Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

intelligente stekkerdoos

Pagina: 1
Acties:
  • 2.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb KASSA gekeken, en daar was een onderwerp over sluipverbruik.
Bijvoorbeeld je UPC/Versatel modem, maar ook je TV, etc verbruiken veel stroom in stand-by mode

Iemand liet een intelligente stekkerdoos zien: wanneer de hoofdstekker geen groot verbruik afneemt, hebben ook de andere apparaten geen stroom. Lijkt mij ideaal, maar waar koop je deze dingen?

Iemand een linkje? ;)

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Bouwmarkten. Ik weet dat ze bij Gamma tussen de 40 en 60 euro kosten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
Zoiets heet een "Master-slave stekkerdoos"
Niks speciaals en bestaat al jaren :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 14:50

Arjan A

Cenosillicafoob

http://www.stopstandby.nl/master_slave.html

De master-slave stekkerdoos. Voor iets van 14 euro :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kun je dan niet beter gewoon een standaard 2-polige schakelaar in je snoer modden?
imo is dat 'beter' dan die slimme dozen ivm de prijs.

ben benieuwd wanneer mensen die 40-60E er gemiddeld uit hebben qua bespaard verbruik namelijk.

Verwijderd

Sweex heeft er 1 die heeft 1 master en 5 slave's, koste mij 15 euro p/s.
bij de handyshop, of onderdelenwinkel.

@boudewijn, je bent toch een verdeeldoos nodig voor de pc, je sluit printer, geluid en beeldscherm aan op de slave en je hoeft nergens meer naar om te kijken.
voor 15 euro heb je een verdeeldoos,(veel goedkoper vind jij normale verdeeldozen niet, en je koopt een bult gemak, en je helpt het milieu :>
kluyze schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:41:
[...]
Ik heb hier een gewone verdeelstekker met schakelaar, als ik mijn pc niet gebruik dan zet ik die schakelaar om en dan heeft ook geen enkel randapparaat nog spanning inclusief mijn pc. Veel beter voor het milieu als dat ik mijn pc wel nog van spanning zou voorzien.
Klopt maar ik heb een bult gemak en jij moet wachten tot je pc uit is om de schakelaar om te halen.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 16:58 . Reden: @boudewijn @kluyze ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Gamma is duur zie ik dus :o

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met zo'n master-slave heeft je hoofd apparaat (de grootste verbruiker en niet altijd de zuinigste kwa sluipverbruik) nog altijd gewoon spanning, beter is zoals Boudewijn aanhaalde een schakelaar ertussen modden (of een met schakelaar kopen) of een methode bedenken om alles laten uit te schakelen. Hierover is trouwens niet zo heel lang geleden nog een topic geweest.
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:36:
[...]

@boudewijn, je bent toch een verdeeldoos nodig voor de pc, je sluit printer, geluid en beeldscherm aan op de slave en je hoeft nergens meer naar om te kijken.
voor 15 euro heb je een verdeeldoos,(veel goedkoper vind jij normale verdeeldozen niet, en je koopt een bult gemak, en je helpt het milieu :>
Ik heb hier een gewone verdeelstekker met schakelaar, als ik mijn pc niet gebruik dan zet ik die schakelaar om en dan heeft ook geen enkel randapparaat nog spanning inclusief mijn pc. Veel beter voor het milieu als dat ik mijn pc wel nog van spanning zou voorzien.

[ Voor 47% gewijzigd door kluyze op 18-03-2007 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
woow, thanks, snel en duidelijk antwoord!

Ga ik regelen! Scheelt veel centjes....geef even jullie rekeingnummers, verdeel ik de bexparing 1e jaar over de tipgevers!

Martinator: je aandelen Gamma gaan niet stijgen door mijn aankoop van een stekkerdoos daar!

:)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Woonkamer: 1 master-slave stekkerdoos. Versterker uit (niet standby, gewoon keihard uit), en alles gaat mee uit ;)

PC-hok: een mooie wanddoos, met daarop alle zooi. Met 1 druk op de knop alles uit, printers, tv, speakers, enz.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:09
hier ook nog een:
Master-slave contactdoos (6)
€15,26

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt ze ook met USB?

Kan je ze programmeren...

http://cgi.ebay.de/W-Mast...goryZ131861QQcmdZViewItem

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:51:
Je hebt ze ook met USB?

Kan je ze programmeren...
Nope, die USB stekker wordt gebruikt om je PC als master te gebruiken (Als je PC aangaat, komt er spanning op je USB poort te staan, wat op zijn beurt weer een relais omgooit)......

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Mjah, dat is niet programmeren oid, gewoon dom in- en uitschakelen.

Dat kun je zelf ook wel maken, een simpel relais via USB voeden, pc aan, 5V op USB, en ding aan.

Netter: een optocouplertje en het geheel via een triac laten schakelen.

edit: spuit11

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
Ik heb mijne in ALDI gekocht, als je wacht hebben ze ze ook weer

Verwijderd

Ik vind die dingen erg onhandig. heb vaak genoeg gehad dat ik de pc aan moest zetten om andere apparaten te kunnen gebruiken. Dan is het toch makkelijker om een gewone schakelaar te gebruiken.

In Engeland hebben ze schakkelaars bij het stopcontact best wel handig (zolang je niet vergeet die schakelaar aan te zetten :P)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 17:45
schakelen die slimme dozen ook op nuldoorgang?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
LiquidSmoke schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:21:
schakelen die slimme dozen ook op nuldoorgang?
Hangt er vanaf, als het met een relais is uitgevoerd (el-cheapo) niet, is het met een Solid State Relay (SSR, te herkennen door het ontbreken van een 'klik' bij het in/uitschakelen) dan wordt er op de nuldoorgang geschakeld.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51
Ik ben al even op zoek naar zoiets, maar dan meer uit praktische overwegingen:
Werkt zoiets ook als je je pc in standby zet?

Het hoeft van mij niet perse een master/slave oplossing te zijn want ik heb ook al een aantal zelfbouw dingetjes gevonden, idd met een relais die aangestuurd wordt met de usb-spanning. (Zoiets heeft mijn voorkeur vanwege de eenvoud)

Ik heb al het een en ander gezocht maar ik ben zoiets nog niet kant en klaar tegengekomen.

Iemand hier een linkje voor mij?

Laat maar, ik heb al wat usb-contactdoos

[ Voor 11% gewijzigd door doskabouter op 27-12-2008 15:30 ]

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
Ik heb nu een master-slave stekkerdoos in gebruik die in de lidl lag, 7€ als ik me niet vergis, als ik mijn PC in standby zet dan wordt alle randapparatuur netjes uitgeschakeld. Werkt perfect.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb weleens gelezen dat die dingen zelf nog weleens een paar W willen lusten. Is dat zo?

Hier stond een dode link.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Netjes, moet maar eens bij de Lidle gaan kijken of die er nog liggen (heb er twee nodig eigenlijk). Ik heb wel een "inteligente" stekkerdoos die behalve master/slave ook nog via USB in te stellen is. Ik heb er alleen nog geen nuttige functie voor gevonden, leuk die impulsaankopen ;)

Ze zullen altijd watt gebruiken (leuke woordspeling toch ? ;) ) omdat anders niet gedetecteerd kan worden wanneer je iets inschakelt, maar dat zal vast minder zijn dan alle apparatuur in je pc/tvhoek bij elkaar opgeteld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ThinkPad
Ik heb er vandaag nog 1 verkocht (werk bij bouwmarkt).

Master slave stekkerdoos (zoals ik op de vorige pagina zei).

Er zit een klein potmetertje aan de zijkant op, waarmee je het schakelpunt instelt (aantal watt dat het hoofdapparaat verbruikt, zodat de slave apparaten uitgaan)

Kostte geloof ik €15~17

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 27-12-2008 19:44 ]

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51
Hm, ik heb net ontdekt dat mn pc 's nachts aangaat om wat dingen te doen, dan gaan dus ook versterker,boxen, enz ook allemaal aan... dan moet ik na die stekkerdoos ook nog tijdschakelaars zetten... maar die lopen niet als ze geen spanning krijgen...

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan doe je toch fijn je monitor als master, en je pc in een ander stopcontact :? nee ?

Iperf

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

fish schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:23:
dan doe je toch fijn je monitor als master, en je pc in een ander stopcontact :? nee ?
Dan gaat hij niet aan :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ThinkPad
Als je stekkerdoos nou instelt dat hij aanschakelt zodra je het menu van je monitor opvraagt (dan gaat verlichting aan bij TFT > meer stroomverbruik)

Dan zou dat truukje wel moeten werken :P

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2008 01:45 ]

Verwijderd

Dan zet je prongelijk je monitor uit en uit is je PC dan, met dataverlies als mogelijk gevolg 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 18:47 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:46:
Dan zet je prongelijk je monitor uit en uit is je PC dan, met dataverlies als mogelijk gevolg 8)7
doe even moeite om het hele topic te lezen

Iperf

Pagina: 1