Minolta laser printer: toch bw printen zonder kleurentoner?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier een Minolta Magicolo 2430DL staan, en daarvan zijn de 3 kleurentoners zo goed als op (hij mekkert erover, en schudden helpt helaas ook niet meer).

Echter wil ik graag (vandaag nog!) een monochrome print maken. Dat wil de printer niet omdat er geen kleurentoners in zitten.

Ook als ik een puur monochrome print wil maken gaat dit niet , de error LED gaat branden en het lcd schermpje geeft aan dat de toners End of life zijn.

Weet iemand toevallig hier nog een truc voor?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
Kan je niet gewoon de lege kleurentoners laten zitten en dan gewoon printen?

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

squaddie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:05:
Kan je niet gewoon de lege kleurentoners laten zitten en dan gewoon printen?
Wel even je kleuren op grijswaarden zetten dan :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
de lege toners zitten er nog in, en de pc (mac in dit geval) staat op grijswaarden.
doet nog niet veel.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
Dan heb je zo'n fijne kleurenlaserprinter die ondanks dat je zwart print, toch kleur bij mengt :? en dan weigeren ze botweg dienst als er onvoldoende toner aanwezig is. Jaren geleden heb ik zo'n zelfde gevecht gehad met een dergelijke printer en toen vertelde die helpdesk medewerker dat die printer ook wat kleur bij mengt waarom die printer geen zwart wil printen als een kleur op is. Waarom weet ik eigenlijk niet meer...

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ja dat heb ik hier dus.
niemand een ranzige hack?
FYI: Een pakketje kleurentoners kost 370E ex btw :P (bij mijn leverancier,z al eens kijken wat de pw zegt)

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 22-03-2007 10:14 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wij hebben hier ook een Magicolor 2300 series staan en ook deze wil met geen mogelijkheid verder zodra hij vindt dat een kleurentoner te leeg is. Of ie die toner nu nou daadwerkelijk gebruikt of niet, weet ik niet. Maar printen wil ie in elk geval niet meer..

Je zou de Minolta Helpdesk kunnen bellen, misschien dat zij een oplossing ervoor hebben? Dat is iig het enige wat ik nog niet geprobeerd heb. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

nieuwe kopen is volgens mij nog goedkoper.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
jep ga ik maar eens doen, want ondergetekende gebruikt het ding alleen voor mc-afdrukken (copietjes van facturen en dergelijke), en dat is gewoon onhandig.

stomme vorm van geld uit de zak kloppen zeg :X

x.excel: Dit zijn wel de high-capacity toners, voor 4.5k prints he. de kleine toners zitten in een nieuwe printer.

[ Voor 22% gewijzigd door Boudewijn op 22-03-2007 10:19 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom gebruik je dan zo een printer, als je toch alleen mc print? Dan koop je toch gewoon een mc printer? Is nog goedkoper ook.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
is voor thuis.
ik gebruik hem zakelijk (factuurtjes enzo), maar er zijn mensen die hele ebay-veilingen in full-colour wel grappig vinden om te printen (en nee, dat ben ik niet)

Pagina: 1