Toon posts:

Met 2 telefoons (voip) tegelijkertijd bellen en gebeld worde

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al heel wat topics gelezen over VOIP. En ik maak al 2 jaar gebruik van voipbuster. En ik heb nu sinds een maand nu ook een VOIP nummer bij Budgetphone. Vooral omdat ik 3 weken geleden mijn ADSL bij xs4all.nl kon migreren naar XS4all Only (zonder KPN abbo)

Maar nu mijn "probleem"

Op dit moment heb ik een Speedtouch 716 W5 modem waarbij je slechts 1 VOIP account op kan zetten op 2 lijnen tegelijkertijd. Maar ik wil graag dat ik met mijn 2 telefoons die zijn aangesloten dat uitgaand via voipbuster gaat, en inkomend via Budgetphone.nl

VoxaLot.com biedt deze mogelijkheid. 1 account instellen in je Speedtouch en bij VoxaLot kan je meerdere Sip accounts instellen... Maar....... Sinds kort kan ik via Voxalot alleen maar binnenkomende telefoontjes ontvangen, zelf bellen lukt niet meer. Waarschijnelijk dat Betamax (internetcalls, justvoip, voipbuster etc etc) VoxaLot blokkeert. Athans zo ziet het er wel naar uit.

Weten jullie welke ATA kastje de mogelijkheden biedt om 2 telefoons aan te sluiten met daarbij dat je alle inkomende telefoontjes op beide telefoons af kan laten gaan? En uiteraard dat het met beide telefoons alle uitgaande verkeer via een vooraf ingestelde SIP account kan bellen? Ik heb al veel Sipura kastjes gezien op internet die op zich best interessant zijn, maar uiteraard wil ik pas op de koop overgaan, als blijkt dat de hardware betrouwbaar is en ook werkt met mijn bovenstaande wensen :)

Hebben jullie goed advies voor mij?

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik er vanuit gaan dat jullie mede gathers geen idee hebben wat goed bij mij past? :?

(no offence....) _/-\o_

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kan je niet gewoon in Voxalot Budgetphone bij Providers instellen (SIP Register) en dan Call Forward doen naar SIP URI (sip:userid@sip.voipbuster.com of sip:userid@jeipadres:jesippoort).

dan hoef je alleen Voipbuster ingesteld hebben staan in je Speedtouch 716.

[ Voor 20% gewijzigd door Caesu op 19-03-2007 00:12 ]

Verwijderd

Kijk eens naar de Fritz!Box

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik heb hier een SPA3000, daarmee kun je 1 account gebruiken als hoofd (inkomend), en tot 4 accounts voor uitgaand. Dmv dailplans kun je zelf alles routeren via 1 vd 4 uitgaande lijnen.

Mijn vaste telefoon (SPA941) ondersteunt 2 gelijktijdige accounts, ook inkomend. Met een fw upgrade kan ie tot 4 lijnen aan.

Verwijderd

Topicstarter
Caesu schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:10:
kan je niet gewoon in Voxalot Budgetphone bij Providers instellen (SIP Register) en dan Call Forward doen naar SIP URI (sip:userid@sip.voipbuster.com of sip:userid@jeipadres:jesippoort).

dan hoef je alleen Voipbuster ingesteld hebben staan in je Speedtouch 716.
Met dat idee heb ik ook eerder aan gedacht... Maar vooral het idee dat de servers au. en de us.VoxaLot.com bij Voxalot zo nu en dan brak is. (ping ~delay) is dat ook niet echt een optie. De eu.voxalot is snel in de latency, maar zoals ik al eerder zei, ontvangen gaat goed maar zelf uitgaand bellen werkt niet goed. (in bezettoon) |:(

DJSSMILY

Ik heb hier een SPA3000, daarmee kun je 1 account gebruiken als hoofd (inkomend), en tot 4 accounts voor uitgaand. Dmv dailplans kun je zelf alles routeren via 1 vd 4 uitgaande lijnen.
--------->>

Idd, veel over gelezen! Heeft deze SPA3000 geen fixed line? Want de KPN lijn heb ik niet meer. Het is de bedoeling dat deze gewoon in mijn bestaande netwerk LAN erbij geplugged moet worden.
Is trouwens de kiestoon hetzelfde als de KPN toontje?

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 06:50:
[...]

Met dat idee heb ik ook eerder aan gedacht... Maar vooral het idee dat de servers au. en de us.VoxaLot.com bij Voxalot zo nu en dan brak is. (ping ~delay) is dat ook niet echt een optie. De eu.voxalot is snel in de latency, maar zoals ik al eerder zei, ontvangen gaat goed maar zelf uitgaand bellen werkt niet goed. (in bezettoon) |:(
uitgaand bellen met Voipbuster gaat dan toch niet via Voxalot in mijn idee?

alleen binnenkomende gesprekken (Budgetphone) gaan via Voxalot en worden ge-forward naar Voipbuster (Speedtouch 716).

Verwijderd

Topicstarter
Caesu schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:44:
[...]

uitgaand bellen met Voipbuster gaat dan toch niet via Voxalot in mijn idee?

alleen binnenkomende gesprekken (Budgetphone) gaan via Voxalot en worden ge-forward naar Voipbuster (Speedtouch 716).
---->>>>

Hmssss ik zal eens vanavond eens aan prutsen :) Lijkt op zich niet verkeerd... Maar ik hou mijn hart vast vanwege de latency van de voxalot servers.. Want ik neem aan dat als je VOIP account doorschakelt het verkeer ook geheel via voxalot gaat? Want logisch gezien als iemand op mijn Budgetphone nummer belt, Voxalot het geprek als het ware "aaneemt" en vandaaruit gelijk doorschakelt naar Voipbuster. Dus de schakeling van budgetphone naar voipbuster gaat dan via hun. toch?

En gelijk nog een vraagje :)
Hoe zit het met de voicemail? (gezien de voorgestelde configuratie) Als iemand op mijn Budgetphone nummer belt, waar komt dan de vocemail? Bij Voxalot of bij budgetphone zelf?

EDIT:

Nu net geprobeerd met de doorschakeling via Voxalot.com. Helaas geen succes... :'( Ik krijg als ik m'n Budgetphone nummer bel, alleen een bezettoon te horen :X GRRRRR
Maar goed daar was ik al bang voor.

Dussssss een Sipuraatje 3000 zou dan een beste optie voor mij zijn? Of weten jullie misschien een nog goedkopere kastje met dezelfde mogelijkheden?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 20:20 . Reden: UPDATE ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag via google dat de Spa 3000 Voip Gateway maar 1FXO aansluiting heeft :+ En terwijl ik nou juist 2 telefoons apart op wil aansluiten en zo simultaan tegelijkertijd kan bellen. (mijn vrouw is een veelbeller) En als ik wil bellen moest ik in de oude situatie (met KPN) op haar wachten, wat soms een eeuwigheid duurde |:(

Dus, hebben jullie ATA kastjes in gedachten met 2 FXO aansluitingen waarmee ik uitgaand met voipbuster kan bellen en inkomend op budgetphone? (bij binnenkomende telefoontjes is wel mijn wens dat de beide telefoons overgaan. :Y

---->> Ben helemaal niet veeleisend O-) LOL

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45
Ik heb vorige week een Fritz!Box Fon WLAN 7050 aangeschaft en deze werkt perfect!
Er kunnen tot 10 verschillende SIP servers ingezet worden, en je hebt 3 poorten voor analoge telefoons, en S0 bus voor ISDN telefoons of ISDN centrale!

Je kunt precies aangeven welke telefoontjes via welke SIP account moeten verlopen (dialing rules). En per SIP account op welke poort(en) een inkomende oproep moet uitkomen.
Erg veel instellingen en telefooncentrale opties, intern doorverbinden etc.

Verder natuurlijk WLAN en 2x LAN 100mbit poort en een lifeline aansluiting voor je fixed line. Ingebouwde ADSL (2+) modem, router en USB aansluiting.... Compleet kastje!

Ik heb hem nu draaien met XS4ALL VOIP en VOIPbuster en alles werkt uitstekend. Was overigens niet moeilijk in te stellen allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Foxfire op 19-03-2007 21:05 ]

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Topicstarter
Foxfire schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:52:
Ik heb vorige week een Fritz!Box Fon WLAN 7050 aangeschaft en deze werkt perfect!
Er kunnen tot 10 verschillende SIP servers ingezet worden, en je hebt 3 poorten voor analoge telefoons, en S0 bus voor ISDN telefoons of ISDN centrale!

Je kunt precies aangeven welke telefoontjes via welke SIP account moeten verlopen (dialing rules). En per SIP account op welke poort(en) een inkomende oproep moet uitkomen.
Erg veel instellingen en telefooncentrale opties, intern doorverbinden etc.

Verder natuurlijk WLAN en 2x LAN 100mbit poort en een lifeline aansluiting voor je fixed line. Ingebouwde ADSL (2+) modem, router en USB aansluiting.... Compleet kastje!

Ik heb hem nu draaien met XS4ALL VOIP en VOIPbuster en alles werkt uitstekend. Was overigens niet moeilijk in te stellen allemaal!
heb ff gegoogled. De specs zien er gelikt uit :9 Via pricewatch 1tje gevonden die het voor 115 pleuries levert voor annex A (heb analoog)

Is de webinterface alleen maar in het Duits? Of is het ook in het Engels?

• Foxfire
Ook Engels...

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch! 8)

--------->> gaat binnenkort via internet 1tje bestellen !!!!

Voor wat mij betreft, mag dit draadje op slot. Al mijn vragen zijn dankzij jullie allen, beantwoord!

TNX!!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:10:
[...]

heb ff gegoogled. De specs zien er gelikt uit :9 Via pricewatch 1tje gevonden die het voor 115 pleuries levert voor annex A (heb analoog)

Is de webinterface alleen maar in het Duits? Of is het ook in het Engels?
Voor aansluiting op een analoge lijn ALTIJD de internationale Engelse versie Annex A kopen. De Duitse versies zijn altijd Annex B omdat Duitsland Annex B gebruikt zowel op analoge lijnen als ISDN.

Verwijderd

Topicstarter
OrakelJos schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:08:
[...]

Voor aansluiting op een analoge lijn ALTIJD de internationale Engelse versie Annex A kopen. De Duitse versies zijn altijd Annex B omdat Duitsland Annex B gebruikt zowel op analoge lijnen als ISDN.
Dat wist ik al :) Uiteraard gaat het hierbij om de Internationale versie annex A :)

Tnx voor je opmerking !

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:56:
[...]

Dat wist ik al :) Uiteraard gaat het hierbij om de Internationale versie annex A :)

Tnx voor je opmerking !
Mijn opmerking was ingegeven omdat je vroeg naar de Duitse of Engelse webinterface. De internationale versie is altijd Engels. De Duitse versie is altijd Duits.

• Foxfire
by the way:
voor het aansluiten van je life-line zitten er een tweetal verloopstukje bij. Dit is omdat in Duitsland de buitenste pinnetjes van de 6-polige RJ-12 connector gebruikt worden, waar in NL altijd de binnenste pinnetjes gebruikt worden. Even uitproberen dus welk verloopje op welke manier gebruikt moet worden is het devies.

Dat dan weer wel......

Pagina: 1