Toon posts:

Driving Force Pro onder Vista niet als Pro herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Logitech Driving Force Pro en Windows Vista Home Premium 32 bits.

Probleem is dat zodra ik de Pro loskoppel en een andere controller aansluit en daarna de Pro weer aansluit, dat die NIET als Pro wordt herkend, maar als de gewone Driving Force. De DFP wordt alleen als Pro herkend als ik de drivers de-installeer en daarna opnieuw installeer. Het betreft ook nog eens oude drivers omdat de nieuwere de Pro helemaal niet meer zien. Da's lastig want dan mis ik diverse instellingen en werkt 'ie niet goed. Ik MOET de Pro loskoppelen omdat anders de andere controller niet goed werkt.

Maar ja, om nou ELKE keer de drivers te de-installeren en vervolgens weer te installeren is VEEL te omslachtig...

Zijn er meer mensen met de DFP op Vista? Welke drivers gebruiken jullie? Herkennen jullie het probleem en is er wat aan te doen...?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

** Vista drivers mini-FAQ + beleid **

Geef eens volledige info, met name welke driverversies je zelf gebruikt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry: ik zei al dat ik oudere gebruikte, dus ik had er beter meteen even bij kunnen zetten welke dan wel. Ik gebruikt nu LGS460ENU. De huidige Vista versie is LGS500ENU. In die nieuwe zit de DFP helemaal niet: met die driver wordt m'n DFP alleen maar als DF gezien. Ik had nog de oudere XP-driver gelukkig: die herkent m'n stuur WEL meteen als DFP, overigens ook als ik ALLEEN maar de DFP loskoppel en weer aansluit. Maar als ik dat doe en tussendoor een andere controller aansluit (dat is trouwens de Logitech Wingman Force joystick!) DAN wordt de DFP weer als DF gezien... Ik moet dan dus de driver compleet de-installeren en daarna weer opnieuw installeren.

Misschien wordt op een of andere manier de NIEUWE driver, die ik eerder dus geinstalleerd had, opnieuw geactiveerd door het aansluiten van die joystick die WEL herkend woord door versie 500...? Maar ja, ik had die wel verwijderd...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat helpt allemaal niets... Ik heb echt ALLES van de computer gegooid en weer opnieuw geinstalleerd, maar wat ik ook doe: de DFP wordt niet meer herkend als DFP zodra ik de Wingman aangesloten heb gehad. Dat betekent dus dat ik na elke keer FS X (of zo) alles weer kan deinstalleren en opnieuw installeren...

Zijn hier echt geen andere lui met een DFP onder Vista...?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:25:
Nou, dat helpt allemaal niets... Ik heb echt ALLES van de computer gegooid en weer opnieuw geinstalleerd, maar wat ik ook doe: de DFP wordt niet meer herkend als DFP zodra ik de Wingman aangesloten heb gehad. Dat betekent dus dat ik na elke keer FS X (of zo) alles weer kan deinstalleren en opnieuw installeren...

Zijn hier echt geen andere lui met een DFP onder Vista...?
Sorry, onder Windows XP werkt mijn Driving Force Pro prima. Misschien optie om Vista dualboot te draaien icm met Windows XP? Heb je dat gedoe met drivers ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bij mij werkte hij onder XP ook zonder problemen. Het is dus een Vista probleem. Maar er zullen toch wel meer mensen zijn met de DFP en Vista...? Een dualboot is geen optie omdat ik geen legale XP extra heb liggen...
Pagina: 1