xp installatie met spontane resets resets

Pagina: 1
Acties:

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hallo

ik heb momenteel een probleem met een AMD duron (nog een zwak cpu'tje 450 MHz).
het probleem is als volgt, ik start de pc op om xp te installeren, formatteren, bestanden kopiëren allemaal geen probleem, maar eenmaal hij dan aan de werkelijke installatie begint loopt het helemaal fout.

hij laadt de installatie, hij is bezig met schrijven en lezen en dan opeens als klap reset hij en begint hij weer opnieuw ??

kaal opgestart: enkel cd-speler en hdd => al gedaan geen resultaat
voltages van de voeding gemeten => al gedaan zij wankelen wel redelijk maar blijven boven de 12 Volt
RAM vervangen door andere latjes => geprobeert geen resultaat
temperatuur => zou mij verwonderen aangezien het in m'n kamer maar 18 graden is en de case open is
beeldschermadapter vervangen door een andere ipv (onboard) => geen resultaat

ten einde raad vraag ik aan jullie wat dit probleem zou zijn.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Plankjes die in de duron tijd zijn gemaakt kunnen nog wel eens last hebben van brakke elcos, check dat eens. Dat kan namelijk voor redelijk instabiele systemen zorgen. Verder is een voeding die gaan stabiele voltages levert ook niet bevordelijk voor het systeem (dat kan onder belasting nog wel eens goed fout gaan).

enne, een 450MHz duron bestaat niet :P, de langzaamste duron is een duron 600 (6*100).

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
elco's zien er allemaal pico-bello uit niets aan te zien,

ik heb btw op een ander bord er zelfs al eens vervangen draait weer als een zonnetje :)

maar die spontane resets gebeuren als hij in dat blauwe scherm zit waar je de tijd en alles kan zien, ik heb totaal geen idee wat de reset veroorzaakt de ene keer gebeurt het al wat vroeger dan de andere.
maar het gebeurt nooit tijdens het formatteren of het kopiëren van bestanden als je de pc met je cd opstart

[ Voor 13% gewijzigd door pm1 op 19-03-2007 18:32 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.