Toon posts:

Probleem met CSS layers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb pas de layout van onze bedrijfswebsite vernieuwd. Ik heb echter nog een probleem met layers op de homepage:

http://www.cookiehost.com

Ik gebruik een relatief gepositioneerde layer om de afbeelding/link "90 Day Money Back Guarantee" te positioneren. Daarnaast maak ik gebruik van een aantal transparante GIF afbeeldingen in relatief gepositioneerde layers om de prijzen van de hosting pakketten aanklikbaar te maken.
De DIV's komen in mijn code gelijk na de andere inhoud. Ze veroorzaken echter lege ruimte aan het eind van de pagina, wat er niet zo netjes uitziet. Weet iemand hiervoor een oplossing? Is het misschien mogelijk deze ruimte met andere elementen te vullen?

Alvast bedankt,
Jiska :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55

crisp

Devver

Pixelated

Dat is hoe position:relative werkt; je zet een element in de flow (alwaar het dus ruimte inneemt) en 'verschuift' het vervolgens als het ware. Als dat niet het beoogde effect is dan zal je bijvoorbeeld absolute positioning moeten gebruiken ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels van iemand anders de tip gekregen om een negatieve bottom-margin te geven aan een layer die gelijk is aan de hoogte van de layer. Dus bijvoorbeeld: DIV {height: 100px; bottom-margin: -100px}. Dit helpt inderdaad. De lege ruimte in aanzienlijk kleiner geworden, maar nog niet helemaal weg.

Jiska

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55

crisp

Devver

Pixelated

Dat is geen oplossing maar symptoom-bestrijding...

Intentionally left blank

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zoals crips zegt..

je kan natuurlijk ook een extra divje ernaast zetten en zorgen dat je je dingetje kan weghalen als je dat weer irriteert. Als je het geheel in een container deponeert zal je ook tot hetzelfde effect kunnen komen. lege div met een achtergrond afbeelding (wellicht voorgrond, alleen zal dat niet bijdragen aan je functionaliteit wellicht).

leuke site trouwens :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:17:
je kan natuurlijk ook een extra divje ernaast zetten en zorgen dat je je dingetje kan weghalen als je dat weer irriteert.
hoi Gitaarwerk,
Snap niet helemaal wat je bedoelt met extra divje en dingetje. Zou je misschien nog een poging kunnen wagen? :)

Crips, ik ben het met je eens dat de relatief gepositioneerde layers misschien geen goede keuze is, maar zo kwam het nou eenmaal uit :) Ik heb pas later de moneyback layer etc. toegevoegd aan het ontwerp. Als ik hem absoluut positioneer staat hij op de verkeerde plek bij andere resoluties.
Thanks. Vind hem zelf ook geslaagd :) Nu nog afwachten of het nieuwe ontwerp ook het beoogde effect heeft ;)

Jiska

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:08:
Als ik hem absoluut positioneer staat hij op de verkeerde plek bij andere resoluties.
Tenzij je je buitenste div relatief positioneert :)
Pagina: 1