schijven hoort een verwisselbare schijf E/F/G whatever te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 18:38 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
hmm, ik heb zelf geen d900, en ook geen microsd kaart, maar begrijp ik het nou goed dat je alleen de adapter in je pc hebt zitten, en de kaart zelf in je telefoon?

met die adapter kan je dus rechtstreeks de kaart in je pc steken toch? of begrijp ik je verkeerd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:37:
[...]

Windows XP?
Cardreader goed aangesloten en SD kaart zit er goed in?

Wat jij beschrijft is niet normaal, naast je C:, D: etc schijven hoort een verwisselbare schijf E/F/G whatever te komen.
als ik het goed lees heeft hij de kleine (geheugenkaart) in de samsung en de adapter in de pc. Dat biedt dan natuurlijk geen oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:05:
[...]

als ik het goed lees heeft hij de kleine (geheugenkaart) in de samsung en de adapter in de pc. Dat biedt dan natuurlijk geen oplossing
Hehe, volgens mij heb je gelijk.
Hij heeft een lege microSD naar normaalSD adapter in zijn cardreader zitten, en de microSD zelf in zijn telefoon.

TS:
Stop de microSD in de adapter, en dan het geheel in je cardreader.
Niet zo gek dat je cardreader op deze manier een beetje raar doet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, déat wéas idd een stomme fout! merci

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
8)7

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1