Toon posts:

Asus A4G Laptop BIOS password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey All,

Heb hier een Asus A4G laptop van een klant, er staat een BIOS SuperVisor password op die hij niet meer weet.

Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt "resetten"

Heb al gezocht naar een batterij op het mobo van de laptop, maar blijkbaar werkt dat bij een laptop niet hetzelfde als bij een "normale" PC... Even de batterij eruit en klaar dacht ik, maar er is dus nergens een batterij te vinden.

Alvast bedankt voor de informatie, ik hoop dat iemand een oplossing weet!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jumpertje op het moederbord? Contact opnemen met Asus?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even zoeken op cmospwd_win daarmee kun je je bios password resetten van die laptop, moet je wel nog in windows kunnen komen !

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
Ghostrider(NL) schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:21:
Even zoeken op cmospwd_win daarmee kun je je bios password resetten van die laptop, moet je wel nog in windows kunnen komen !
Maar dat kan niet aangezien het SuperVisor wachtwoord ontbreekt, je kan dus sowieso niet de bootloader bereiken.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Maar dat kan niet aangezien het SuperVisor wachtwoord ontbreekt, je kan dus sowieso niet de bootloader bereiken.
Stond niet in je TS. En mijn glazen bol is al een tijdje met RMA ;)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:19:
Jumpertje op het moederbord? Contact opnemen met Asus?
Het meoderbord is zo een beetje jumperloos, we hebben er geen een kunnen vinden en in de handleiding van de laptop staat ook niets over BIOS/password resetten.

Fijn :S

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus tijdens het booten moet je een wachtwoord invoeren en die klant is dan van de een op de andere dag vergeten? Kan hij niet wat harder na gaan denken :P

Asus een mailtje sturen is denk ik niet de oplossing, heb ik een aantal keer gedaan, nog nooit een reactie gekregen.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 18-03-2007 14:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:21:
Dus tijdens het booten moet je een wachtwoord invoeren en die klant is dan van de een op de andere dag vergeten? Kan hij niet wat harder na gaan denken :P

Asus een mailtje sturen is denk ik niet de oplossing, heb ik een aantal keer gedaan, nog nooit een reactie gekregen.
Hij had er ooit een wachtwoord opgezet, vervolgens de laptop een paar keer gebruikt, en vervolgens de laptop weer ruim een half jaar niet gebruikt.

Tja dan krijg je dat... ik heb hem er al aan toe gezet om wat harder na te denken maar hij weet hem echt niet meer... Denk dat ik morgen even asus moet bellen, maarik ben bang dat het EEPROM chipje vervangen moet worden...
Pagina: 1