Toon posts:

videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het begon allemaal toen ik prince of persia warrior within kocht, en installeerde op mijn pc.
Als ik prince of persia Warrior within speel dan komt er regelmatig ff een stuk waar een filmpje word afgespeelt. Als ik dan op spatie druk, dan hoort hij het filmpje overteslaan. Maar bij mij speelde hij het versnelt af, met een wazig geluid (alsof het vast zat). Nadat de filmpje afgespeelt was, hoorde je nog steeds het geluid. en ongeveer 10 seconden later viel mijn pc ineenkeer uit. Dat gebeurde telkens als ik prince of persia warrior within speelde. Dus op een gegeven moment was ik het helemaal zat, en ik ging mijn computer formatteren. Eerst een verse windowsxp erop gezet, meteen de nieuwste drivers (93.71 Nvidia) erop gezet, daarna, directx9 februari 07 erop gezet, en tenslotte mijn geluidsdrivers.
Wat bleek?
Nadat ik mijn pc had geformateert, kon ik geen films meer afspelen:S. En prince of persia warrior within happerde als de tering als er een filmpje werd afgespeelt. Als ik in-game was deed hij het wel lekker, maar als er een film voorbij kwam, happerde hij weer.
Wat me ook opviel was dat ik in windows ook geen dvd's af kon spelen. Zelfs geen wmv bestanden van 5 mb.
Ik had een oude Nvidia geforce fx 5500, ik vervangde hem, met mijn net nieuwe Nvidia Geforce 6800Xt.
En ja hoor, daar deed prince of persia warrior within het wel lekker op (de filmpjes dan).
En in Windows kon ik weer dvds afspelen.
Dus het probleem ligt bij mijn 6800Xt
Ik instaleer de drivers die meegeleverd zijn op cd van me 6800Xt (84.21 van Xfx)
Daar bleek dat ik wel films af kan spelen, maar dat prince of persia het niet meer lekker deed.

Mijn vraag dus wat ik kan doen om mijn vid te fixen?
Of met welke programma ik mijn videokaart kan laten testen OP FOUTEN
Ik heb 3dmark06 gedownload, alleen daar kan ik volgens mij alleen mijn videokaart testen hoe goed het is, en niet op fouten.

Mijn systemSpecs:

Amd Sempron 2600+
1024Mb ram
Nvidia Geforce 6800XTreme 256MB AGP 8x

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 12:01
heb je wel alles drivers geinstalleerd? ook van je moederbord

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 23:42

Dhrax

Prog Lord

Nieuwe drivers installeren; www.nvidia.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb alle drivers geinstalleerd,
En volgens mij ook de nieuwste
Ja, de nieuwste is 93.71 zie ik op nvida.com

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 14:11 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
neem 3dmark03 en kijk of je geen artifacts krijgt, ik kan ook testen met atitool

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
Zoveer ik weet heb ik geen artifacts ;), maar in game doet hij het wel goed, maar als er een filmpje word afgespeelt dan doet hij het niet meer goed.

Met welke programma kan ik mijn videokaart testen op fouten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 14:13 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je test je videokaart op fouten door hem te gebruiken.
3D applicaties lijken het prima te doen, je ziet namelijk geen artifacts.

Bovendien begrijp ik niet hoe je de schuld volledig in de schoenen van de videokaart kunt schuiven terwijl je hetzelfde probleem hebt gehad met een andere videokaart. :?
Je had problemen en hebt toen een nieuwe videokaart gekocht, een aparte benadering, maar vervolgens deed alles het weer naar wens, zowel 3D als video's.
Daarna ga je weer Prince of Persia spelen en de boel houdt er mee op?
Het probleem lijkt mij eerder bij Prince of Persia te liggen dan bij je videokaart...

Of begrijp ik het verhaal niet goed?
Als dat zo is, leg dan aub nogmaals goed duidelijk stap-voor-stap uit hoe het zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 18-03-2007 14:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

beetje cru oplossing (hielp bij mij wel met m'n 8800GTX (spontane bsods bij afspelen video bestanden))

deïnstalleer de nvidia driver m.b.v. het software toepassing in de configuratiescherm. nadat je 'm hebt gedeïnstalleerd.. rebooten.

dan ga je naar de register (Regedit.exe) verwijder de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation

en herinstalleer de drivers. kan / kan niet helpen. iig het proberen waard.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

cybersteef schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:51:
Je test je videokaart op fouten door hem te gebruiken.
3D applicaties lijken het prima te doen, je ziet namelijk geen artifacts.

Bovendien begrijp ik niet hoe je de schuld volledig in de schoenen van de videokaart kunt schuiven terwijl je hetzelfde probleem hebt gehad met een andere videokaart. :?
Je had problemen en hebt toen een nieuwe videokaart gekocht, een aparte benadering, maar vervolgens deed alles het weer naar wens, zowel 3D als video's.
Daarna ga je weer Prince of Persia spelen en de boel houdt er mee op?
Het probleem lijkt mij eerder bij Prince of Persia te liggen dan bij je videokaart...

Of begrijp ik het verhaal niet goed?
Als dat zo is, leg dan aub nogmaals goed duidelijk stap-voor-stap uit hoe het zit.
Nee, het probleem trad op toen ik een 6800Xt in me computer had zitten,
Ik kon geen films meer afspelen, maar 3d aplicaties doen het prima,
Zelfs kleine wmv bestanden van 5 mb kon ik niet meer afspelen,
Toen ik mijn oude Nvidia Geforce fx 5500, vervange met mijn nieuwe 6800Xt
Deed hij het wel weer.

Verwijderd

nIghtorius schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:01:
beetje cru oplossing (hielp bij mij wel met m'n 8800GTX (spontane bsods bij afspelen video bestanden))

deïnstalleer de nvidia driver m.b.v. het software toepassing in de configuratiescherm. nadat je 'm hebt gedeïnstalleerd.. rebooten.

dan ga je naar de register (Regedit.exe) verwijder de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation

en herinstalleer de drivers. kan / kan niet helpen. iig het proberen waard.
Ik zie geen Nvidia Corporation staan in me mapje van
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:44:
[...]
Nee, het probleem trad op toen ik een 6800Xt in me computer had zitten,
Toen ik mijn oude Nvidia Geforce fx 5500, vervange met mijn nieuwe 6800Xt
Deed hij het wel weer.
Dus met je 6800 kreeg je een probleem. Toen verving je je FX5500 door een 6800 (die er al inzat maak ik op uit de eerste zin) deed ie het opeens weer.

Blijf vooral rustig en probeer het nogmaals, in chronoligische volgorde, zonder stappen in je verhaal te vergeten, met het gebruik van leestekens & alineas, te vertellen wat er nu aan de hand is.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Cio schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:11:
[...]

Dus met je 6800 kreeg je een probleem. Toen verving je je FX5500 door een 6800 (die er al inzat maak ik op uit de eerste zin) deed ie het opeens weer.

Blijf vooral rustig en probeer het nogmaals, in chronoligische volgorde, zonder stappen in je verhaal te vergeten, met het gebruik van leestekens & alineas, te vertellen wat er nu aan de hand is.
Oke, sorry:)

- Ik heb een Nvidia Geforce fx 5500
- Ik koop een nieuwe videokaart Nvidia Geforce 6800Xt
- Een paar maanden later gaat het kapot
- Ik haal mijn 6800Xt eruit en vervang het met mijn oude 5500 om te kijken of mijn videokaart kapot is.
- Alles doet het normaal op mijn fx5500, dus dan is er iets mis met mijn 6800Xt

edit: ik heb getest met atitool, geen artifacts

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 22:47 ]

Pagina: 1