Nieuw office systeem [€700]

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Nadat ik mijn oude pc verkocht hebt ben ik weer toe aan een nieuwe computer. Ik heb een budget van ongeveer 700,00 EUR. Toetsenboord, muis, speakers, schermen etc. ga ik allemaal zelf kopen. Het gaat dus alleen om de kast. Verder wil ik het volgende ermee gaan doen.

- School, msn, internet, email etc.
- Films kijken, converten, downloaden etc.
- Programma's als Photoshop CS2 en Dreamweaver draaien
- Niet overclocken

Ik ben al een tijdje aan het kijken en combineren en heb tot nu toe dit samengesteld bij Azerty.nl

Moederbord Asrock ConRoeXFire-eSATA2 á €76,85
Is een goedkoop moederbord ondersteuning voor Intel Core 2 Duo processors, wel jammer dat de maximale FSB 1066 Mhz is. Maar voorlopig is dit denk ik nog genoeg.

Geheugen Kingston KVR667D2N5K2/2G 2048 MB PC5300 á €116,82
Lekker goedkoop maar kan ik niet beter PC4200, die is even duur maar heeft wel een Cas van 4 in plaats van 5. Kan ik beter sneller geheugen nemen of een lagere Cas? Me procesoor die ik wil kopen heeft een FSB van 1066 Mhz, even snel als PC4200 heb ik begrepen.

Videokaart XFX GeForce 7300GT, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 á 73,64
Ik wil alles behalve gamen op me pc dus deze videokaart lijkt me voldoende. Wel wil ik een dual-screen met resoluties van 1440 x 900 pixels en de Vista Aero interface gemakkelijk kunnen draaien. Lukt dat met deze videokaart?

Processor Core 2 Duo E6420 á ± €180,00
De prijsdaling en de nieuwe processors op 22 april komen nu wel heel erg dichtbij. Daarom ben ik wel bereid om nog even 4,5 weken te wachten op deze processor. Hij is niet zo duur, heeft 4 MB L2 cache en een kloksnelheid van 2,13 Ghz.

Harddisk Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II á 80,19
Deze zie ik vaak voorbij komen en heeft een goede GB / prijs verhouding. Verder heeft hij 16 MB buffer, waardoor hij lekker snel is.

DVD-Rewriter Samsung SH-S182D 18 x 8 x 18 x á €29,38 Samsung SH-S183A á 32,71
Volgens mij is dit wel een goede, ik wil in ieder geval een zwarte. Verder maakt het volgens mij allemaal niet zo uit. Ik heb gekozen voor de Samsung, deze heeft een SATA aansluiting.

Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, 1 user, NL á €86,17 Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, 1 user, NL á €91,28
Ik wil graag Windows Vista erbij en Home Premium lijkt me een goede versie. Ultimate is bijna twee keer zo duur dus ik houd het bij deze. Verder nog een vraagje, 32bit of 64bit? Zijn er echt zo weining programma's die 64bit niet ondersteunen? Ik heb toch maar voor de 64bit versie gekozen zodat ik alvast voorbereid ben op de toekomst.

Case Cooler Master Elite 330, Zwart á €69,40
Ik vind het een mooie goedkope kast met 380 Watt voeding. Dit moet voldoende zijn, toch?

Totaal €712,45
Iets over me budget maar dat is niet erg. Ik zou niet weten waar ik nog op kan bezuinigen.

Wat vinden julie van mijn samenstelling? Zijn er nog dingen die verbeterd kunnen worden?

Even voor de nieuwschierigheden die willen weten wat voor toetsenboord, muis etc. ik neem:

- Logitech Ultra-Flat Keyboard
- Logitech LX3 Mouse
- Logitech X-540
- 2x Samsung 931BW 19" Wide

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeCoen op 18-03-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Erg goed systeem voor jouw doelen en budget. Je hebt duidelijk je voorwerk goed gedaan :)

Als dvd-brander zou ik de Samsung SH-S183L of SH-S183A nemen. Die heeft een SATA-aansluiting in plaats van IDE. Is moderner en de kabel is smaller waardoor het de airflow bevordert. Het verschil tussen de L en de A is dat de L lightscribe heeft, waarmee een afbeelding op de dvd kan worden geplaatst.

Over Windows Vista: Ik draai zelf de 64-bits versie, en nagenoeg alles draait prima. Weinig problemen gehad. Maar er zijn wel programma's die niet schijnen te werken, waaronder iTunes. Die heb ik zelf nog niet geprobeerd trouwens. 64-bit leek mij met het oog op de toekomst wel beter, aangezien de processor ook 64-bits is, en de software ook uiteindelijk die kant op gaat. Dat je Home Premium kiest is verstandig, die versie heeft alles wat de meeste thuisgebruikers nodig hebben.

Verder een topsysteem! Succes verder!

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 18-03-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
@Geert1 Oke bedankt, dan neem ik toch een DVD-Rewriter met een SATA aansluiting. Verder zal ik Lichtscribe niet zal gebruiken, aangezien die dvd'tjes ook weer duurder zijn. Ik ga denk toch voor de A versie.

Verder neem ik denk dan toch de 64bit versie. Maar daar ga ik nog even wat informatie over zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkeCoen op 18-03-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GekkeCoen schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:56:
- Films kijken, converten, downloaden etc.
- Programma's als Photoshop CS2 en Dreamweaver draaien
Kijk eens naar de voordelen van Raid 0. Duidelijk iets wat jij zou kunnen gebruiken.
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, 1 user, NL á €86,17
Verder nog een vraagje, 32bit of 64bit? Zijn er echt zo weining programma's die 64bit niet ondersteunen?
Zie: [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie. Standaard zou ik 64-bit nemen, tenzij je hardware of software die je absoluut nodig hebt, dit niet ondersteund. Hardware zal bij jou iig niet het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
dr snuggles schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:26:
[...]

Kijk eens naar de voordelen van Raid 0. Duidelijk iets wat jij zou kunnen gebruiken.

[...]

Zie: [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie. Standaard zou ik 64-bit nemen, tenzij je hardware of software die je absoluut nodig hebt, dit niet ondersteund. Hardware zal bij jou iig niet het probleem zijn.
Oke, ik heb nog een beetje informatie gezocht en ik ga toch de 64bit versie nemen.

Verder is die Raid 0 ook wel een goed idee. Maar dan moet ik wel weer twee harde schijven kopen, maar die dingen kosten tegenwoordig ook niks meer. Moet ik nog op bepaalde dingen letten bij het kopen van harde schijven voor een Raid. Maakt bijvoorbeeld de buffer nog uit? Ik wil het namelijk zo goedkoop mogelijk houden.

Kan verder iemand mijn vraag beantwoorden voor mijn geheugen beantwoorden?

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeCoen op 18-03-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
GekkeCoen schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:27:
[...]

Oke, ik heb nog een beetje informatie gezocht en ik ga toch de 64bit versie nemen.

Verder is die Raid 0 ook wel een goed idee. Maar dan moet ik wel weer twee harde schijven kopen, maar die dingen kosten tegenwoordig ook niks meer. Moet ik nog op bepaalde dingen letten bij het kopen van harde schijven voor een Raid. Maakt bijvoorbeeld de buffer nog uit? Ik wil het namelijk zo goedkoop mogelijk houden.
Denk niet dat raid een goed idee is. Raid op dat asrock bordje gaat (waarschijnlijk) via zo'n jmicron controller, die zijn nou niet echt leuk voor raid.

Over het geheugen: Denk niet dat het uit maakt welke je neemt. Zijn waarschijnlijk allebij de zelfde. De ene draait op pc5300 cas 5 en de andere pc4200 cas4. Omdat cas 4 gedraait word is het waarschijnlijk te zwaar om dat ook nog op pc5300 snelheden te doen, daarom is voor pc4200 gekozen.

Kortom: goedkoopste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
bassie_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:33:
[...]

Denk niet dat raid een goed idee is. Raid op dat asrock bordje gaat (waarschijnlijk) via zo'n jmicron controller, die zijn nou niet echt leuk voor raid.

Over het geheugen: Denk niet dat het uit maakt welke je neemt. Zijn waarschijnlijk allebij de zelfde. De ene draait op pc5300 cas 5 en de andere pc4200 cas4. Omdat cas 4 gedraait word is het waarschijnlijk te zwaar om dat ook nog op pc5300 snelheden te doen, daarom is voor pc4200 gekozen.

Kortom: goedkoopste nemen.
Mja, ze zijn even duur op twee euro na. Ik denk dat ik het beste PC4200 Cas4 kan nemen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GekkeCoen schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:08:
Mja, ze zijn even duur op twee euro na. Ik denk dat ik het beste PC4200 Cas4 kan nemen, of niet?
Eigenlijk niet. Als je het PC5300 geheugen op 533MHz laat draaien, kan je de timings ook weer wat strakker instellen. Ergens op GoT is er een rekentooltje te vinden waarmee je de timings kan omrekenen naar andere snelheden. Maar CAS 4 op 533MHz zal zeker wel lukken en je hebt toch nog wat rek als je ooit wil overklokken. En het is wat leuker voor als je je systeem later doorverkoopt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-03-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Admiral Freebee schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:10:
[...]

Eigenlijk niet. Als je het PC5300 geheugen op 533MHz laat draaien, kan je de timings ook weer wat strakker instellen. Ergens op GoT is er een rekentooltje te vinden waarmee je de timings kan omrekenen naar andere snelheden. Maar CAS 4 op 533MHz zal zeker wel lukken en je hebt toch nog wat rek als je ooit wil overklokken. En het is wat leuker voor als je je systeem later doorverkoopt :)
Ik denk dat ik dan toch voor de PC5300 ga, ik had ook ergens gelezen dat een Core 2 Duo iets sneller is als je sneller geheugen hebt. Of is dit complete bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
GekkeCoen schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:49:
[...]

Ik denk dat ik dan toch voor de PC5300 ga, ik had ook ergens gelezen dat een Core 2 Duo iets sneller is als je sneller geheugen hebt. Of is dit complete bullshit?
Geheugen is het snelst als je het 1:1 houd, dus pc4200(533mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
GekkeCoen schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:49:
[...]

Geheugenbenchmarks zullen natuurlijk een hogere score geven aangezien je geheugenbandbreedte groter wordt maar bij een klassiek systeem met een FSB geeft 1:1 de beste prestaties. De geheugenbus en de FSB moeten dan niet wachten op elkaar want ze lopen al synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
GekkeCoen schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:27:
Moet ik nog op bepaalde dingen letten bij het kopen van harde schijven voor een Raid. Maakt bijvoorbeeld de buffer nog uit?
Twee harde schijven van hetzelfde type nemen en je bent klaar. Qua buffer geldt hetzelfde als bij andere harde schijven: hoe meer hoe sneller een burst is. Twee keer een 160GB schijf of twee keer 250GB zou ik overwegen. Twee keer 160GB in raid 0 ipv 1x320GB kost je maar 25 euro meer (pricewatch prijzen).

Voor jouw doeleinden gaat je harde schijf iig de traagste factor worden.
bassie_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:33:
Raid op dat asrock bordje gaat (waarschijnlijk) via zo'n jmicron controller, die zijn nou niet echt leuk voor raid.
Ik ken die controller niet, maar op dit moederbord wordt de ingebakken raid functionaliteit van de gebruikte Intel chipset gebruikt (als de website klopt tenminste :P). Goed spul dus. De jmicron controller komt veel voor op socket 939 en AM2 moederborden, aldus Google.

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 18-03-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Oke, ik denk dat ik voor een Raid 0 gaat met deze twee harde schijven. Zou dit een goede beslissing zijn?

Verder wou ik graag weten of mijn videokaart voldoende capiciteit heeft. Ik wil de nieuwe Vista Aero interface makkelijk kunnen draaien en een dual screen soepel kunnen draaien met 2x een resolutie van 1440x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aero desktop is geen 3d applicatie, het kost alleen wat werkgeheugen, als je geen games speel zou ik die VGA nog goedkoper maken, en wat meer nadenken over sneller geheugen als 64 bits je voorkeur heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
@jan1025:
Aero is inderdaad niet erg veeleisend, ook al waren mensen erg aan het doemdenken voordat Vista uitkwam. Het draait prima op elke moderne pc. Dus een nog goedkopere videokaart is inderdaad een optie. Maar sneller geheugen vanwege 64-bit? Dat volg ik niet helemaal. De snelheid van geheugen dient gekozen te worden met het oog op de FSB van de processor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:11:
Die aero desktop is geen 3d applicatie, het kost alleen wat werkgeheugen, als je geen games speel zou ik die VGA nog goedkoper maken, en wat meer nadenken over sneller geheugen als 64 bits je voorkeur heeft. ;)
Die videokaart kan idd nog goedkoper, maar er moeten wel twee DVI uitgangen op zitten. Volgens mij is dit een van de goedkoopste die dit heeft.
geert1 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:09:
@jan1025:
Aero is inderdaad niet erg veeleisend, ook al waren mensen erg aan het doemdenken voordat Vista uitkwam. Het draait prima op elke moderne pc. Dus een nog goedkopere videokaart is inderdaad een optie. Maar sneller geheugen vanwege 64-bit? Dat volg ik niet helemaal. De snelheid van geheugen dient gekozen te worden met het oog op de FSB van de processor toch?
Ja, volgens mij heeft sneller geheugen helemaal geen zin hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door GekkeCoen op 19-03-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
GekkeCoen schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:25:
[...]

Die videokaart kan idd nog goedkoper, maar er moeten wel twee DVI uitgangen op zitten. Volgens mij is dit een van de goedkoopste die dit heeft.
Jammer dat onboard vga net iets te traag is voor je. Op de snelste onboard van dit moment (geforce 6150) draait Aero niet en mis je DVI aansluitingen. Onboard kost bijna niets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
dr snuggles schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:40:
[...]

Jammer dat onboard vga net iets te traag is voor je. Op de snelste onboard van dit moment (geforce 6150) draait Aero niet en mis je DVI aansluitingen. Onboard kost bijna niets namelijk.
Asus heeft een aantal moederborden met digitale en analoge aansluitingen gebaseerd op de GeForce 6150. Ook draait Aero perfect op een GeForce 6150.

Twee DVI uitgangen heb je dan natuurlijk niet, daar had ik even overgelezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-03-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:35:
[...]

Asus heeft een aantal moederborden met digitale en analoge aansluitingen gebaseerd op de GeForce 6150. Ook draait Aero perfect op een GeForce 6150.

Twee DVI uitgangen heb je dan natuurlijk niet, daar had ik even overgelezen :)
Das mooi, draait Aero daar tegenwoordig wel op. Bedankt voor de tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
dr snuggles schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:42:
Das mooi, draait Aero daar tegenwoordig wel op. Bedankt voor de tip :).
Ik heb onlangs eens een computer gebouwd voor iemand en als test heeft er Vista op gedraaid. Ik kan me de score niet meer herinneren maar Aero draaide zonder enige hapering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Nog even over dat geheugen: PC4200 geheugen loopt synchroon met de FSB, maar sneller geheugen wordt automatisch aangepast op die snelheid. Dus PC5300 en PC6400 enzovoort zullen nooit merkbaar trager zijn dan PC4200, maar ook amper sneller. Zolang er niet wordt overgeklokt, laat men de keuze dus afhangen van de prijs, en wordt vaak PC5300 geheugen gekozen. Dit geheugen is namelijk gelijke duur als PC4200, en geeft de optie eventueel over te klokken. Ook als dan later ooit een nieuwe processor wordt aangeschaft of een nieuw moederbord, heb je meer kans het geheugen te kunnen blijven gebruiken. PC6400 geheugen is een stuk duurder, en heeft alleen nut bij zware overklok-operaties. Conclusie: neem 2gb PC5300 DDR2 non-ecc geheugen, van een A-merk die een goede prijs biedt. Ik heb zelf Kingston gekozen enkele weken geleden, was één van de goedkoopsten en toch een A-merk.

Over de videokaart: Volgens mij heeft geen enkele on-board videochip 2x DVI, dus je zult toch een losse videokaart moeten nemen. Elke kaart die 2 x DVI heeft, gaat waarschijnlijk Vista Aero ook wel draaien, dat is namelijk lang zo zwaar niet als alle doemdenkers beweren. Dus als je nog iets goedkopers kan vinden dan de 7300GT, misschien uit de stal van ATi/AMD, dan kun je dat zeker overwegen. Maar probeer er geen spel van na 2005 mee te spelen, want dan kom je van een koude kermis thuis.

Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Even een kickje

De E6420 is nu al op Azerty te bestellen. Dus ik ga me pc binnekort bestellen, maar nu heb ik nog een vraagje. Zou ik deze prossecor later eventueel licht over kunnen clocken naar een FSB van 333 Mhz zonder een extra cooler oid te kopen? De FSB is standaard op 266 Mhz. Ik zou hem graag op 333 Mhz laten lopen zodat deze 1:1 loopt met me werkgeheugen en het geheugen van me videokaart.

Zou dat lukken met dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Ik ben de laatste tijd een beetje artikels enzo aan het lezen over overclocken. En nu ben ik erachter gekomen dat de E4400 heel makkelijk overgelocked kan worden aangezien deze een MP heeft van 10. Standaard staat de FSB op 200 Mhz maar zou ik deze zonder extra koeling en met mijn moederbord (zie topic start) over kunnen clocken naar 266 Mhz of zelfs 333 Mhz?

Zou ik dan niet beter de E4400 kunnen nemen in plaats van de E6420. En deze over te clocken, echter heeft de E4400 wel maar 2 Mb L2 cache. Wat raden julie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Dit heb ik uiteindelijk samengesteld, hebben julie nog tips/commentaar?

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/3039/azertyfm2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Waarom toch geen E6420? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Omdat ik met deze processor langer mee kan doen omdat hij iets hoger geclockt is. Of is hij de 30,00 EUR meerprijs niet waard tegenover de E6420?

Edit: Ik zie net dat de Cooler Master Elite 330 weer op voorraad is, de levertijd stond vanochtend nog op onbekend dus daarom had ik een alternatief gekozen (Cooler Master Centurion 5 i.c.m. Antec EarthWatts 380 Watt). Nu vind ik de Elite 330 mooier en scheeld me 30,00 EUR maar is hij die minderprijs waard. Zit er een degelijke voeding die voldoet aan mijn eisen? Ik wil de E6600 misschien nog licht overclocken naar 333 Mhz.

[ Voor 47% gewijzigd door GekkeCoen op 21-04-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De 8500GT lijkt me mooi, maar deze versie heeft maar 1x dvi (+ 1x vga) én is niet passief gekoeld. Wat schijven betreft zou ik zeker de Samsung T166 nemen, omdat ik met die Seagate 7200.10 zo'n slecht exemplaar (met hoge fluittoon) heb getroffen. E6600 zou ik zéker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Gianni Rombios schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:24:
De 8500GT lijkt me mooi, maar deze versie heeft maar 1x dvi (+ 1x vga) én is niet passief gekoeld. Wat schijven betreft zou ik zeker de Samsung T166 nemen, omdat ik met die Seagate 7200.10 zo'n slecht exemplaar (met hoge fluittoon) heb getroffen. E6600 zou ik zéker doen.
Ja, ik was er ook achter dat deze maar 2x DIV heeft. Daarom moet ik toch een alternatief vinden, de 8600 GT misschien. Wel een beetje overkill voor een niet-gamer.

Verder komen de WD Seagate Barracuda 7200.10 heel goed uit de tests en ik ga denk toch voor deze schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat je raid wil gaan draaien. Raid op de DS3 is niet erg snel. Je bent zelfs langzamer dan met een single harddisk. Je zou een DS4 moeten nemen om raid te draaien op de ICH8R chipset. (de ds3 heeft heeft ICH8, dus zonder R).
Je zou kunnen besparen door de e6420 te nemen en dan een DS4.

edit: oh ja ik zie nu die ene letter staan. De P is het zelfde als de DS4 zonder de mooie heatpipe. Persoonlijk vind ik het die 13 euro wel waard. Lekker koele chipset en koelt je mossfets ook nog.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:44:
Ik lees dat je raid wil gaan draaien. Raid op de DS3 is niet erg snel. Je bent zelfs langzamer dan met een single harddisk. Je zou een DS4 moeten nemen om raid te draaien op de ICH8R chipset. (de ds3 heeft heeft ICH8, dus zonder R).
Je zou kunnen besparen door de e6420 te nemen en dan een DS4.
Ik neem niet de DS3 maar de DS3P, deze heeft ook een ICH8R Soutbridge waardoor Raid0 net zo snel als op de DS4 moet draaien, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect systeem, je zou evt. nog de E6420 nemen.En je zou toch 2 monitors gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:17:
Perfect systeem, je zou evt. nog de E6420 nemen.En je zou toch 2 monitors gebruiken ?
Ja, twee keer 206BW. Maar ik zie net dat de 8500 GT geen 2x DVI heeft. Daarom ga ik voor de 8500 GT.

Verder had ik nog een vraagje over de voeding, is deze goed genoeg voor mijn systeem? Er staat op de site dat hij maar 1 SATA Power connector heeft terwijl ik er drie nodig heb, één voor de DVD drive en twee voor de harde schijven. Is hier een oplossing voor? Ik kan de DVD drive in ieder geval vervangen door een IDE drive te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SATA power connector is gewoon verloop stukje molex->Sata power connector, dus kun je gewoon bijkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:11:
SATA power connector is gewoon verloop stukje molex->Sata power connector, dus kun je gewoon bijkopen
Dat zijn deze zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

wat vind je van deze config? Je levert in op processor maar wint eigenlijk op de rest.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/9057/04212007192544qp4.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door lasharor op 21-04-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat er alleen maar op achteruit.

- Slechtere processor
- Slechter moederbord
- Overclock geheugen waar hij niets aan heeft
- Minder hardeschijf ruimte

PS. ik snap alleen niet waarom je een DX10 kaart wil als je geen gamer bent. Met een 7300GT was je goed af. 128bit geheugen bus, zodat je de filmbewerkings programma in vista ook kan gebruiken(mocht je dat willen).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Betere graka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Ik wil op mijn systeem niet gaan games, heel misschien een keer een spelletje.

De boxed koeler, is dit een goede? Of kan ik beter een Arctic Freezer 7 pro erbij nemen? Ik wil later misschien de E6600 overclocken naar een fsb 333 Mhz en ik wil dat mijn systeem een beetje stil wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een freezer bijkopen is altijd nuttig imo. Kost amper 18€, maar verlaagt de geluidsdruk van je systeem aanzienlijk (stock koeler is duidelijk hoorbaar) en laat 'n hogere overclock toe.

Je kunt wat besparen op case+voeding door een Arctic Silentium Tx case te nemen. Is goed van kwaliteit (minstens even goed als de centurion) en komt standaard met 'n high-end 350W Seasonic voeding.

Goeie config voor de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat de grafische kaart betreft: een 7300GT of een 8500GT lijken mij beide een goede keus, zijn ook beide passief en met 2xDVI te koop alleen op het moment niet bij Azerty geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker belangrijk bij een office pc.
Pagina: 1