Gratis thuisgebruik van Clarkconnect?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02 23:06
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs Clarkconnect Community 4.0 geinstalleerd thuis. Op de site van clarkconnect staat dat thuisgebruik gratis is.
In de webbased page van clarkconnect staat echter dat mijn licentie verloopt op 1 sept 2007, terwijl ik hem onlangs pas geinstalleerd hebt.
Ik heb dit forum al doorzocht, maar niets gevonden over het (gratis) thuisgebruik van Clarkconnect en de community editie. Ook op het forum van clarkconnect zelf kan ik geen antwoord op mijn vraag vinden.

Heeft iemand thuis al langere tijd de community editie draaien? En wat betekent het concreet als de licentie verloopt? Betekent dit dat er geen automatische updates meer binnekomen, maar dat je deze vervolgens nog wel via apt-get kunt binnenhalen en installeren??

Ik vind het nogal vreemd dat ze op hun site vermelden dat thuisgebruik gratis is, maar dat je vervolgens in je installatie wel te zien krijgt dat er een licentie gaat verlopen....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04

ThunderNet

Flits!

Een licentie kan ook gratis zijn, maar daar is het nog niet minder een licentie om :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De community versie is inderdaad gratis, en ik vermoed dat je dan gewoon voor niets een vernieuwde licentie binnen kunt halen.

Persoonlijk vind ik dit een beetje een omslachtige methodiek, maar ik denk dat CC hiermee de weg voor een eventuele stopzetting van het community model open wil houden (dan kun je dus niet meer voor niets updaten).

Echter het staat je vrij om gewoon die licentie-module eruit te sloten afaik.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?