[Norton Ghost 9.0] Bootdisk maken

Pagina: 1
Acties:

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2025
Hallo,

Ik herinstalleer regelmatig mijn WinXP Pro machine. Het leek me deze keer wel handig als ik een Image hiervan zou maken.
Ik had nog een een versie van Norton Ghost 9.0 (2003 editie) thuis liggen dus installeerde ik deze.
- Daarna heb ik simpel weg een image drive gemaakt via de wizard. :>
Uiteindelijk kwam er een mooie image (*.v2i) van mijn C:\ schijf eruit rollen.

Nu was ik echter wel benieuwd hoe ik deze moest opstarten.
Ik maakte een New Virtual Machine aan en startte de bootable cd op.
Alles werd netjes geladen, ik hoefde alleen nog maar het "*.v2i" bestand te openen.
Echter wanneer ik de cd wil "omwisselen"kreeg ik een error tot ik niet mijn cd eruit mag halen.

Schijnbaar kan ik bij deze editie ook géén opstart diskette maken... :/

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb al tientallen malen gezocht naar een Ghost bootdisk.

Alvast bedankt!

SiXel

Ik heb ook geprobeerd om alles op één DVD op te slaan, maar dan wil hij de DVD niet booten...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Schijnbaar is de bootable CD gericht op het feit dat de image ergens anders op de nog werkende hdd staat. Met een VM kun je niet bij die harde schijf komen en kun je de image dus niet vinden. Is je doel een backup te maken van een corrupte harde schijf of heb je een denkfout gemaakt in de manier waarop je verwachtte dat Norton Ghost zou werken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49
Neem aan dat je via die VM wil testen of je nieuwe image ook inderdaad goed aangemaakt is ? Let er dan wel op dat de 'hardware' van je VM erg kan verschillen van die van je echte pc, en je alsnog niet kan booten. Aamgezien je blijkbaar maar één cd/dvd station heb zou je van de bootcd of de dvd een image kunnen maken en die mounten in je vm software.

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2025
Spider.007 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:14:
Schijnbaar is de bootable CD gericht op het feit dat de image ergens anders op de nog werkende hdd staat. Met een VM kun je niet bij die harde schijf komen en kun je de image dus niet vinden. Is je doel een backup te maken van een corrupte harde schijf of heb je een denkfout gemaakt in de manier waarop je verwachtte dat Norton Ghost zou werken?
Ah... Volgens mij heb ik hem! :)
Ik wil namelijk de Image op een DVD-R opslaan aangezien het bestand 4GB is.
Maar volgens mij is het wel de mogelijkheid om naar andere drives te zoeken.

Misschien maar een nieuwe parititie aanmaken speciaal voor de Ghost image...
Was toch een denkfout. 8)7

Bedankt!
Nielson schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:22:
Neem aan dat je via die VM wil testen of je nieuwe image ook inderdaad goed aangemaakt is ? Let er dan wel op dat de 'hardware' van je VM erg kan verschillen van die van je echte pc, en je alsnog niet kan booten. Aamgezien je blijkbaar maar één cd/dvd station heb zou je van de bootcd of de dvd een image kunnen maken en die mounten in je vm software.
Dit zou idd ook kunnen omdat ik onder VM werk.
Gelijk maar even een ISOtje branden & testen. :9

Bedankt!