Toon posts:

Opstarttijd Asus P5W DH Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik ben heel erg benieuwd naar de opstarttijden van andere Asus P5W DH Deluxe gebruikers.
Ik heb een paar weken Vista Ultimate gedraaid maar een opstart tijd van zo 4,5 minuut vond ik echt te gek. Inmiddels heb ik een andere HD er bij gepakt om hier eens XP lite op te zetten.

Ik had echt verwacht hier een zeer korte opstarttijd door te krijgen, maar het valt me echt tegen. Met een volledige kale setup van windows en drivers doe ik er nog steeds ruim 2:30 over.

Aangezien ik boven een HP draai met een 3GIG P4 met 1 GIG geheugen die XP lite opstart in zo 38 seconden ben ik echt teleurgesteld over mijn redelijk nieuwe systeem (5 maanden oud).

Het systeem:
Asus P5W DH Deluxe
intel Duo core 2 E6600
2x 512 mb OCZ PC667-444 XTC
1x WD 80GIG HD
AOpen DVD brander
Asus 7600GS Top silent (256 mb)

Graag hoor is dus andere opstart tijden om te vergelijken of tips om mijn pc eens te versnellen :)

Verwijderd

Bios flashen, verkeerde drivers geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben met een bios begonnen van 08XX daarna 12XX en ik heb nu de nieuwe bios er opstaan van 1901 en dat heeft helaas geen verschil gemaakt in de opstart tijd. Drivers komen allemaal bij asus vandaan.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:43
Microsoft BootVis installeren, kan je zien waar hij zo lang over doet...

[ Voor 44% gewijzigd door FireDrunk op 18-03-2007 14:18 ]

Even niets...

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Dat lijkt me iets te lang ja. De tijd dat windows laadt bij mij is ong. 14-15 sec. (niet POST etc. meegerekend)

Win XP Professional
Asus P5W-DH Deluxe
E6400 @2,13
2x512mb GEIL PC2-6400

[ Voor 5% gewijzigd door robbertvi op 18-03-2007 18:50 ]

Verwijderd

Er is wat serieus mis met jou pc vraag het asus klantenservice ofzo want dat is echt langzaam.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:52
BIOS (optimized) defaults teruggezet nadat je een BIOS flash hebt gedaan? Wil soms ook wel eens helpen :) .

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:41
Blijft je mobo lang hangen in de POST? Dat was bij mij namelijk het geval. Als je alle FAN snelheden in de BIOS op ignored zet, gaat je moederbord veel sneller door zijn POST heen. Ook ik maak gebruik van versie 1901.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45

Xof

Heb er zelf ook 'last' van (boot mijn pc maar 1x in de week ofzo :P), schijnt te maken te hebben met de HD audio controller op het moederbord. Tenminste dat heb ik ooit een keer in een topic gelezen.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Vista is de grootste kwa HDD opslagdata inbeslag name tot nu toe.
Zet je swap file op 2 x je gehugen.
Wat voor geheugen heb je? 512, 1 gig, 2 gig, 4 gig ? ? ?
Zit dat geheugen in de juiste banken voor optimale benutting?
Staat in je bios alles op default en dus wellicht te laag ingesteld?
Is de HDD een sata1 of 2, als het een sata2 is, staat de jumper ook zo dat ie werkt op sata2?
Zit de hdd in de juiste sata poort (je hebt er 4 identieke, of 6 of 8 met verschillende kleuren?)
Zet met winpatrol eens wat opstart utilitys uit, zodat je echt alleen je OS start.
Zijn er residente 'ik check via internet en upodtae gelijk' programma;'s runnende?
Als ie eenmaal is opgestart, dan wel vlot en soepel?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als het bij de POST is , zet dan je Legacy USB controller uit en de Jmicron controller (als je die niet gebruikt natuurlijk).

Als het niet de POST is heeft t mobo dr weinig mee te maken en zit Vista gewoon raar te doen lijkt me.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier is een shit-load over te vinden op allerlei forums. Het ligt vooral aan je settings in de bios, check anders eens XS, of google eens :)

Verwijderd

Probeer eens een boot in veilige mode.
Kan je gelijk kijken of het in windows ligt 8) of je systeem :'(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, door een voedsel vergiftiging heb ik een dagje of 3 in me bed door gedracht, ik ga vanavond testen. Wat is jullie ervaring met XP 64 bit? leverd dit ook snelheid/performance winst op? Ik heb deze namelijke vanmiddag aangeboden gekregen.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:06:
Bedankt voor alle tips, door een voedsel vergiftiging heb ik een dagje of 3 in me bed door gedracht, ik ga vanavond testen. Wat is jullie ervaring met XP 64 bit? leverd dit ook snelheid/performance winst op? Ik heb deze namelijke vanmiddag aangeboden gekregen.
Kan ik me voorstellen !!! ik ga die ook aanbieden wellicht _*(!#@&(*#!@$&^%&*()(

Op mijn systeem loopt win XP home vlotter en met minder gedoe, WEL goed geluid, dan met windows vista 64 !!! _(*!#(&^@!*(!*%@!&(*^)&_

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1