Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD LeD & Molex

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11 08:18
Ik heb juist een nieuwe computer (met kast C888K) en op de voorkant zitten 2 blauwe leds die via een molex stroom krijgen, hij's verbonden met de Rode (5V niet?) en een zwarte (GND).
Nu er zit ene tussenstukje in de kabel, een tweepin ingang en uitgang (lijkt op zo'n connector voor op met moederbord van een Fan, maar dan met 2 kabeltjes) Nu dacht ik die ingang aan te sluiten op mijn moederbord zijn ingang voor een HDD leD, die volgens een site (welke weetk niet meer) ook 5V moet zijn...
Maar bij het aanzetten van de pc zie ik geen led branden :?

Dan nog een klein vraagje, is het gewoon mogelijk om een fan op 5V of 7V te laten draaien? of is er zoiets als ik al ergens gehoord heb: Minimum Operating Voltage O-)

:+

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ligt aan je fan of dat kan met die fan. Ik heb een papst voor 12 (eigenlijk 14) volt wel eens op 4 laten draaien. Of het efficient is, is een tweede.

Over je ledje: draai je connectortje eens om ... een led is een diode, en dus polair.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 18-03-2007 14:58 ]

• SoulShot
Diode en Polair is chinees voor mij :p maar dus gewoon eens de connector anders op het mobo aansluiten?
^-^

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
ik heb alleen een antwoord op je kleine vraag :9
sommige fans kunnen wel op 5 volt sommige niet, als ze op 5 volt kunnen, kunnen ze ook op 7 volt.
je moet dus even uitproberen of het kan, ik heb nog nooit gezien dat het niet kan maar het schijnt wel eens niet te kunnen. http://www.cpemma.co.uk/7volt.html daar staat hoe je hem op 7 volt kan laten draaien, 5 volt spreekt voor zich, rode draad plus een van de 2 zwarte draden.

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
je was me net voor, heb je met zon groot forum he :P

• SoulShot
Ok eens proberen strax ofzo :)
Ik had al wat op deze site gevonden: http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html

Zo'n DPDT switch vind je dat in alle elektronica zaken?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SoulShot schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:00:
Diode en Polair is chinees voor mij :p maar dus gewoon eens de connector anders op het mobo aansluiten?
^-^
gewoon de connector omdraaien.
doet hij het nu wel?

• SoulShot
Boudewijn schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:03:
[...]

gewoon de connector omdraaien.
doet hij het nu wel?
Ga'k zo boven testen, moet'k wel mijn pin's een beetje vervringen omdat dat nogal een dik blokje is die aansluiting, en recht eronder zit de power aansluiting en reset, dus die kan ik moeilijk weg halen >:)

EDIT: over die fan opnieuw, de reden ervan is omdat hij nogal wat lawaai maakt op 12V .. De HDD is nu 29° dus lijkt me in orde.. Op 5V hoop'k hem stilller te krijgen en toch een goeie temp..
(Zonder fan wordt hij 35° is dat te veel voor een HDD ? Het is een Barracuda 7.10 ofzoiets :) )

[ Voor 27% gewijzigd door SoulShot op 18-03-2007 15:09 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

een hdd heeft volgens google's onderzoek (zoek maar op de FP) amper te lijden van warmte (binnen het redelijke).
Dus 35C is prima, volgens dat onderzoek.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 11:11
Een moederbord led aansluiting is helemaal geen 5volt. Dat is net een stuurstroompje op 1volt o.i.d.

Daarnaast is het niet al te slim om zomaar dingen op moederbord headers te gaan pluggen, dat kost je moederborden.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het gaat hier om een hdd-ledje he... ik zou daar ook geen 5v opzetten.
mischien is het soiweso wel slim als de TS niet 2 totaal verschillende dingen in 1 topic wil gaan bespreken?

• SoulShot
Het HDD ledje is gelukt :) en brandt even fel als ervoor (dus niet dat hij minder V krijgt als ervoor..)
Daardoor heb'k een vrije molex met een alleen ene 5V en GND, zodat'k die kan gebruiken voor mijn fan ;)

• SoulShot
Boudewijn schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:55:
een hdd heeft volgens google's onderzoek (zoek maar op de FP) amper te lijden van warmte (binnen het redelijke).
Dus 35C is prima, volgens dat onderzoek.
Wat bedoel je met: Zoek maar op FP ?
En maakt het uit als hij op 29° of 35° draait van levensduur of weet'k veel? Of gewoon helemaal geen verschil?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
SoulShot schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:35:
[...]

Wat bedoel je met: Zoek maar op FP ?
En maakt het uit als hij op 29° of 35° draait van levensduur of weet'k veel? Of gewoon helemaal geen verschil?
Tijdje terug was er een artikel op de FrontPage waarin stond dat er bij de servers van google niet meer hd's uit vielen bij een hogere temperatuur.

Klik

[ Voor 7% gewijzigd door bassie op 18-03-2007 16:54 ]

Pagina: 1