Toon posts:

Logitech G15 icm KVM switch

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb gister een G15 van logitech aangeschaft maar nu werkt deze niet op mijn KVM Switch. Ik heb een KVM switch van Linksys. Het is een ps/2 kvm switch en ik denk ook dat dit het probleem is kwa spanning/functies. Ik zou dus misschien een USB KVM switch moeten hebben maar weet niet of dit werkt.

Nu is mijn vraag:

Weet iemand op welk merk/type KVM switch de G15 van Logitech goed werkt?

Ik hoop dat hier mensen zijn met dezelfde ervaring en ik hoor het graag

Greetz

Bas

p.s. ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben nog niet het antwoord op mijn vraag tegen gekomen.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:56
Lijkt me een algemeen probleem met KVM Switches. Ik heb zelfs sinds kort een Avocent Switchview DVI) en ook daar werkt het G15 schermpje niet, volgens de fabrikant. Ze zijn wel aan het kijken of ze het werkend kunnen krijgen (zeggen ze in de mail). Ook bijv. software voor je muis (om software matig het aantal DPI's in te stellen) werkt niet door swithes heen....

Denk dus dat je pech hebt!

[ Voor 0% gewijzigd door MasterMaceMichu op 28-08-2007 23:18 . Reden: Leer quoten.... ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26

Stoney3K

Flatsehats!

Een KVM switch is normaal PS/2 en VGA dus je USB G15 zal er never nooit in gaan passen... wat je kan zoeken is een KVM switch met USB support, maar dan werkt je G15 alleen als keyboard (en doet je schermpje het dus niet). Als je je G15 volledig wil gebruiken moet je hem toch echt in de computer prikken waar ie bij hoort, of misschien een losse USB (dus niet KVM) switch kopen.

Andere oplossing is gebruik maken van VNC of Terminal Services ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb me ook rot gezocht naar een KVM switch die het doet i.c.m. de G15 en ben daar uiteindelijk succesvol in geweest! Ze bestaan dus wel!

Newstar NS231 2p. switch USB.

Ik heb deze switch aangeschaft bij PC megastore en in eerste instantie schrok ik even: het zaakje werkte niet! Deze switch heeft een normale keyboard (USB) port en een mouse (USB) port. Zaakje hierop aangesloten en HELAAS, het werkte nog steeds niet.

Gelukkig heeft de switch ook nog 2 USB ports voor "external equipment" waar je normaal gesproken een printer of USB harddisk aan kan hangen en kan sharen tussen 2 PC's. Mijn G15 hierop aangeloten en EUREKA! G15 werkt nu als een zonnetje in combinatie met de KVM switch.

Wellicht is dat voor jou ook een goede oplossing

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Mooi, ga ik zeker halen!

Ander vraagje... Waar gebruiken jullie je macro keys voor? (G1 tm 15)
Persoonlijk heb ik niet echt heel veel an deze keys, of ik speel geen games waabij het handig zou kunnen zijn :p

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:25
G15 kan niet overweg met KVM-switches, behalve op de hierboven geschreven manier uiteraard dus.

[ Voor 60% gewijzigd door blup op 14-05-2007 20:30 ]

• slash24
blup schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:29:
G15 kan niet overweg met KVM-switches, behalve op de hierboven geschreven manier uiteraard dus.
Ja, beetje wazige reactie dit! Ik beschrijf een totaaloplossing om de G15 met een KVM switch te laten werken en jij komt met een reactie "G15 kan niet overweg met KVM-switches"

WEL DUS!

Waarschijnlijk bedoelde je: "G15 kan niet overweg met DE MEESTE (STANDAARD) KVM-switches"
Niet bedoeld als vervelende reactie hoor, ik snap je punt, maar door je reactie zou het zo kunnen zijn dat er mede tweakers gaan denken dat het dus niet mogelijk is.
Zoals eerder vermeld heb ik me zelf ook rot gezocht naar een werkende oplossing, maar kon op tweakers alleen maar "halve" reacties en tegenstrijdige berichten vinden.
TS vraagt of er mensen zijn met een werkende oplossing en die heb ik gegeven. Nogmaals: G15 kan WEL overweg met KVM-switches, als je maar de juiste switches gebruikt!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
slash24 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:09:
[...]

Ja, beetje wazige reactie dit! Ik beschrijf een totaaloplossing om de G15 met een KVM switch te laten werken en jij komt met een reactie "G15 kan niet overweg met KVM-switches"

WEL DUS!

Waarschijnlijk bedoelde je: "G15 kan niet overweg met DE MEESTE (STANDAARD) KVM-switches"
Niet bedoeld als vervelende reactie hoor, ik snap je punt, maar door je reactie zou het zo kunnen zijn dat er mede tweakers gaan denken dat het dus niet mogelijk is.
Zoals eerder vermeld heb ik me zelf ook rot gezocht naar een werkende oplossing, maar kon op tweakers alleen maar "halve" reacties en tegenstrijdige berichten vinden.
TS vraagt of er mensen zijn met een werkende oplossing en die heb ik gegeven. Nogmaals: G15 kan WEL overweg met KVM-switches, als je maar de juiste switches gebruikt!
Als ik het goed begrijp: wat jij doet is dat je gebruik maakt van de USB hub op je KVM switch om je keyboard te delen tussen de aangesloten computers? Kan je dan ook nog steeds de KVM switch aansturen via je toetsenbord? Dus doormiddel van een hotkey switchen tussen de verschillende computers? Dan is het zeker een zeer acceptabele oplossing :P

• slash24
De genoemde KVM switch heeft geen aansturing d.m.v. keyboard quick keys (weet anders ook niet hoe ik het moet noemen) maar alleen een drukknop op de KVM switch. Ik druk dus 1 maal op de knop van de switch en dan switched ie naar de andere pc. Ik kan er zelf mee leven, als je d.m.v. je keyboard wil switchen dan is deze KVM switch dus geen oplossing. Als je echter alleen als doel hebt om je G15 op 2 pc's te kunnen gebruiken en je vindt het niet erg om even op de knop op de KVM te drukken dan werkt het als een zonnetje!

Verwijderd

Lijkt dus op het probleem wat ik nu heb. Vandaag de MX Revelation gekocht, had verwacht dat die ook gewoon via een USB<>PS/2 adapter zou werken, had dat eerder al getest met mijn VX Notebook wireless mouse.
Maar helaas, de MX Revelation werkt dus niet op een PC/2 poort :(

En om nou mijn Super commander 8 ports 19"rack model KVM switch te gaan vervangen :(

Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/04/i/07/bf/11/11_1.JPG

Dan nog maar een VX muis kopen, is een stuk goedkoper dan een 8 poorts KVM switch met USB device mogelijkheid. Ik baal er wel van, want die MX Revelation is wel een heel erg heftige game muis.
Pagina: 1