In mijn pc zit geen tv tuner, echter zou ik wel graag gebruik willen maken van de tv gids in Media Center zelf. Heb geen abonnement op zo'n papieren geval en het is gewoon makkelijk als je dat via zo'n interface kan bekijken.
Tvgids.nl is natuurlijk een alternatief, maar ja dat vind ik weer omslachtig.
Blijkbaar kun je in MCE alleen de tvgids gebruiken op het moment dat je je tv kaart in mce hebt geconfigureerd. Echter kan ik dus niet bij die opties omdat ik geen tv kaart heb.
Is er geen tweak/workaround voor MCE (Vista) om toch de guide te kunnen gebruiken zonder dat je een tv kaart hebt?
Google, etc heb ik helaas niks nuttigs mee kunnen vinden.
Wel heb ik in de registry al lopen testen met wat settings, echter krijg ik het niet voor elkaar om de tv gids naar voren te krijgen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center
-edit-
Imiddels wel de guide naar voren gekregen, echter nog zonder channels.
Deze settings aangepast:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\ProgramGuide]
“fAgreeEPGPrivacy”=dword:00000001
“fAgreeTOS”=dword:00000001
“fEpgDataAvailable”=dword:00000001
“fGetEpgData”=dword:00000001
“fUsageTracking”=dword:00000000
“Version”=”65537
Tvgids.nl is natuurlijk een alternatief, maar ja dat vind ik weer omslachtig.
Blijkbaar kun je in MCE alleen de tvgids gebruiken op het moment dat je je tv kaart in mce hebt geconfigureerd. Echter kan ik dus niet bij die opties omdat ik geen tv kaart heb.
Is er geen tweak/workaround voor MCE (Vista) om toch de guide te kunnen gebruiken zonder dat je een tv kaart hebt?
Google, etc heb ik helaas niks nuttigs mee kunnen vinden.
Wel heb ik in de registry al lopen testen met wat settings, echter krijg ik het niet voor elkaar om de tv gids naar voren te krijgen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center
-edit-
Imiddels wel de guide naar voren gekregen, echter nog zonder channels.
Deze settings aangepast:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\ProgramGuide]
“fAgreeEPGPrivacy”=dword:00000001
“fAgreeTOS”=dword:00000001
“fEpgDataAvailable”=dword:00000001
“fGetEpgData”=dword:00000001
“fUsageTracking”=dword:00000000
“Version”=”65537
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 13:38 ]