Usenet clients en ADSL2+

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb sinds kort ADSL2+ van tweakdsl en ik moet zeggen dat ik heel erg blij mag zijn, want ik heb snelheden gezien in Newsbin van 1.9 MBps.

Ik heb al veel verschillende clients getest en Newsbin Pro lijkt de enige die niet stikt in die snelheden.

Toch zie ik dat mijn computer traag er van wordt en vroeg mij af of de usenet clients van nu wel geschikt zijn voor deze snelheden.

Ik heb vele clients al geprobeerd en de meeste kunnen het niet aan:

1)Grabit 1.6.2 Build 940: Loopt zwaar achter met decoderen en hangt meer dan regelmatig. Systeem wordt onbruikbaar traag.

2)Newsrover 12 Rev. 1 : Ongeveer hetzelfde als Newsbin Pro, maar hakkelt vaker.

3)Newsbin Pro 5.33 Build 7377: Doet het redelijk, maar laat nog veel te wensen over.

4)Ozum nam al 100% cpu bij het installeren en heb het meteen al opgegeven. Als je niet eens een fatsoenlijke installer kan regelen, hoef ik de software niet eens te proberen.

Ik weet dat er nog veel meer clients zijn om te testen, maar ik hoop dat iemand mij al voor is geweest en als reactie haar of zijn ervaring kan posten.

Systeem:

*Asus P5ND2-SLI DELUXE
*Intel Pentium 4 550 @ 3,4 Ghz (LGA 775)
*3x Corsair VS512MB533D2
*Western Digital Raptor 74G WDC WD740GD-00FLC0 (Is een nieuwe snellere revisie)
[dit is de schijf waar windows op staat en alle clients de data decoderen]
*Western Digital Raptor 74G WDC WD740GD-00FLA0 (Is een oudere revisie)
[dit is de opslag schijf waar alle clients de data neer zet uiteindelijk]
*Silicon Image SiI 3132 SATARaid Controller(ik heb nog een berg meer schijven in mijn systeem, maar bijde raptors zijn hier op aangesloten in een non-raid config)
*Windows Xp Professional SP2 (met alle updates tot nu)

[Handige-Links]

http://www.binaries4all.nl/nieuwsreaders/overzicht.html
http://www.binaries4all.nl/

Ik ga nu Ozum 4.07 testen. Geupdate :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Consiglieri op 18-03-2007 16:32 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

En Newsleecher? Dit is namelijk een van de beste Usenet clients.

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
de aller bekenste momenteel is newsleecher. Hier heb ik op oudere pc's al wel een meer dan 2 mb/s gehaald. Deze werden ook wel traag uiteraard.

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hellanzb al eens geprobeerd?
lekker lightweight :) en die stikt ook niet in grotere snelheden .

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou ook newsleecher gaan proberen als ik jouw was, moet voor jouw pc geen problemen opleveren, vooral omdat je 2 schijven gebruikt.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:29

Xer0X

Gotha know??

Ben het met Boudewijn eens. Super progje. Draait alleen wel alleen maar op *nix deriviaten. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Xer0X op 18-03-2007 12:48 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik vind SabNZBd persoonlijk erg prettig werken. Die zou je ook kunnen proberen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Hier nog een hellanzb fan, dat draait, ook met hoge snelheden, super goed :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Consiglieri
Ozum gaf zware problemen en daar blijf ik ook ver van weg nu.

Heb net newsleecher 3.8 final geinstalleerd en ben deze nu aan het testen.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Je kan ook "Usenet Explorer" proberen, deze gebruik ik nu op dit moment.
http://www.netwu.com/ue/

Het programma is heel stabiel en download met de maximale snelheid (8 draadjes) van Tweaknews.
Je kan in dit programma van alles instellen (ook meerdere News-servers).

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Xer0X schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:47:
Ben het met Boudewijn eens. Super progje. Draait alleen wel alleen maar op *nix deriviaten. 8)7
niet helemaal waar:

http://www.hellanzb.com/trac/hellanzb/wiki/HellanzbOnWindows

• Consiglieri
Ik zal die proberen als ik klaar ben met Newsleecher 3.8 te testen.

Dank voor de info :D

edit: Ik heb me scheel gezocht om Hellanzb 0.12 voor windows te krijgen, of een manier om een werkende versie te maken, maar ik krijg niets gevonden. Hoe moeilijk is het voor de makers van dit programma om een windows port te maken?

Overigens heb ik de tijd en zeer zeker de behoefte niet om me bezig te houden met het installeren dan wel niet het gebruiken van een andere OS dan windows xp (heel misschien ooit Vista).

Ik heb geen moeite om een tutorial te volgen om iets te compilen voor windows, maar ik heb totaal geen programmeer/codeer ervaring.

[ Voor 75% gewijzigd door Consiglieri op 18-03-2007 15:41 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

edit: Ik heb me scheel gezocht om Hellanzb 0.12 voor windows te krijgen, of een manier om een werkende versie te maken, maar ik krijg niets gevonden. Hoe moeilijk is het voor de makers van dit programma om een windows port te maken?
Het is python code meen ik, dus dat zul je moeten installen.
Afaik is het dus niet gecompileerd.

• Consiglieri
Usenet Explorer is veelste ingewikkeld en toen ik eindelijk iets gedownload kreeg, gaf hij maar 250 KB/s.

Newsbin Pro lijkt op het moment het beste te doen. Ik hoop stiekem dat er toch iets beters uit dit draadje komt.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Ik heb lang (4 jaar) Newsbin Pro gebruikt maar sinds een paar maanden gebruik ik Altbinz.
Heerlijk programma een beetje een mix van Newsbin pro en newsleecher is t net maar dan gratis.

http://www.altbinz.com/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Consiglieri
Ik ga snel Altbinz testen. Ik laat wel weten hoe het gaat.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Consiglieri schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:05:
Usenet Explorer is veelste ingewikkeld en toen ik eindelijk iets gedownload kreeg, gaf hij maar 250 KB/s.

Newsbin Pro lijkt op het moment het beste te doen. Ik hoop stiekem dat er toch iets beters uit dit draadje komt.
zoals gezegt, newsleecher.. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• krvabo
  • Laatst online: 20-07 14:14

krvabo

MATERIALISE!

Turismo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:56:
Ik heb lang (4 jaar) Newsbin Pro gebruikt maar sinds een paar maanden gebruik ik Altbinz.
Heerlijk programma een beetje een mix van Newsbin pro en newsleecher is t net maar dan gratis.

http://www.altbinz.com/
Gebruik ik zelf ook. Ik moet het nog testen op mijn adsl2+ (haal op 1500 meter maar 1.53MB/s :( ) maar het decoderen zal op mijn systeem (core2duo E6600, 2 gb ram) niet echt problemen opleveren denk ik 8)7

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
marcieking schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:48:
Ik vind SabNZBd persoonlijk erg prettig werken. Die zou je ook kunnen proberen.
Nog een vote hiervoor. SabNZBd is volledig gratis en open source (staat op sourceforge als ik mij niet vergis).

• krvabo
  • Laatst online: 20-07 14:14

krvabo

MATERIALISE!

krvabo schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:28:
[...]

Gebruik ik zelf ook. Ik moet het nog testen op mijn adsl2+ (haal op 1500 meter maar 1.53MB/s :( ) maar het decoderen zal op mijn systeem (core2duo E6600, 2 gb ram) niet echt problemen opleveren denk ik 8)7
Ennn getest. Met 1MB/s trekt alt.binz gemiddeld 4% op een core2duo E6600 8)7 Dit is uitgezonderd de pieken als een file klaar is (dan schiet ie even richting de 20% :X )

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Ik weet niet of het al geroepen was maar je kan de load op je systeem al een stuk lager maken als je de downloads / temp files op een andere Fysieke schijf zet dan van windows zelf.

En je kan ook met grabit, de decode priority veranderen. Zet deze overigens niet te laag, want anders zet hij geen bestanden meer samen.

Verwijderd

Met alt.binz moet het gewoon lukken met zo'n snelheid, maar dan moet je wel een daily build pakken.

• Consiglieri
Newsleecher trekt het gewoon niet...

Ik heb als windows schijf een 10.000 rpm 74 gig raptor (dus temp folder). Als download schijf eenzelfde schijf op dezelfde controller. I denk zelf niet dat het aan de hardware ligt. Ook gezien het feit dat Newsbin Pro het wel op volle snelheid doet, zonder wijzigingen aan de instellingen.
Pagina: 1