Piepend geluid uit voeding na plaatsen dvd brander

Pagina: 1
Acties:

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik had gisteren een nieuwe DVD brander gekocht voor mijn PC.
Ik dacht, dat is niet zo lastig om zelf er even in te zetten.

Stekker uit de voeding halen, alle overige kabels loskoppelen, kast openmaken,
IDE kabel in de brander zoals beschreven in het boekje, stroom er naar toe en klaar.

Nu deed ik de stekker van de computer erin, komt er een zacht zoemend geluid uit de voeding... Dit was er voorheen nooit.
Nu durf ik eigenlijk de computer niet aan te zetten.
Ik had alles weer even teruggezet zoals het eerst was (IDE kabel terug naar mn oude CD speler, stroomkabeltje terug naar de oude CD speler).
Nog bleef het zoemende geluid.

Alles gecontroleerd of het weer goed vast zat etc...

Dit geluid komt dus uit de voeding voordat ik de computer ook maar aan heb gezet. Ik doe dan alleen de stekker erin.

Weet iemand wat er fout gegaan zou kunnen zijn tijdens het plaatsen van DVD brander, of er iets met mijn computer kan gebeuren als ik hem wél inschakel?
Het lijkt mij namelijk niet goed dat er opeens een zoemend geluid uit komt.
Wat kan over het algemeen zo'n zoemend geluid uit de voeding veroorzaken?

(Ik kwam al veel topics tegen met dit probleem, alleen niet echt een oplossing/iets voor mij gevonden wat kan er kan zijn)

Verwijderd

Als je em aanzet is een zoemend geluid heel erg vaak een ventilator die in de voeding zit

Als ie ook zoemd als ie uitstaat kan dat ook een ELCO zijn die wat sputtert
Kan dan eens de stekker eruit halen en je powerbutton van de pc ff paar secs in te drukken, dan trekt ie vaak de laatste restjes spanning eruit

Kan ook verder geen kwaad verder

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:39:
Als je em aanzet is een zoemend geluid heel erg vaak een ventilator die in de voeding zit

Als ie ook zoemd als ie uitstaat kan dat ook een ELCO zijn die wat sputtert
Kan dan eens de stekker eruit halen en je powerbutton van de pc ff paar secs in te drukken, dan trekt ie vaak de laatste restjes spanning eruit

Kan ook verder geen kwaad verder
Bedankt voor je reactie ;)
Ik heb de stekker eruit gelaten, power button een paar seconden ingedrukt, nog steeds die pieptoon.
Als het toch nog restje stroom kunnen zijn, kan ik de computer ook gewoon aanzetten, zonder dat het kwaad kan dus?
Hij is trouwens niet aangesloten op een geaard stopcontact...

/
Hm.. erg leuk.. nu start de computer niet meer op :S
Alle lampjes gaan wel branden (harddisk, power + CD ROM)
Computer blijft hangen bij detecting IDE drives..

/
Er was blijkbaar iets niet helemaal goed aangesloten, nu is de piep weg, alleen nu start XP niet meer op (wel in veilige modus). XP start automatisch opnieuw op bij het eerste scherm, dat ie alles nog aan het laden is.
Windows 98 doet het wel gewoon (dual boot)
Hardwarematig zit er niks meer fout lijkt mij dan...
Alleen even XP herstellen kijken of die het dan weer doet

[ Voor 25% gewijzigd door Myliobatis op 18-03-2007 17:09 ]