Ik had gisteren een nieuwe DVD brander gekocht voor mijn PC.
Ik dacht, dat is niet zo lastig om zelf er even in te zetten.
Stekker uit de voeding halen, alle overige kabels loskoppelen, kast openmaken,
IDE kabel in de brander zoals beschreven in het boekje, stroom er naar toe en klaar.
Nu deed ik de stekker van de computer erin, komt er een zacht zoemend geluid uit de voeding... Dit was er voorheen nooit.
Nu durf ik eigenlijk de computer niet aan te zetten.
Ik had alles weer even teruggezet zoals het eerst was (IDE kabel terug naar mn oude CD speler, stroomkabeltje terug naar de oude CD speler).
Nog bleef het zoemende geluid.
Alles gecontroleerd of het weer goed vast zat etc...
Dit geluid komt dus uit de voeding voordat ik de computer ook maar aan heb gezet. Ik doe dan alleen de stekker erin.
Weet iemand wat er fout gegaan zou kunnen zijn tijdens het plaatsen van DVD brander, of er iets met mijn computer kan gebeuren als ik hem wél inschakel?
Het lijkt mij namelijk niet goed dat er opeens een zoemend geluid uit komt.
Wat kan over het algemeen zo'n zoemend geluid uit de voeding veroorzaken?
(Ik kwam al veel topics tegen met dit probleem, alleen niet echt een oplossing/iets voor mij gevonden wat kan er kan zijn)
Ik dacht, dat is niet zo lastig om zelf er even in te zetten.
Stekker uit de voeding halen, alle overige kabels loskoppelen, kast openmaken,
IDE kabel in de brander zoals beschreven in het boekje, stroom er naar toe en klaar.
Nu deed ik de stekker van de computer erin, komt er een zacht zoemend geluid uit de voeding... Dit was er voorheen nooit.
Nu durf ik eigenlijk de computer niet aan te zetten.
Ik had alles weer even teruggezet zoals het eerst was (IDE kabel terug naar mn oude CD speler, stroomkabeltje terug naar de oude CD speler).
Nog bleef het zoemende geluid.
Alles gecontroleerd of het weer goed vast zat etc...
Dit geluid komt dus uit de voeding voordat ik de computer ook maar aan heb gezet. Ik doe dan alleen de stekker erin.
Weet iemand wat er fout gegaan zou kunnen zijn tijdens het plaatsen van DVD brander, of er iets met mijn computer kan gebeuren als ik hem wél inschakel?
Het lijkt mij namelijk niet goed dat er opeens een zoemend geluid uit komt.
Wat kan over het algemeen zo'n zoemend geluid uit de voeding veroorzaken?
(Ik kwam al veel topics tegen met dit probleem, alleen niet echt een oplossing/iets voor mij gevonden wat kan er kan zijn)