Voor alle xDSL abonnementen een KPN verbinding nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 10:27
Ik heb meerdere topic doorgepluisd, maar steeds blijkt dat je voor xDSL abonnement een KPN-telefoonlijnabonnement nodig hebt. :'(
Dit gaat behoorlijk veel kosten naast de vaste lasten van het xdsl abonnement...

Is er een ISP aanwezig die via een soort omweg xdsl kan aanbieden zonder een KPN abonnement?

Verwijderd

€ 9,67 voor een BelBudget abonnementje valt toch wel mee?
Je kan later dat KPN abonnement ook opzeggen, maar dan betaal je die kosten aan je provider.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 10:57 ]

• Djerique
€9,75 per maand extra voor een student. ;(

Ik heb namelijk net mijn studentenhuis verlaten voor een eigen huurhuisje(veel goedkoper in Groningen), maar het enige waar ik dus op achteruit ga zijn de internetkosten. Deze zijn nu vele malen hoger, aangezien ik het volledige bedrag moet betalen, omdat ik de kosten niet meer deel door 6 man. Het volledige abonnement betalen + €9,75 EXTRA per maand tikt toch echt hard aan... -O-

Zijn er geen goedkopere oplossingen? (kabel?, 1e jaar heel weinig hoeven te betalen?, omweggetjes?)

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:34

elmoxx

xx xx xx

die €10 betaal je zowiesoo, je betaalt ze aan je provider of aan kpn, maakt nix uit. Maar als je de lijn van KPN houdt, dan kun je altijd nog ergens op terugvallen als je DSL-verbinding het niet doet (en heb je iig nog telefoon)

Verder hoort het denk ik gewoon bij de vaste lasten die je hebt voor je internet, het is een keuze om daar veel of weinig voor te betalen.

Terugkomend op je vraag: Ja die zijn er wel, bijvoorbeeld orange maar ook hier betaal je die €10 gewoon extra aan orange (das dus naast de kosten van je DSL-aansluiting)

Festina lente

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Zoals hierboeven al gezegd, het kan wel, maar is meestal door de 9,- kaalkopertoeslag praktisch even duur als adsl met een belbudget lijntje. Bij de snelste internet + bellen abonnementen van SpeedLinq zit het eerste jaar de vast lijn toeslag er al bij in, weet alleen niet of het bij jou leverbaar is. Overigens zit @home dacht ik ook in Groningen, dus daar kun je ook eens naar kijken. Gewoon zelf even zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door Nielson op 18-03-2007 11:18 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

pak een kabel abbonement, dan heb je geen kpn nodig

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

O.A. Tele2 doet een raw-copper oplevering, TweakDSL meen ik ook...
Niet bij iedereen heb je KPN nodig hoor.

Deze advertentieplaats is te huur!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als student zijnde kun je volgens mij bij "Oprit" terecht. Als ik het goed heb is dit een "Internet Provider", een samenwerking tussen @home en RUG om studenten goedkoop internet aan te bieden. Ik neem aan dat je kabel hebt, dus ik zou hier eens naar informeren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Djerique
heuveltje schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:15:
pak een kabel abbonement, dan heb je geen kpn nodig
Hmmm, hier zit ik ook aan te denken, alleen weet ik niet hoe ik de goedkoopste kan kiezen. Is daar misschien een site over?
RammY schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:21:
O.A. Tele2 doet een raw-copper oplevering, TweakDSL meen ik ook...
Niet bij iedereen heb je KPN nodig hoor.
Bij Tele2 heb je wel een KPN abbonement nodig. Zie onder het kopje vereist voor installatie

Verwijderd

Djerique schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:42:
[...]
Hmmm, hier zit ik ook aan te denken, alleen weet ik niet hoe ik de goedkoopste kan kiezen. Is daar misschien een site over?
Denk je dat je kunt kiezen uit UPC/Casema/Chello/whatever waar je ook zit? niet dus he.

je hebt de keus uit je lokale kabelboer of geen kabelinternet.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:44:
[...]

Denk je dat je kunt kiezen uit UPC/Casema/Chello/whatever waar je ook zit? niet dus he.

Zover ik weet heeft TS keuze uit direct bij @home of via de RUG (Oprit), als het op kabelinternet aankomt. Tenzij TS HBO student is, dan weet iok niet hoe het met oprit zit, mijn beide broertjes hebben in iedergeval 4-5 jaar gebruikgemaakt van Oprit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Djerique
_Dune_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:57:
Zover ik weet heeft TS keuze uit direct bij @home of via de RUG (Oprit), als het op kabelinternet aankomt. Tenzij TS HBO student is, dan weet iok niet hoe het met oprit zit, mijn beide broertjes hebben in iedergeval 4-5 jaar gebruikgemaakt van Oprit.
Ik doe HBO(ik meende inderdaad dat de RUG alleen voor universiteit was)

• Djerique
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:44:
Hmmmz, wat een monopoly-positie zeg!
Kabel(@home) kost me op z'n goedkoopst €17,95/maand(waarvan de eerste 2 maanden gratis).
ADSL(Speedlinq) kost me €9,95/maand(de eerste 12 maanden) + KPN aansluiting

Alleen weet ik niet precies hoeveel die KPN aansluiting nou precies kost. Volgens deze link heb je al een aansluiting voor €5/maand

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:03

ikbenwouter

! w t R

Voor die 5 euro per maand kan je met je mobiele KPN abonnement thuis bellen tegen tarieven die normaal voor een vaste lijn gelden. Heb je dus niks aan als je een ADSL lijn wilt hebben.

........................................................................................................................................................

• Djerique
woutor schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:21:
Voor die 5 euro per maand kan je met je mobiele KPN abonnement thuis bellen tegen tarieven die normaal voor een vaste lijn gelden. Heb je dus niks aan als je een ADSL lijn wilt hebben.
aan welke KPNlijn dan wel?

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

KPN Belbudget, wordt in de 2e post in dit topic gelijk al gezegd. 9,67 per maand dus.
Speedlinq heeft ook een abonnement dat 5 euro per maand kost het eerste jaar en erna 15 euro per maand:
Speedlinq op internetten.nl

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Je hebt dus keus uit het hele langzame @Home voor 18,-
of het veel snellere ADSL van Speedlinq voor 10 + 10 = 20,-

Dan is het toch niet moeilijk meer?

• Djerique
woutor schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:25:
KPN Belbudget, wordt in de 2e post in dit topic gelijk al gezegd. 9,67 per maand dus.
Speedlinq heeft ook een abonnement dat 5 euro per maand kost het eerste jaar en erna 15 euro per maand:
Speedlinq op internetten.nl
hardstikke bedankt voor deze info _/-\o_

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Djerique schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:18:
[...]
Hmmmz, wat een monopoly-positie zeg!
Kabel(@home) kost me op z'n goedkoopst €17,95/maand(waarvan de eerste 2 maanden gratis).
ADSL(Speedlinq) kost me €9,95/maand(de eerste 12 maanden) + KPN aansluiting

Alleen weet ik niet precies hoeveel die KPN aansluiting nou precies kost. Volgens deze link heb je al een aansluiting voor €5/maand
Ik ga je zo even een url geven, maar volgens mij 89 euries... Niet mis dus. Ik zit zelf met een soort gelijk probleem, we betalen nu 47,95 voor een 8mbit @home abbo, terwijl je hier (we zitten dichtbij de wijkcentrale) 16-20mbit kunt halen met adsl van 23,95 (Wanadoo Orange Family).

Alleen zit ik op tegen de eenmalige aansluitkosten.

(link is onderweg) :9

Edit:
Bron1.(89,19)
Bron2. (74,95)

http://www.kpn.com/kpn/show/id=877913 :
De aansluitkosten en de maandelijkse kosten van het KPN ADSL-abonnement vindt u terug op uw normale tweemaandelijkse telefoonrekening van KPN. U ontvangt van uw internet service provider een aparte rekening voor de maandelijkse kosten van uw ADSL-abonnement.
Maar op hun website wordt met geen woord gerept over wat de kosten zijn van de aansluitkosten.

[ Voor 24% gewijzigd door EWK op 18-03-2007 12:43 ]

Hoi!

• Djerique
urnie538 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:30:
Ik ga je zo even een url geven, maar volgens mij 89 euries... Niet mis dus. Ik zit zelf met een soort gelijk probleem, we betalen nu 47,95 voor een 8mbit @home abbo, terwijl je hier (we zitten dichtbij de wijkcentrale) 16-20mbit kunt halen met adsl van 23,95 (Wanadoo Orange Family).

Alleen zit ik op tegen de eenmalige aansluitkosten.

(link is onderweg) :9

Edit:
Bron1.(89,19)
Bron2. (74,95)

http://www.kpn.com/kpn/show/id=877913 :

Maar op hun website wordt met geen woord gerept over wat de kosten zijn van de aansluitkosten.
Dan is Speedlinq toch de goedkoopste. :)
Speedlinq op internetten.nlHelemaal met hun €4,95/maand(12 maanden lang) aanbieding die tot 1 april geldt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

_Dune_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:23:
Als student zijnde kun je volgens mij bij "Oprit" terecht. Als ik het goed heb is dit een "Internet Provider", een samenwerking tussen @home en RUG om studenten goedkoop internet aan te bieden. Ik neem aan dat je kabel hebt, dus ik zou hier eens naar informeren.
Oprit bestaat al jaren niet meer. Overigens was je bij oprit veel, maar dan ook veel meer geld kwijt dan bij @home zelf (voor dezelfde snelheid). Het enige voordeel van oprit was dat je vanuit thuis op je novell-schijf kon komen terwijl dit thuis niet kon. Ohja, ze hadden een vrij goedkoop abbo, maar die was echt te traag voor woorden..

Tegenwoordig is de oprit dienst overgenomen door internl.net en heet het academiekabel. En zoals te verwachten was is zijn deze abonnementen duurder dan bij @home zelf.
Voordeel is wel dat je meerdere ip adressen kan krijgen (ik geloof 5).

Zoals iemand anders al zei, neem gewoon een @home abbotje. Je betaald waarschijnlijk toch al wel die 15 euro voor de kabeltelevisie, dus dan ben je maar 18 euro kwijt voor internet. In groningen zit je met @home lekker veilig. Groningen is een van de regio's waar @home internet vrijwel altijd werkt.

edit: goh speedlinq is wel goedkoop ja... als je voor budget gaat is dit misschien wel een idee ja.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 20-03-2007 13:12 ]

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Djerique schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:29:
[...]
hardstikke bedankt voor deze info _/-\o_
Graag gedaan, let er wel ff op dat je de voorwaarden voor het geld terug krijgen bij Speedlinq goed opvolgt (wat papierwerk). Omdat je in eerste instantie bij hun meestal wel startkosten en modemkosten betaalt die je later terug krijgt.

• Djerique
ikbenwouter schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:06:
Graag gedaan, let er wel ff op dat je de voorwaarden voor het geld terug krijgen bij Speedlinq goed opvolgt (wat papierwerk). Omdat je in eerste instantie bij hun meestal wel startkosten en modemkosten betaalt die je later terug krijgt.
Nogmaals bedankt voor deze nieuwe tip! d:)b
Ik heb sowieso al ff in het grote speedlinq topic gekeken, maar in ieder geval bedankt. :)
Pagina: 1