speedtouch 858 DMZ + statisch IP

Pagina: 1
Acties:

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Ik zit met een Thomson Speedtouch 858 ADSL-router. Via de internet-kant krijgt hij enkel IP-in-IP verkeer binnen. Al dat verkeer dient via een welbepaalde ethernet-poort doorgerouteerd worden naar een server aan de lan-kant die een vast IP heeft (dhcp is hier écht niet mogelijk. Die server kan gewoon enkel een statisch IP adres krijgen. Zelf statisch DHCP is geen optie aangezien hij het dhcp-protocol gewoon niet kent)). De modem heeft firmware-versie 5.3.3.4. De firmware kan/mag niet veranderd worden. De overige ethernet-poorten worden niet gebruikt.

Idealiter zou ik dus DMZ moeten aanzetten om al het binnenkomend verkeer naar die server te laten gaan.

Na even zoeken heb ik gevonden dat je bij Speedtouch naar Home > Home Network > Devices > Assign Public IP moet gaan om vervolgens een Device te mappen met het Internet. Ik kan echter geen enkel device mappen. In de plaats van een lijst met devices krijg ik een error: "Not assigned and no compatible device found".

Blijkt nu dus dat in die lijst enkel de devices komen die via dhcp een IP-adres van de speedtouch-modem gekregen hebben. Aangezien ik (verplicht) met statische IP's werk, zal ik dus onmogelijk DMZ via de webinterface kunnen installeren.

Nu bestaat er ook een CLI-interface voor de modem. De manual is leuk 682 pagina's. Ik heb geprobeerd de pagina's te lezen waar er over DMZ gesproken wordt, maar ik geraak er spijtig genoeg niet goed aan uit. Is er iemand die weet of je dit via de CLI-interface kunt doen? En indien ja, hoe je dit kunt doen?

[ Voor 5% gewijzigd door needless to say op 18-03-2007 03:10 ]

• needless to say
*BUMP*

Na navraag bij een kennis stelde die voor de modem in bridge-mode te zetten. De modem zet in bridge-mode echter geen ppp-connectie meer op, dus dit is ook onbruikbaar.

Iemand die een idee heeft?

• needless to say
*BUMP*