Toon posts:

[Vista] MCE tv gids gebruiken zonder tv tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn pc zit geen tv tuner, echter zou ik wel graag gebruik willen maken van de tv gids in Media Center zelf. Heb geen abonnement op zo'n papieren geval en het is gewoon makkelijk als je dat via zo'n interface kan bekijken.
Tvgids.nl is natuurlijk een alternatief, maar ja dat vind ik weer omslachtig.

Blijkbaar kun je in MCE alleen de tvgids gebruiken op het moment dat je je tv kaart in mce hebt geconfigureerd. Echter kan ik dus niet bij die opties omdat ik geen tv kaart heb.
Is er geen tweak/workaround voor MCE (Vista) om toch de guide te kunnen gebruiken zonder dat je een tv kaart hebt?

Google, etc heb ik helaas niks nuttigs mee kunnen vinden.

Wel heb ik in de registry al lopen testen met wat settings, echter krijg ik het niet voor elkaar om de tv gids naar voren te krijgen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center

-edit-

Imiddels wel de guide naar voren gekregen, echter nog zonder channels.
Deze settings aangepast:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\ProgramGuide]
“fAgreeEPGPrivacy”=dword:00000001
“fAgreeTOS”=dword:00000001
“fEpgDataAvailable”=dword:00000001
“fGetEpgData”=dword:00000001
“fUsageTracking”=dword:00000000
“Version”=”65537

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Zo maar een idee hoor. Als je de wizard doorloopt en je kiest voor satteliet ontvanger of digitale decoder. Dan kun je de configuratie wel af maken (misschien). En dus wel een programma gids downloaden.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik vanavond eens uitproberen!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, maar helaas werkt dat niet.
Toch een goeie suggestie!

Wat ik op internet al heb gelezen is dat het wel werkt als je 1x een tv kaart toevoegd in je PC & MCE en daarna weer de kaart eruit haalt.
Maar die heb ik niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt van die alternatieve TV gids dingen geloof ik (heb er zelf geen ervaring mee), al eens geprobeerd of je die misschien aan de praat kan krijgen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:25:
Wat ik op internet al heb gelezen is dat het wel werkt als je 1x een tv kaart toevoegd in je PC & MCE en daarna weer de kaart eruit haalt.
Maar die heb ik niet.
Misschien proberen om die ergens te lenen? Lokale computerzaak ofzo? (Weet niet waar je woont, computerwinkels in de wat kleinere plaatsen doen daar vaak wat minder moeilijk over dan de grote computerketens... :P)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 12:30
Ik heb volgens mij ooit eens een programma gehad dat de gids inzich had zogezegd.

geen idee meer hoe dit heet.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik eens proberen uiteraard bij zo'n lokale boer, maar ja dat neemt natuurlijk wel weer het tweak uitdagende weg.
Een ander progsel wil ik niet gaan gebruiken, MCE staat er al op dus wil ik dat daarvoor gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
/me is goed bezig geweest in het registry:

http://www.starbase01.com/site/index.php?id=22,89,0,0,1,0

Media Center op Ultimate zonder tvtuner + tvgids! :-)

Verwijderd

Hoi Derice,

Je gaf wel een link, maar kan je aangeven hoe je dit hebt uitgevoerd? Ik heb de .reg file geimporteerd, maar vervolgens nog geen gids er bij gekregen in vista mce.....

Alvast bedankt voor je hulp!

Groet,

Marcel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat een sectie in die verwijst naar een X1600 videokaart, een AverMedia TV kaart, en wat er op die pagina zelf nog staat aangegeven is de regkeys die de postcode en de headend van je kabelprovider aangeven.

Postcode zal niet zo'n probleem zijn denk ik maar de code van je headend (waar de kabelaansluitingen aan het providernetwerk zijn gekoppeld) is voor elke regio toch anders.

[edit]
Toch maar even headend nummertje opgezocht uit de MCE2005 installatie hier, en ingevuld.
Verdomd, het werkt :P

Het volstaat overigens om de .reg file vanaf de

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\EPG

tree te importeren, wat er allemaal boven staat is niet interessant.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 28-04-2007 17:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@dEjAvU23 welke versie van Windows heb je?
Die regkey heb ik namelijk zelf gemaakt vanuit mijn Asus A7jc laptop (vandaar de verwijzingen naar de AverMedia TV kaart & de X1600 videokaart) en geimporteerd op mijn pc.
Dat gaf het gewenste resultaat.

Export en import zijn van Windows Vista Ultimate (x32) gemaakt.
Of het ook met XP MCE werkt weet ik niet.

Wat ik al wel tegen ben gekomen met het importeren van die regfile is dat de online tv niet naar de NL locale springt (uitzending gemist, radio 538, etc) maar op de US versie blijft staan.

Verwijderd

Hey Derice,

Een reboot doet blijkbaar wonderen.... Vervolgens zag ik dat er in Vista een icoontje kwam waar bij stond: 'updating program guide' en vervolgens werkte ie! Dank je wel voor de hulp!

Groet Marcel
Pagina: 1