[IE7] CPU 100% met IFrames

Pagina: 1
Acties:

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 05:59

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Zo dat duurde even. Voor more less een maand was ik er mee aan het vechten, het is nu dan eindelijk zo ver dat ik daadwerkelijk een bug heb geconstateerd met MSIE 7 en frames/iframes.

Wat gebeurt er?

Op een interne website die ik heb gecode voor een klant van mij, gebruik ik iFrames (en frames) om hier en daar wat info te tonen indien opgevraagd. Elke, ELKE keer als ik zon Iframe aanriep, voila, 100% CPU gebruik voor zon 7-10 seconden.

Nou heb ik zelf een Dual Dualcore Opteron dus bij mij werd dat slechts 25-26% (soms echter 50-52%) maar bij mijn klant werkten ze nog met Single cores, dus hele PC bevroren, dik unhappy.

Enfin. Toen heb ik maar eens de site naar mijn trusted sites overgezet, EN de Trusted sites naar Medium-Low veranderd. En dat werkte meteen. Geen 1 keer meer 100% (25%) CPU usage. Refresh, reload, CTRL-F5, what ever I did, het gebeurde nooit meer.

Nou vraag ik mij dus heel hard af WAT MSIE 7 met mijn CPU uitspookt na het laden van een (i)Frame. Checkt hij op malware? Is er iets lomp gecodeerd?

als iemand any ideas heeft - let me know :) Ik ben deze bug al elders tegen gekomen (MS nieuwsgroepen) alleen had het daar (volgens de poster iig) te maken met Frames in combinatie met CSS. Ik gebruik nauwelijks CSS (alleen stylesheet voor fonts etc.) is vrij gewone HTML verder...

Vergelijkbaar probleem is hier:
http://support.dundas.com...ebChart2003/webframe.html

[ Voor 3% gewijzigd door Webdoc op 18-03-2007 15:09 ]

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Helaas is het systeem war dit probleem gebeurde een intern/lokaal systeem. Ik zal eens kijken of ik ff snel een voorbeeld kan plegen. Moment...

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Net ff wat geprobeerd te bouwen wat er op lijkt maar ik krijg m niet gereproduceerd. en ik kan helaas echt niet de echte versie online zetten want is met klanten gegevens etc - wordt mijn werkgever niet blij van ;)

Ik poste dit topic ook meer omdat ik al zag dat anderen er een probleem mee hadden en er wellicht een handigere workaround is dan je security settings aanpassen. Aan mijn werkgever kan ik dit nog aanraden, maar niet aan willekeurige bezoekers aan mijn sites natuurlijk :/

Een more less vergelijkbare setup kan je hier zien: http://www.truelister.com/TrueLister/IE7Error.asp maar daar werkt ie dus prima. Een frameset, daarin een iframe die een pagina laad en vervolgens wordt die iframe vanuit die pagina veranderd van hoogte zodat ie precies even hoog is als de content. Deze werkt prima, bij klant gaat ie mis...

[ dit stuk verwijderd samen met de reacties die ook niets met het probleem te maken hebben ]

[ Voor 46% gewijzigd door Spider.007 op 18-03-2007 12:10 ]

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
http://groups.google.nl/g...90eab8%23bc37618b2590eab8

Dit is een link naar een vergelijkbaar probleem. Ik kan het nogmaals niet zo 123 reproduceren :(

In dat artikel wordt ook deze pagina gequote:

En daar gebeurt het inderdaad. Quote uit de laatste post:
This page shows IE7 having 100% CPU usage if you navigate around a bit
(click on some tabs, or navigate through some content). On Dual Core
machines it's harder to reproduce, as the CPU will go to around 60% on
both cores. However, if you quickly and continously click on items on
the left side (i.e. keep loading up different articles) you will see it
hit 100%.

We've reproduced this on Windows XP as well as Vista with IE7 release.
Bij mij schiet met wat langzaam gebrowse tot wel 52% (dus twee cores volledig belast) voor zo 2-7 seconden per browse.

[ Voor 63% gewijzigd door Webdoc op 18-03-2007 02:27 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Welke versie van IE gebruik jij trouwens?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Windows 2003 Enterprise Server 32-bit SP2 met MSIE 7.0.5730.11. Gebeurde ook op WinXP (bij mijn klant dus) en onder Vista Business op zijn notebook

Als ik even rondbrowse op die Dundas site dan ziet mijn CPU use er zo uit:

http://www.truelister.com/truelister/CPUIE7Frames.gif

Dit is dus niet heel lomp doorklikkend maar redelijk rustig, zo 1 klik per 3 seconden.

Vervolgens heb ik de site aan mijn trusted sites toegevoegd, en voila:

http://www.truelister.com/truelister/CPUIE7FramesTrusted.gif

De piekjes die je ziet zijn tijdens heel hard geklik zo zeg 3 kliks per seconde just to prove my point ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Webdoc op 18-03-2007 02:35 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Webdoc: zonder een voorbeeld wat ook echt werkt (ergo, ook 100% CPU veroorzaakt in IE7), is het wat lastig te bepalen waar het nu aan ligt. Kunnen we natuurlijk wel even flink lopen ranten op IE7 dat dit probleem zich voor kan doen, altijd leuk, maar zodra dat gaat vervelen en we willen wat constructiefs doen met onze tijd, wat dan? Kortom, zonder voorbeeld word het niks :)

Het is juist een van de mooiste punten van GoT dat er niet altijd domweg antwoord op je vraag komt, maar ook het verhaal er omheen wordt meegepakt zodat je wat kunt leren, al had je het nooit in die hoek gezien. Op die manier heb ik het meeste geleerd m.b.t. html,css,js,etc

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Hello

Zie mijn post twee posts up - daar is een voorbeeld waarin exact hetzelfde probleem gebeurt:

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:27

crisp

Devver

Pixelated

Webdoc schreef op zondag 18 maart 2007 @ 02:41:
Hello

Zie mijn post twee posts up - daar is een voorbeeld waarin exact hetzelfde probleem gebeurt:

Hmmz, base target - daar was inderdaad wel iets mee in IE7 maar daar ben ik verder nog niet echt ingedoken.

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb een aantal offopic berichten weggehaald uit dit topic. De discussie gaat over een hoog CPU gebruik bij bepaalde gemaakte websites; en niet over CSS en semantiek :)
Webdoc schreef op zondag 18 maart 2007 @ 02:41:
Hello

Als je die URL nou even werkend in de topicstart zet dan zien mensen meteen een voorbeeld waarin het probleem wordt gedemonstreerd; en heb je een grotere kans mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:27

crisp

Devver

Pixelated

Wat ik zo in een Google rondgang heb kunnen opmaken wordt dit veroorzaakt door het phishing filter in IE7 ism grote documenten in (i)frames. Blijkbaar is de implementatie van het phising filter niet echt optimaal mbt framed documents.

Er schijnt eerder een fix voor te zijn uitgebracht in een cummulatieve update maar die lijkt het niet in alle gevallen te verhelpen. Echte workarounds heb ik nog niet kunnen vinden...

Intentionally left blank

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Niet bedoelt om de CSS/semantiek discussie weer te laten beginnen, maar als het aan de phising filter ligt die valt over de grote documenten in iframes, zou je eens kunnen kijken hoe ver je de code moet trimmen om geen CPU problemen meer te hebben. Misschien is het trimmen van whitespace al genoeg, anders gewoon eens knippen in het orgineel en kijken tot wanneer IE7 geen 100% load meer veroorzaakt. Blijft natuurlijk een probleem wat eigenlijk aan de kant van IE7 ligt, maar ik zou het zo aanpakken :)
Pagina: 1