Toon posts:

Standaard Gateway verdwijnt bij iedere verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik heb sinds kort een ASUS WL520G draadloos netwerkrouter gekocht en geinstalleerd.
Mijn eigen pc die boven staat, staat met de router in verbinding door middel van de ASUS WL167G USB2.0 WLAN Adapter.

De netwerkverbinding van de pc naar de router is perfect, niks op aan te merken.

Maar nu hebben mijn ouders een nieuwe laptop gekocht, met een ingebouwde draadloze netwerkverbinding. Ik heb daar ook een ASUS WL520G aan gehangen en ingesteld.
Maar iedere keer als je je aanmeld, of de computer helemaal opstart, verwijderd de laptop de standaard gateway van de draadloze netwerkverbinding, keer op keer op keer.

Is er een manier om de standaard gateway vast te zetten, ik wordt er strontziek van om iedere keer die gateway in te stellen bij het opstarten van die laptop.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Met welk OS hebben we hier te maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn eigen PC en op de laptop staan beide Windows XP Service Pack 2 geinstaleerd.

Op mijn pc stampt die de gateway nooit weg, en bij de laptop wel.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
De gateway zou je router moeten zijn.
- Werk je met DHCP of is het handmatig ingesteld ?
- Als die laptop niet je router als gateway neemt, wat neemt hij dan wel ?

Verwijderd

Topicstarter
De Router is DHCP ingesteld, ik heb bij de pc en de laptop de internetprotocollen ingevuld.

Alleen bij de laptop, bij iedere herstart of nieuw aanmelden bij de user, dan is de standaard gateway leeg. Voer ik dan de gateway weer in, dan doet internet het weer, doe ik weer herstarten of opnieuw aanmelden, dan is de gateway weer leeg, enz, enz.