Toon posts:

[Windows XP] Gebruikersmap in Documents&Settings geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Van een oude computer heb ik de harde schijf nog over waar gegevens op staan die ik graag wil bewaren. Deze gegevens staan in de map met mijn gebruikersnaam in Documents ans Settings (Windows XP). Als ik deze harde schijf in mijn nieuwe computer zet heb ik gewoon toegang tot alle bestanden behalve, die in de map met de gebruikersnaam waar mijn bestanden in staan die ik wil bewaren.

Je ziet wel vaker dat deze map geblokkeerd wordt voor toegang van buitenaf om vertrouwelijke gegevens te beschermen over bijvoorbeeld netwerken. Deze foutmelding met "Toegang geweigerd" is natuurlijk niet logisch, maar windows gaat er waarschijnlijk vanuit dat het van een andere gebruiker is en dus ben ik niet gerechtigd om in die map te kijken. Ook kopiëren is niet mogelijk. Weet iemand van jullie hoe ik bij deze bestanden kan komen en alsnog kan kopiëren naar mijn nieuwe computer?

Dit heb ik al geprobeert:

De map delen over het netwerk, geen succes.

Offline filemanager, zoals NTFS Dos, geeft meer foutmeldingen dan succesvol gekopiëerde bestanden.

Windows opnieuw geinstalleerd op de oude schijf met de gebruikersnaam van deze installatie hetzelfde als de gebruikersnaam van de map waarin de bestanden staan, zodat ik weer toegang zou krijgen tot de bestanden die er nog in staan. Dit werkte ook niet omdat hij in Documents and Settings gewoon een nieuwe map aanmaakte met een nummer erachter, in plaats van de oude map te gebruiken.

De schijf terugstoppen in het oude systeem en dan overzetten kan helaas niet want die computer is lang niet meer compleet.

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Login als Administrator en kijk of je erin komt. Ik heb hetzelfde probleem hier en ik kom er niet in als Administrator

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:07
Dit progje eens proberen, heeft mij al meerdere malen geholpen. http://www.softpedia.com/...cellaneous/Unlocker.shtml

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inloggen (evt in Safe Mode) als Administrator en de permissies aanpassen. Staat al vaak behandeld op forum en internet :)

(zie ook de Howto over permissies in dit forumdeel)

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 18-03-2007 14:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Eigenaar worden van de map, dan machtigingen instellen (liefst vanuit Safe Mode)
How to take ownership of a file or folder in Windows XP

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:51:
Windows opnieuw geinstalleerd op de oude schijf met de gebruikersnaam van deze installatie hetzelfde als de gebruikersnaam van de map waarin de bestanden staan, zodat ik weer toegang zou krijgen tot de bestanden die er nog in staan.
Dat heeft geen nut omdat de toegang bepaald wordt op basis van de sID (security ID) van je useraccount.
Die sID is uniek voor elke user&machine dus ook als je een user verwijdert en vervolgens één met dezelfde naam aanmaakt, wordt er een nieuwe sID aangemaakt.

Die username is niks meer en niks minder als een naamstickertje over de sID heen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal eens wat tips proberen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit staat letterlijk in de Windows Clients FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.