Toon posts:

instabiel tijdens 3Dgames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuw systeem staan waarvoor ik diep (te diep eingelijk) in de buidel getast heb.
het probleem wat ik nu heb is dat het niet helemaal stabiel blijkt als ik games draai zoals gtr bijvoorbeeld.
Verder is er eingelijk niets aan te merken en loopt de pc soepel, maar voor alledaags surfen office en media was mijn oude comp ook meer dan geschikt.
Deze aanschaf was om zware 3Dgames goed te kunnen draaien wat helaas niet gaat.
Tijdens multyplay online ondervinden anderen problemen doordat de syngronisatie niet goed is en kan ik ook geen paswoord meer typen tijdens inlog omdat ik door in toets eenmaal in te drukken 8 tot 10 letters tegelijk krijg.
Nu is mijn vermoeden dat het ligt aan de videokaart maar dat kan ik niet met zekerheid staven en vandaar dan ook mijn post op dit forum om te kijken of meerdere hier deze problemen gehad hebben of wellicht een duwtje in de juiste zoekrichting kunnen geven.

systeem
asus m2n32sli-deluxe
2048 ram ddr2 667
amd 64 x2 5200
2x 80gb sata hd
dvd
geforce 8800gts 640
dit in een antec serverkast met xtra fan en 550 truepower voeding.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me niet aan je VGA te liggen, heb je je chipsetdrivers installed? Wat heb je zelf al geprobeerd?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik mis ook totaal wat voor een OS je hier op draait, dat is nogal niet onbelangrijk. Voor Vista zijn bijvoorbeeld de drivers nog niet wat ze voor XP zijn.
Je vermoed dat het probleem je grafische kaart is, maar heb je die al op een bepaalde manier getest? Je kunt om te beginnen bijvoorbeeld de laatste 3DMark een laten lopen en dan goed op je systeem te letten, denk aan temperaturen & voltages en dergelijke.
Met welke games heb je dit? Je noemt iets van "gtr", lijkt mij een racegame, zijn daar bijvoorbeeld patches voor? Of zijn er specifieke problemen met de GeForce 8 bijvoorbeeld?

Er is nog heel veel wat je zelf uit kunt zoeken en proberen. Ga eens even aan de slag en post dan wat meer relevante informatie aub.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
de chipset drivers zijn geinstalleerd, heb een schone installatie.
Ik draai op windows xp pro, ik wilde aanvankelijk idd naar vista overstappen maar na het lezen over de vele problemen heb ik daar nog maar even van afgezien.

vcore 1.39v
+3.3 3,28v
+5.0 4,87v
+12.0 12.03v
cpu 31c
mb 40c
gpu 58c
de temp van de cpu lijkt me fout en zal licht hoger zijn dan het moederbord.

ik ga straks eens met 3Dmark aan de slag, gtr is een racesim die geheel is geupdated alsook de drivers van de chipset en gpu

de rede dat ik aan de videokaart denk is omdat verder er geen problemen zijn met deze configuratie, enkel tijdens het draaien van 3Dgames.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:47:
de rede dat ik aan de videokaart denk is omdat verder er geen problemen zijn met deze configuratie, enkel tijdens het draaien van 3Dgames.
Dan zou het ook de voeding kunnen zijn, en ook de temps. Voeding zal het niet zijn, want die spanningslijnen zijn goed. Temperaturen maar eens checken tijdens stress?

En het geheugen testen met memtest86.

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 18-03-2007 13:53 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die voltages zien er goed uit, maar heb je deze gemeten onder load of terwijl het systeem idle is? De temperaturen lijken me idle, en idle waarden hebben we niet veel aan.
Welke games willen nog meer niet btw? Misschien dat daar een verband te ontdekken is.
Heb je ook al andere videodrivers geprobeerd en welke versies heb je getest?
Ook die geheugencheck is een goed idee, misschien gaat het ergens mis met de geheugentimings of is er een reepje wat gewoon niet doet wat het moet doen.

Ben benieuwd of je systeem ook onder 3DMark instabiliteit vertoont.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 18-03-2007 13:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
hhmm eingelijk zonder problemen.. cpu temp liep naar 58c en gpu naar 66c mb 42c
het zou dus evenwel een instelling kunnen zijn? 3Dmark06 draaide zonder problemen.
wel zag ik bij de cpu dat l1 128kb heeft en l2 1024kb.
is dit gewoon of? het zou 2 x 1 mb moeten zijn.

ik ben niet bekend met 3dmark en weet dus niet welke waarde's wel dat het geen problemen gaf

Verwijderd

Topicstarter
3Dmark 8941
sm2.o 4127
hdr/sm3.0 4286
cpu 1934

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:02:
wel zag ik bij de cpu dat l1 128kb heeft en l2 1024kb.
is dit gewoon of? het zou 2 x 1 mb moeten zijn.
L1 cache is een apart deel en is dus anders dan L2 cache.
Jij hebt een X2 dus je hebt 2x 128kb L1 cache en 2x 1MB L2 cache.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
ik was al bij amd geweest en zag het, wel bedankt voor je antwoord :)

verder ben ik erachter dat wanneer er iets draait als tune-up of live messenger juist die storingen veroorzaakt worden en wanneer ik deze uitschakel alles een stuk beter en stabieler is..
voorheen met het gigbord (via chipset) had ik zulke problemen niet nu dus wel.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 09:05
euhm, de m2n32sli vraagt eigenlijk om een 600W voeding. Maar een goede 520+ watter met voldoende amps zou moeten volstaan.
Welke bios versie heb je op je mobo? Er staan werkelijk waar ganse fora vol met problemen die optreden bij een m2n32sli, mede door de nvidia network drivers en de nvidea IDE drivers.

http://akhilles.ifastnet.com/m2n32sli/index.html#bios
Hier staat wat meer uitleg over dit mobo. Ik heb het board zelf ook en ook verschillende problemen gehad. Momenteel draait hij stabiel maar weet niet voor hoe lang. Probeer eens een fan te zetten op die heatpipes van het mobo

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de link gerre :) heb eingelijk al zoiets van dit bord gaat hier niet lang in zitten, een ramp met chipjes idd.
De biosversie is de laatste 903 van asustec gedownload emt met de updater erin geflashed
Ook de laatste nforcedrivers geinstalleerd.
Eingelijk ben ik benieuwd of het nu door de nforce590 is of dat het echt dit type bord is?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:49
gerre22 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:44:
euhm, de m2n32sli vraagt eigenlijk om een 600W voeding. Maar een goede 520+ watter met voldoende amps zou moeten volstaan.
Staat idd in het boekje, als je een SLI systeem hebt. Der staat niks dat het moederbord het nodig heeft, het wordt alleen aan geraden. Mijn M2N32-SLI Deluxe Wifi edition draait prima in combo met een 480Watt Tagan, en een 7900GT Extreme en een 6600LE

Specs!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 09:05
GoldenBatt schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:46:
[...]

Staat idd in het boekje, als je een SLI systeem hebt. Der staat niks dat het moederbord het nodig heeft, het wordt alleen aan geraden. Mijn M2N32-SLI Deluxe Wifi edition draait prima in combo met een 480Watt Tagan, en een 7900GT Extreme en een 6600LE
Jah, ik haal het enkel aan hoor. Ik heb er zelf ook maar een 520W Corsair erin zitten, met een X1900XT die redelijk wat slurpt.
Pagina: 1