BU-303 GPS onder 10.4.9

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
Beste,

Sinds enkele dagen ben ik de trotse eigenaar van een MacBook, en alhoewel Apple voor mij redelijk nieuw is kan ik (met dank aan GoT en Google) redelijk mijn weg vinden. Nu loop ik echter tegen een klein probleempje aan welke voor mij nog iets te technisch is. Ik probeer mijn BU-303 GPS ontvanger werkend te krijgen.

Ik heb op de website van usglobalsat de handleiding en de driver (Mac_USB_Driver.zip) gedownload. Volgens de handleiding is het een kwestie van installeren en gaan met die banaan maar helaas wilt het niet helemaal werken.

Na de installatie van de ProlificUsbSerial-shizzle heb ik de GPS utitiliy opgestart en helaas kan ik alleen de /dev/cu.bluetooth selecteren en er staat geen /dev/cu.usbserial in het lijstje.

Ik ben opzoek gegaan naar iets van een error-log en ik ik kwam uiteindelijk uit op de 'console' die mij het volgende liet weten...
Mar 18 14:39:05 kextd[283]: a link/load error occured for kernel extension /System/Library/Extensions/ProlificUsbSerial.kext
Echter laat Google mij daar in de steek en dus kom ik niet veel verder... ik heb nog het systeemprofiel gevonden waar mijn MacBook wel aangeeft dat hij een USB-apparaat gevonden heeft.
Versie: 2.02
...
Productcode: 0x2303
Fabrikantcode: 0x067b
Moet ik verder nog iets aanpassen ofzo? Of heeft iemand een hint/richting/linkje?

• Icey
Ik heb het uiteindelijk werkend gekregen door gebruik te maken van een andere driver. Omdat het toch allemaal een beetje generiek spul is heb ik deze driver geinstalleerd. En direct na de installatie kreeg ik er opeen een 'seriele' aansluiting bij in mijn 'netwerkomgeving' waarna de GPS-ontvanger prima herkend werd! Keurig dus!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

welke software gebruik je daarbij op de Mac?

• Icey
Ik heb nu gewoon een heel simpel tooltje genaamd GPS Utility maar dat laat eigenlijk alleen wat gegevens zien. Op Windows had ik wat programma's welke d.m.v. Google Earth precies lieten zien waar je je bevind, sommigen konden zelfs (gesproken) routenavigatie aanbieden. Een voorbeeld van zo'n programma is bijv. EarthBridge.

Het punt is echter dat ik deze programma's nog niet gevonden heb voor de Mac, ik denk dus dat ik mij een keer moet gaan verdiepen in dat Apple-script gebeuren en dat vervolgens doorstuur naar mijn server waarna die er wat leuks van kan maken in Google Maps ofzo.

Maar het werkt al wel prima met KisMAC dus we zijn al een heel eind :).

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:31
kijk ook eens naar gps2geX
Gps naar google earth vertaling ;)