_Dune_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:23:
Als student zijnde kun je volgens mij bij "Oprit" terecht. Als ik het goed heb is dit een "Internet Provider", een samenwerking tussen @home en RUG om studenten goedkoop internet aan te bieden. Ik neem aan dat je kabel hebt, dus ik zou hier eens naar informeren.
Oprit bestaat al jaren niet meer. Overigens was je bij oprit veel, maar dan ook veel meer geld kwijt dan bij @home zelf (voor dezelfde snelheid). Het enige voordeel van oprit was dat je vanuit thuis op je novell-schijf kon komen terwijl dit thuis niet kon. Ohja, ze hadden een vrij goedkoop abbo, maar die was echt te traag voor woorden..
Tegenwoordig is de oprit dienst overgenomen door internl.net en heet het academiekabel. En zoals te verwachten was is zijn deze abonnementen duurder dan bij @home zelf.
Voordeel is wel dat je meerdere ip adressen kan krijgen (ik geloof 5).
Zoals iemand anders al zei, neem gewoon een @home abbotje. Je betaald waarschijnlijk toch al wel die 15 euro voor de kabeltelevisie, dus dan ben je maar 18 euro kwijt voor internet. In groningen zit je met @home lekker veilig. Groningen is een van de regio's waar @home internet vrijwel altijd werkt.
edit: goh speedlinq is wel goedkoop ja... als je voor budget gaat is dit misschien wel een idee ja.
[
Voor 23% gewijzigd door
job op 20-03-2007 13:12
]