Toon posts:

Vergelijkende resultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte

Ik ben van plan om mij binnenkort een nieuwe laptop te kopen.

Ik twijfel tss de volgende laptops :

Asus F3JC-AP045C-A
Acer Aspire 5684Wlmib
Asus A6Jc-Q163M
Toshiba Satellite A100-413
Toshiba Satellite A100-797
Toshiba Tecra A7-243

De laptop die ik me zou willen aankopen moet buiten windows (xp /vista) ook op de volgende os vlot kunnen draaien :

- Ubuntu Linux vanaf versie 6.06
- Fedora Core (vanaf versie 5)
- Kubuntu Linux (vanaf versie 6.06)
- Edubuntu Linux (vanaf versie 6.06)
- Mandriva Linux 10.1 Powerpack +

Welke van deze laptops is het meest geschikt voor Linux + spelen van games (fifa07;cycling manager seizoen 06/07;Top Spin 2) en voor het draaien van zwaardere toepassingen onder MS Windows (o.a. Visual Basic.NET,SQL Server,Macromedia Studio 8,Adobe Photoshop).

Welke van deze laptops draait ook vlot onder windows 2002/2003 server en zou dus ook als thuisserver kunnen gebruikt worden?

Zou beslissing vrijdag willen nemen over aankoop nieuwe laptop,dus gelieve zo snel mogelijk reactie te sturen in deze topic

Mvg

Vandewalle Roel

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Zou je misschien wat meer specs van die laptops kunnen posten? Let ook op de policy hier, het zijn geen brieven die je schrijft :+..

Verder werkt op bijna elke laptop tegenwoordig wel XP en Windows 2000 en 2003. Verder draait Ubuntu dacht ik al op een 600Mhz met 256MB geheugen. Tis maar net wat je precies onder vlot draaien bedoeld...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:03:
[...]
Zou beslissing vrijdag willen nemen over aankoop nieuwe laptop,dus gelieve zo snel mogelijk reactie te sturen in deze topic
Dan heb je tot vrijdag om benchmarks en reviews op te zoeken en te gaan vergelijken :+ . Dat is namelijk de bedoeling hier, een tweaker kan zelf zoeken en beslissingen nemen.

De meeste van de door je genoemde laptops zijn hier al uitgebreid besproken, dus het is verstandig om te beginnen met het gebruiken van de zoekfunctie. Hoe meer moeite je er zelf instopt, des te meer plezier heb je er later van :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de specificaties van de laptops

Asus F3Jc-AP045C-A

Intel Core 2 Duo T 5500
1 GB DDR2-SDRAM 533Mhz
Nvidia Geforce Go 7300
120 GB Harde schijf

Asus A6Jc-Q163M

Intel Core 2 Duo T5500
1GB DDR2-SDRAM 533Mhz
120GB harde schijf
Nvidia Geforce go 7300

Acer Aspire 5684 Wlmib

Intel Core 2 Duo T5600
2 GB DDR2-SDRAM 533Mhz
160 GB HD
Nvidia Geforce go 7600

Toshiba Satellite A100-413

Intel Core 2 Duo T7200
2GB DDR2-SDRAM 533Mhz
200 GB HD
Nvidia Geforce go 7600

Toshiba Satellite A100-797

Intel Core 2 DUo T7200
1GB DDR2-SDRAM 533Mhz
160 GB HD
Nvidia Geforce go 7600

Toshiba Tecra A7-243
Intel Core 2Duo T7200
120 GB HD
2GB DDR2-SDRAM 533Mhz
ATI Mobility Radeon X1600

Welke van deze laptops is het meest geschikt voor Linux?
Ik ga vooral gebruik maken van Ubuntu/Edubuntu/Fedora Core.
De laptop moet als Linux Terminal Server kunnen gebruikt worden (LTSP moet onder andere geinstalleerd worden).

Welke is meest geschikt voor spelen van games?
Iemand ervaring met de schermen van deze laptops? Welke laptops zijn aan te raden qua schermkwaliteit
Welke laptops hebben de beste batterijduur?

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat betreft beeldkwaliteit: ga naar de winkel, bv mediamarkt (daar hebben ze tientallen modellen staan) en see it for youself.

Ze kunnen allemaal prima linux draaien en de specs zijn zeer goed te noemen.

Ik heb zelf een Toshiba gehad en dat is een prima dingetje. Asus is ook erg goed. Zelf zou ik niet zo snel voor Acer kiezen, ik noem het een B merk en een paar kennissen van mij hebben hun Acer al een terug moeten sturen...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het computertijdschrift PCMagazine is de Acer wel een goede laptop.
Is deze test te vertrouwen?
Welke laptop heeft de batterij die het langst meegaat zonder opnieuw op te laden?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zelf heb ik liever hardware met een Nvidia kaart erin voor linux dan een Ati... Dit is puur omdat ik vroeger veel problemen heb gehad met Ati onder linux.

Voor de rest, al deze laptops zijn goed genoeg voor de eisen die jij stelt. Ik zou nu eerder gaan kijken naar de prijzen en de aftercare van de producten.

edit:
Welkom op GoT :w

[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 18-03-2007 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De prijzen heb ik al opgevraagd.
Maximum prijs is 1519 voor de Toshiba Tecra A7-243 incl btw.
Bij acer heb je maar 1 garantie , bij asus 2 jaar garantie.
Ik heb ook al een aantal reply's gelezen op dit forum.
Daar staat dat je tegen 100€ extra meer garantie krijgt.
Hoe kun je die procedure aanvragen? Is dat via winkel of bij producent of op andere manier?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Garantie bijkopen is normaal niet nodig. Je hebt wettelijk garantie op het product zolang als de gemiddelde levensduur is. De extra garantie bijkopen maakt het alleen wat makkelijker. Want het eerder genoemde willen veel fabrikanten nog niet aan beginnen, laat staat je gelijk krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
welke van deze laptops heeft de batterij die het minst snel opnieuw moet opgeladen worden?
Kent iemand van jullie de batterijduur van deze laptops?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
De drie Toshiba's zijn het beste. Daar moet je nog wel even kijken naar de harde schijf snelheid. 5400RPM is standaard, 7200RPM is snel. Overigens kun je ook voor die prijs een Dell Inspiron 9400 kopen, die is wel 17", maar heeft wel betere specs!

Verwijderd

Alex3305 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:41:
De drie Toshiba's zijn het beste. Daar moet je nog wel even kijken naar de harde schijf snelheid. 5400RPM is standaard, 7200RPM is snel. Overigens kun je ook voor die prijs een Dell Inspiron 9400 kopen, die is wel 17", maar heeft wel betere specs!
Hoezo zijn die drie Toshiba's het beste? Die Acer heeft bijna precies dezelde specs, alleen de cpu is een fractie minder. Ik zou zelf geen Acer kopen, door de negatieve verhalen die ik erover gelezen heb. Het zou kunnen dat ze nu wel gewoon goed zijn, dat weet ik niet.

Ik ben het met je eens dat een Dell 9400 betere specs heeft, maar dan heb je het wel meteen over een 17inch bakbeest.

Wat betreft de vergelijking van de TS mis ik een aantal opties, waarom bijvoorbeeld wel een F3Jc, maar geen F3Jp, die kost 1500 euro en heeft een betere grafische chip en een iets betere cpu.

Batterijtijd voor een 15,4 inch zit geloof ik ergens tussen de 2,5 en 3(,5) uur, hoewel dat ook ligt aan de grootte van de accu.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

het neerplempen van een rijtje laptops is dus niet wat wij bedoelen van eigen onderzoek en gerichte vragen ;)

We zijn strenger gaan modereren op dergelijke topics en daarom gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.