Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Jaarcontract vroegtijdig beeindigen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.066 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Ik heb een jaarcontract, en ik wil er vanaf. Ik weet dat normaliter het wettelijk gezien niet echt kan, echter in mijn contract staat het volgende artikel:

"Elk van beide partijen kan de arbeidsovereenkomst met inachtneming van de in de wet vastgelegde opzeggingstermijn tussentijds beeindigen"

Ik kan alleen niet vinden of het voor een jaarcontract tussentijds beeindigen de opzeggingstermijn ook 1 maand bedraagt, net zoals bij onbepaalde tijd contracten. Is dat zo, of is het in dit geval anders?

Ik wil er namelijk zeker van zijn hoe het in elkaar steekt, anders kunnen dingen nogal in de soep lopen :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
ja, dan heb je een opzegtermijn van een maand....

Meestal geldt:
ls de werknemer korter dan 5 jaar in dienst is: 1 maand
Als de werknemer tussen de 5 en 10 jaar in dienst is: 2 maanden
Als de werknemer tussen de 10 en 15 jaar in dienst is: 3 maanden
Als de werknemer 15 jaar of langer in dienst is: 4 maanden

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:08
Wat jij hier aanhaalt is de (wettelijke) opzegtermijn van de werkgever, die van de werknemer is normaliter altijd 1 maand tenzij anders is vastgelegd in de CAO. Daarnaast gelden deze wettelijke normen voor een vast contract, niet voor een jaarcontract.

[ Voor 27% gewijzigd door sverzijl op 18-03-2007 13:32 ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:55
Vermoedelijk zal de opzegtermijn van de TS 1 maand zijn. Dat betekend dus dat als hij deze maand opzegt, hij op 1 mei weg kan.

@hieronder: dat bedoel ik ja :p

[ Voor 14% gewijzigd door Tarzan op 18-03-2007 18:29 ]

..:: ::..

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:11

_Arthur

blub

Tarzan schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:07:
Vermoedelijk zal de opzegtermijn van de TS 1 maand zijn. Dat betekend dus dat als hij deze maand opzegt, hij op 1 april mei weg kan.

Verwijderd

ik heb in een boek gelezen dat bij een 1 jaarcontract maximaal 1 maand proeftijd gehanteerd mag worden. wanneer de werkgever 2 maanden proeftijd afspreekt dan wordt de 2 maanden proeftijd als niet geldig beschouwd, klopt dit?

er zijn namelijk diverse cao's die 2 mndn proeftijd hanteren bij 1 jaarcontracten ?

• Tarzan
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:11:
ik heb in een boek gelezen dat bij een 1 jaarcontract maximaal 1 maand proeftijd gehanteerd mag worden. wanneer de werkgever 2 maanden proeftijd afspreekt dan wordt de 2 maanden proeftijd als niet geldig beschouwd, klopt dit?
Bij een arbeidsovereenkomst korter dan twee jaren geldt inderdaad een proeftijd van maximaal een maand. Als er toch een langere proeftijd word afgesproken dan is de gehele proeftijd nietig. Dit principe word ook wel de "ijzeren proeftijd" genoemd.
er zijn namelijk diverse cao's die 2 maanden proeftijd hanteren bij 1 jaarcontracten ?
Ja dat mag dus wel. Bij CAO mag de proeftijd voor een contract met een kortere duur dan twee jaren met maximaal 1 maand worden verlengd.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het grappige is hier "van de in de wet vastgelegde opzeggingstermijn". Wettelijk is alleen een termijn voor contracten voor onbepaalde tijd iets vastgelegd, maar het gaat hier om een contract voor bepaalde tijd (die je standaard ook niet op kunt zeggen). Die passage in het contract is dus nogal dubbelzinnig, en ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat het dús 1 maand is net als bij contracten voor onbepaalde tijd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Tarzan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:17:
[...]
Bij een arbeidsovereenkomst korter dan twee jaren geldt inderdaad een proeftijd van maximaal een maand. Als er toch een langere proeftijd word afgesproken dan is de gehele proeftijd nietig. Dit principe word ook wel de "ijzeren proeftijd" genoemd.

[...]
Ja dat mag dus wel. Bij CAO mag de proeftijd voor een contract met een kortere duur dan twee jaren met maximaal 1 maand worden verlengd.
In artikel 7:652 Burgerlijk Wetboek is de duur van de proefperiode geregeld. Bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is de maximumperiode voor de proeftijd twee maanden. Ook bij het aangaan van een overeenkomst voor bepaalde tijd, voor twee jaar of langer, is de maximumperiode twee maanden. Wordt de arbeidsovereenkomst aangegaan voor minder dan twee jaar, dan is de maximumperiode voor de proeftijd één maand. Alle afspraken die dit maximum overschrijden zijn nietig, hetgeen inhoudt dat er in het geheel geen proeftijd bestaat. De proefperiode wordt dan ook niet geconverteerd naar een periode van twee maanden.

Tarzan: Het klopt dus niet wat jij zegt. Wel het eerste wat je getypt hebt, maar dat er bij minder dan een 2 jarig contract (dus bijv 1 jarig contract) nog 1 maand extra proeftijd toegevoegd mag worden klopt niet.

• Tarzan
.oisyn schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:38:
Het grappige is hier "van de in de wet vastgelegde opzeggingstermijn". Wettelijk is alleen een termijn voor contracten voor onbepaalde tijd iets vastgelegd, maar het gaat hier om een contract voor bepaalde tijd (die je standaard ook niet op kunt zeggen). Die passage in het contract is dus nogal dubbelzinnig, en ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat het dús 1 maand is net als bij contracten voor onbepaalde tijd.
Voor wat betreft het arbeidsrecht is er in de wet eigenlijk maar één soort opzegtermijnen te vinden, namelijk die van art. 7:672 BW. De personen die dit contract hebben getekend kunnen met deze passage dus maar één bedoeling hebben gehad. De (teleologische) interpretatie kan m.i. maar tot één uitkomst leiden en dat is dat deze medewerker zich gewoon aan de maand opzegtermijn heeft te houden.

• Tarzan
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:07:
[...]
Tarzan: Het klopt dus niet wat jij zegt. Wel het eerste wat je getypt hebt, maar dat er bij minder dan een 2 jarig contract (dus bijv 1 jarig contract) nog 1 maand extra proeftijd toegevoegd mag worden klopt niet.
Datgene dat ik als tweede omschreef gaat over het toevoegen van een extra maand bij CAO. Art. 7:652 lid 6 BW biedt de mogelijkheid om van lid 4 onder a af te wijken, mits dit bij CAO gebeurd. Lid 7 zet hier vervolgens een maximum op van 2 maanden.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
hmmm, apart... in mijn contract stond een proeftijd van 2 maanden die dus eigenlijk nooit heeft plaatsgevonden ;)

Maar ehm, als ik het goed begrijp heb ik dus een opzegtermijn van 1 maand?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Kan iemand mij even uitleggen waarom hier over de proeftijd gediscussieerd wordt? De proeftijd is de tijd na aanvang van dde samenwerking waarin beide partijen naar believen de samenwerking zonder consequenties en zonder opgaaf van redenen kunnen afbreken.
De opzegtermijn is de tijd die er moet zitten tussen "Hee chef, ik heb de staatsloterij gewonnen." en "Van Dam? Nee, die werkt hier niet meer"

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
beany schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:56:
Ik heb een jaarcontract, en ik wil er vanaf. Ik weet dat normaliter het wettelijk gezien niet echt kan, echter in mijn contract staat het volgende artikel:

"Elk van beide partijen kan de arbeidsovereenkomst met inachtneming van de in de wet vastgelegde opzeggingstermijn tussentijds beeindigen"

Ik kan alleen niet vinden of het voor een jaarcontract tussentijds beeindigen de opzeggingstermijn ook 1 maand bedraagt, net zoals bij onbepaalde tijd contracten. Is dat zo, of is het in dit geval anders?
Zoals al gezegd: dit betekent dat wanneer jij nu opzegt, je 1 mei vrij bent om te gaan en te staan waar je wilt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:25:
Zoals al gezegd: dit betekent dat wanneer jij nu opzegt, je 1 mei vrij bent om te gaan en te staan waar je wilt.
Het lijkt me inderdaad sterk dat ze je als "slaaf" vast kunnen houden. Het klopt zoals je aangeeft niet dat je per se je jaarcontract af moet maken. Ik heb genoeg collega's meegemaakt (in de detachering) die binnen een jaar weg gingen. Sommigen zelfs na 2 a 3 maanden (dus buiten hun proeftijd). Eentje kon het niet eens zijn over bepaalde vergoedingen en ging gewoon weg. Wel geldt een opzegtermijn van 1 maand. Als je op de bank zit dan is dat nadelig voor hun en is het mogelijk dat ze overwegen om je direct te laten gaan als je dat wilt, maar dat kunnen ze niet afdwingen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:18:
Kan iemand mij even uitleggen waarom hier over de proeftijd gediscussieerd wordt?
Ja dat kan ik wel: omdat Verwijderd in "Jaarcontract vroegtijdig beeindigen" lichtelijk offtopic ging door zijn eigen vraag in deze topic te deponeren ;). Heeft dus niets met de TS te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2007 01:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:57:
[...]

Het lijkt me inderdaad sterk dat ze je als "slaaf" vast kunnen houden.
Wanneer in een contract voor bepaalde tijd geen opzegmogelijkheid is opgenomen, is dat - theoretisch - wel mogelijk. In de praktijk loopt de werknemer dan tegen een schadevergoeding aan, die overigens door de rechter over het algemeen gematigd zal worden.

Verwijderd

Ik weet niet hoe het wettelijk in elkaar zit, maar een collega van me had een jaarcontract, en is na 4 maanden (met 1 maand opzegtermijn) weer weggegaan omdat ze een beter aanbod ergens anders had. Men was niet blij dat ze wegging (er was expliciet bij de sollicitatieprodecure aangegeven dat er verwacht werd dat ze > 2 jaar zou blijven), maar er zijn geen juridische stappen ondernomen. Ik weet niet of dat is omdat ze er geen zin in hadden, of omdat ze wisten dat ze er niets aan konden doen.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 08:51:
(er was expliciet bij de sollicitatieprodecure aangegeven dat er verwacht werd dat ze > 2 jaar zou blijven).
Waarom dan nog een jaarcontract. Dan zou de werkgever ook gewoon moeten zeggen: we hebben nu al zo veel vertrouwen in je, hier, een vast contract...

• StevenK
Poltergeist schreef op zondag 25 maart 2007 @ 08:57:
[...]

Waarom dan nog een jaarcontract. Dan zou de werkgever ook gewoon moeten zeggen: we hebben nu al zo veel vertrouwen in je, hier, een vast contract...
Vind ik ook ! Ik heb net - gisteren - een contract voor 49 maanden getekend.

Verwijderd

Een 3 jaar contract? Dat is bijzonder.. Dan krijg je dus de komende 3 jaar geen contract voor onbepaalde tijd. Persoonlijk had ik daar nooit mee akkoord gegaan aangezien het erg ongebruikelijk is, en het weer extra problemen geeft als je bijvoorbeeld een huis wilt kopen. Dan kan je beter een jaarcontract nemen en daarna om een onbepaalde tijd contract vragen in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 09:32 ]

• Tarzan
StevenK schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:28:
[...]

Vind ik ook ! Ik heb net - gisteren - een contract voor 49 maanden getekend.
Advocatenstage zeker? Daarbij is het ook nogal logisch dat na een stageperiode van 3 jaar, ze daarna nog een jaartje van je willen profiteren :)

• StevenK
Tarzan schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:43:
[...]

Advocatenstage zeker? Daarbij is het ook nogal logisch dat na een stageperiode van 3 jaar, ze daarna nog een jaartje van je willen profiteren :)
Advocatenstage in deeltijd :) Wordt voor mij - in financiële zin - een grote stap terug :D, maar ik heb er ontzettend zin in !

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 25-03-2007 14:34 ]

Verwijderd

Als het klopt wat hier staat, is het toch een paar maanden afzien voor zowel de topicstarter als mijzelf:

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34665

Ik ben dus een half jaartje werkzaam in mijn huidige jaarcontract en wil ook elders verder omdat de markt veel beter is dan wat ik nu aan beloning ontvang. Als dat artikel gelijk heeft, dan moeten we nog een half jaartje afzien. De enige troost is dat we dan in elk geval geen jobhopperbrandmerk op onze CV hebben omdat we netjes een jaartje hebben gewerkt en tevens meer werkervaring hebben opgedaan.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:04:
Als het klopt wat hier staat, is het toch een paar maanden afzien voor zowel de topicstarter als mijzelf:

Ik ben dus een half jaartje werkzaam in mijn huidige jaarcontract en wil ook elders verder omdat de markt veel beter is dan wat ik nu aan beloning ontvang. Als dat artikel gelijk heeft, dan moeten we nog een half jaartje afzien. De enige troost is dat we dan in elk geval geen jobhopperbrandmerk op onze CV hebben omdat we netjes een jaartje hebben gewerkt en tevens meer werkervaring hebben opgedaan.
Bij mij staat er heel duidelijk in het contract dat beide partijen tussentijds de arbeidsovereenkomst kunnen beeindigen.

• Tarzan
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:04:

Er bestaat uiteraard ook nog zoiets als 'goed overleg'. Als je concreet zicht hebt op een andere baan, dan kun je je werkgever voorstellen om met wederzijds goedvinden uit elkaar te gaan. Je werkgever heeft immers niets aan een gedemotiveerde medewerker die nog even zijn contract uitzit.

Let wel: doe dit alleen als je zeker weet dat je een andere baan krijgt. Je verspeelt je recht op WW-uitkering op deze manier.

Verwijderd

beany schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:27:
Bij mij staat er heel duidelijk in het contract dat beide partijen tussentijds de arbeidsovereenkomst kunnen beeindigen.
Dan moet het geen probleem zijn voor je.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Tarzan schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:35:
[...]

Er bestaat uiteraard ook nog zoiets als 'goed overleg'. Als je concreet zicht hebt op een andere baan, dan kun je je werkgever voorstellen om met wederzijds goedvinden uit elkaar te gaan. Je werkgever heeft immers niets aan een gedemotiveerde medewerker die nog even zijn contract uitzit.

Let wel: doe dit alleen als je zeker weet dat je een andere baan krijgt. Je verspeelt je recht op WW-uitkering op deze manier.
Ik ben zelf nu in deze situatie beland. Ik en werkgever (WG) hebben een "verschil in inzicht ten aanzien van de invulling van de functie", zoals P&O het zo politiek correct omschrijft. Mijn contract loopt van rechtswege op 01-06-2007 af. WG heeft een voorstel gedaan om contact per 01-05-2007 te beeïndigen met inachtneming van BW7:900 (Vaststellingsovereenkomst/met wederzijds goedvinden). Dit geeft geen problemen met de WW, indien is voldaan aan het volgende:
Wanneer is er sprake van een beëindiging met wederzijds goedvinden?

De werkgever en werknemer kunnen hun arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden beëindigen. De opzegbepalingen gelden dan niet.

Risico's

Voor beide partijen geldt dat er risico's zijn verbonden aan ontslag met wederzijds goedvinden, namelijk:

*

Heeft de werknemer (nog) geen nieuw werk, dan gelden sinds 1 oktober 2006 andere regels voor het recht op een WW-uitkering. Belangrijk is dat het initiatief is genomen door de werkgever en de werknemer het er mee eens is. De werknemer is dan niet verwijtbaar werkloos. Wel moet de werkgever rekening houden met de opzegtermijn.
*

De werkgever loopt het risico dat in een later stadium discussie ontstaat over de instemming van de werknemer. Wil de werkgever dit risico niet lopen, dan kan hij beter een ontslagvergunning aanvragen.

https://www.werk.nl/porta...20wederzijds%20goedvinden?
WG heeft dit (concept) voorstel ook beschreven, als ik akkoord ga hoef ik deze week niet meer te werken en
- basis maandsalaris april betaald
- 13e maand naar rato betaald
- vakantie bijslag naar rato
- alle vakantiedagen vervallen (want minder dan een maand qua uren)

Klinkt logisch. Wat mij bezig houdt is mijn variabele loon. Over elke verkoop in de afgelopen maand ontvangen wij provisie. Die provisie wordt 100% (bruto) betaald indien de servicelevel 90% of meer was, anders percentage uitbetaald van wat de servicelevel wel was onder de 90%.

Provisie bestaat uit twee delen:
- team deel (alle verkopen van iedereen bij elkaar en daar een percentage van)
- persoonlijk deel (alle verkopen van mijzelf bij elkaar en daar een percentage van)

De teamprovisie moet ik sowieso krijgen (vind ik), want nog in dienst tot en met april. Ook als men ziek is, krijgt men die naar rato van aantal uren dat men werkt (ik fulltime, dus 100%).

De persoonlijke provisie vind ik lastig omdat ik immers niet werk in april en een gedeelte van maart. Ik ben echter van mening dat wanneer de verstandhouding beter was en betere motivatie vanuit WG, ik waarschijnlijk nog gewoon had gewerkt en daarom ook een persoonlijke provisie zou hebben gehad. Door de verstoorde arbeidsverhoudingen, heb ik in februari door gebrek en motivatie en mede daardoor ziekte, de helft minder omzet gemaakt dan ik anders zou hebben gedaan. Maart weet ik nog niet, maar dat zal in diezelfde orde van grootte zijn.

Ik denk daarom aan betaling van de persoonlijke provisie van het gemiddelde over mijn contractsperiode. Is dat redelijk?

[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 28-03-2007 19:43 . Reden: andere formulering ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tarzan
PcDealer schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:42:
[...]

Ik ben zelf nu in deze situatie beland. Ik en werkgever (WG) hebben een "verschil in inzicht ten aanzien van de invulling van de functie", zoals P&O het zo politiek correct omschrijft. Mijn contract loopt van rechtswege op 01-06-2007 af. WG heeft een voorstel gedaan om contact per 01-05-2007 te beeïndigen met inachtneming van BW7:900 (Vaststellingsovereenkomst/met wederzijds goedvinden). Dit geeft geen problemen met de WW, indien is voldaan aan het volgende:
Deze politiek correcte omschrijving wordt enkel toegepast om een ww uitkering min of meer zeker te stellen aangezien er daarmee is voldaan aan de eisen die je noemde. Zolang de het initiatief van beëindiging maar niet van de werknemer komt en er geen dringende reden aan ten grondslag ligt.

Je geeft niet aan dat je nog een ontslagvergoeding o.i.d. meekrijgt, mocht dit wel het geval zijn (of worden) let dan op de fictieve opzegtermijn die het UWV hanteert ten aanzien van een WW-uitkering.
WG heeft dit (concept) voorstel ook beschreven, als ik akkoord ga hoef ik deze week niet meer te werken en
- basis maandsalaris april betaald
- 13e maand naar rato betaald
- vakantie bijslag naar rato
- alle vakantiedagen vervallen (want minder dan een maand qua uren)
Ik neem aan dat je bedoeld dat je contract pas beëindigd wordt per 1 mei en je tot die tijd bent vrijgesteld van werkzaamheden? Anders zou je de overeenkomst beëindigd worden per 1 april en wordt de vergoeding die je mee krijgt gezien als een ontslagvergoeding en zit je weer met de fictieve opzegtermijn.
Klinkt logisch. Wat mij bezig houdt is mijn variabele loon. Over elke verkoop in de afgelopen maand ontvangen wij provisie. Die provisie wordt 100% (bruto) betaald indien de servicelevel 90% of meer was, anders percentage uitbetaald van wat de servicelevel wel was onder de 90%.

Provisie bestaat uit twee delen:
- team deel (alle verkopen van iedereen bij elkaar en daar een percentage van)
- persoonlijk deel (alle verkopen van mijzelf bij elkaar en daar een percentage van)

De teamprovisie moet ik sowieso krijgen (vind ik), want nog in dienst tot en met april. Ook als men ziek is, krijgt men die naar rato van aantal uren dat men werkt (ik fulltime, dus 100%).

De persoonlijke provisie vind ik lastig omdat ik immers niet werk in april en een gedeelte van maart. Ik ben echter van mening dat wanneer de verstandhouding beter was en betere motivatie vanuit WG, ik waarschijnlijk nog gewoon had gewerkt en daarom ook een persoonlijke provisie zou hebben gehad. Door de verstoorde arbeidsverhoudingen, heb ik in februari door gebrek en motivatie en mede daardoor ziekte, de helft minder omzet gemaakt dan ik anders zou hebben gedaan. Maart weet ik nog niet, maar dat zal in diezelfde orde van grootte zijn.

Ik denk daarom aan betaling van de persoonlijke provisie van het gemiddelde over mijn contractsperiode. Is dat redelijk?
Wat redelijk is, is tussen jouw en je werkgever. Juridisch gezien kun je van alles afspreken binnen een beieindigingsovereenkomst. Als je mijn persoonlijke mening vraagt, zou het redelijk zijn om de gemiddelde persoonlijke- en teamprovisie erbij te vragen. Dit moet dan echter wel in de beëindigingsovereenkomst worden opgenomen.

Verder ben je niet verplicht dit ding te ondertekenen, je bent immers gewoon nog tot 1 juni in dienst. Door jouw op deze manier te ontslaan spaart de werkgever 1 maandsalaris uit. Je kunt er dan ook voor kiezen om door te blijven werken en dus nog een maandsalaris extra te ontvangen.

Je kunt het ook nog een stapje de andere kant op spelen, heb je bijvoorbeeld een concurrentiebeding in je contract? Dan zou je kunnen vragen of je werkgever hier afstand van wil doen. Je kunt ook afspreken dat de werkgever alleen maar positieve referenties over jouw zal geven, dat is mijns inziens ook wel wat waard.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Tarzan schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:06:
[...]
Ik neem aan dat je bedoeld dat je contract pas beëindigd wordt per 1 mei en je tot die tijd bent vrijgesteld van werkzaamheden? Anders zou je de overeenkomst beëindigd worden per 1 april en wordt de vergoeding die je mee krijgt gezien als een ontslagvergoeding en zit je weer met de fictieve opzegtermijn.
Per 1 mei idd.
[...]
Wat redelijk is, is tussen jouw en je werkgever. Juridisch gezien kun je van alles afspreken binnen een beieindigingsovereenkomst. Als je mijn persoonlijke mening vraagt, zou het redelijk zijn om de gemiddelde persoonlijke- en teamprovisie erbij te vragen. Dit moet dan echter wel in de beëindigingsovereenkomst worden opgenomen.

Verder ben je niet verplicht dit ding te ondertekenen, je bent immers gewoon nog tot 1 juni in dienst. Door jouw op deze manier te ontslaan spaart de werkgever 1 maandsalaris uit. Je kunt er dan ook voor kiezen om door te blijven werken en dus nog een maandsalaris extra te ontvangen.

Je kunt het ook nog een stapje de andere kant op spelen, heb je bijvoorbeeld een concurrentiebeding in je contract? Dan zou je kunnen vragen of je werkgever hier afstand van wil doen. Je kunt ook afspreken dat de werkgever alleen maar positieve referenties over jouw zal geven, dat is mijns inziens ook wel wat waard.
Ik zit nog sterk te twijfelen, maar een maand salaris mislopen en eventuele extra's als provisie loop dan toch mis, ook al zou het gedeeltelijk gecompenseerd worden. Inmiddels voel ik me ook beter in mijn vel, zal komen door de duidelijkheid die is gekomen omtrent het contract. Het einde is in zicht zal ik maar zeggen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1