[FreeBSD] nVidia drivers + opengl problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 17:43
Omdat de OpenGL programma's op deze computer wat langzaam draaiden heb net de nVidia-drivers voor mijn videokaart in vanuit de ports-collection geinstalleerd. (nvidia-driver, nvidia-settings en nvidia-xconfig).

Nu probeer ik of de screensavers sneller draaien, maar als ze opgestart worden wordt het hele scherm wit.
Als ik dan een game zoals tuxracer wil starten krijg ik een Segmentation fault.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb de *.core-files van een paar screensavers en tuxracer hier geuploadt.

Knight who says 你

Verwijderd

Ja, een segmentation fault heb ik ook ooit een gehad. Toen heb ik geloof ik gewoon de drivers van NVida zelf gebruikt.

Ik heb een stock kernel op mijn systeem draaien, daar heb ik de kernel headers van geinstalleerd. Vervolgens heb ik een symbolic link van deze headers gemaakt naar /usr/src/linux/. Uit eindelijk is de segmantation fault opgelost door "-k $(uname -r)" toe te voegen aan de installatie script. Met "uname -r" krijg je de kernel-versie die je gebruikt in Debian (wat ik dus gebruik).

Uiteindelijk:

sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-XXXX-pkg1.run -k $(uname -r) --x-module-path=/usr/lib/xorg/modules

Dit heeft bij mij alle problemen en foutmeldingen verholpen. Geen gezeur meer over incompatible gcc versies en segmentation faults...

Ik hoop dat je hier iets aan hebt... Succes!

Nomiz

PS: Voor Tuxracer enzo heb ik alle mesa libraries gebruikt. Heb ergens gehoord dat Tuxracer die nodig heeft ofzo.

• cxavier
De linux-drivers werken niet bij FreeBSD.

Knight who says 你

Verwijderd

Heb je composite in je xorg.conf aanstaan? Dat veroorzaakte bij mij nogal wat problemen met xscreensaver/OpenGL.

• cxavier
Ik had helemaal niks van composite in mijn xorg.conf staan, maar voor de zekerheid heb ik er dit bijgezet:
code:
1
2
3
Section "Extensions"
        Option "Composite" "Disable"
EndSection

Daarna heb ik X gerestart, maar ik merk geen verschil.

Knight who says 你

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:12
Als ik jou was zou ik de port-versies verwijderen en de source-tarball ophalen.

Met FreeBSD 6.2 is X11BASE gewijzigd, dus als je eenmaal in de directory NVIDIA-FreeBSD-x86-1.0-9746 zit moet je met de volgende opdracht het hele verhaal installeren:

make all install X11BASE=/usr/X11R6

Ik zou ook willen aanraden om dit te doen zonder dat X draait, zo kan de installer zelf nvidia.ko vervangen.

Lees ook goed de readme (doc/README) die bij de tarball komt, daar staat ontzettend veel informatie in.

Daarin staat ook een lijst met bestanden die geinstalleerd worden. Blijf je nou problemen houden zou je aan de hand van die lijst je systeem eerst kunnen opschonen (denk aan verschil in X11BASE) en dan opnieuw make installen.

Uiteindelijk zou ik ook de ports die afhankelijk zijn van die drivers opnieuw installeren. (dus in het geval van tuxracer bijvoorbeeld via portupgrade -rf tuxracer)

[ Voor 4% gewijzigd door FiscBiker op 19-03-2007 20:41 ]

Pagina: 1