Zo dat duurde even. Voor more less een maand was ik er mee aan het vechten, het is nu dan eindelijk zo ver dat ik daadwerkelijk een bug heb geconstateerd met MSIE 7 en frames/iframes.
Wat gebeurt er?
Op een interne website die ik heb gecode voor een klant van mij, gebruik ik iFrames (en frames) om hier en daar wat info te tonen indien opgevraagd. Elke, ELKE keer als ik zon Iframe aanriep, voila, 100% CPU gebruik voor zon 7-10 seconden.
Nou heb ik zelf een Dual Dualcore Opteron dus bij mij werd dat slechts 25-26% (soms echter 50-52%) maar bij mijn klant werkten ze nog met Single cores, dus hele PC bevroren, dik unhappy.
Enfin. Toen heb ik maar eens de site naar mijn trusted sites overgezet, EN de Trusted sites naar Medium-Low veranderd. En dat werkte meteen. Geen 1 keer meer 100% (25%) CPU usage. Refresh, reload, CTRL-F5, what ever I did, het gebeurde nooit meer.
Nou vraag ik mij dus heel hard af WAT MSIE 7 met mijn CPU uitspookt na het laden van een (i)Frame. Checkt hij op malware? Is er iets lomp gecodeerd?
als iemand any ideas heeft - let me know
Ik ben deze bug al elders tegen gekomen (MS nieuwsgroepen) alleen had het daar (volgens de poster iig) te maken met Frames in combinatie met CSS. Ik gebruik nauwelijks CSS (alleen stylesheet voor fonts etc.) is vrij gewone HTML verder...
Vergelijkbaar probleem is hier:
http://support.dundas.com...ebChart2003/webframe.html
Wat gebeurt er?
Op een interne website die ik heb gecode voor een klant van mij, gebruik ik iFrames (en frames) om hier en daar wat info te tonen indien opgevraagd. Elke, ELKE keer als ik zon Iframe aanriep, voila, 100% CPU gebruik voor zon 7-10 seconden.
Nou heb ik zelf een Dual Dualcore Opteron dus bij mij werd dat slechts 25-26% (soms echter 50-52%) maar bij mijn klant werkten ze nog met Single cores, dus hele PC bevroren, dik unhappy.
Enfin. Toen heb ik maar eens de site naar mijn trusted sites overgezet, EN de Trusted sites naar Medium-Low veranderd. En dat werkte meteen. Geen 1 keer meer 100% (25%) CPU usage. Refresh, reload, CTRL-F5, what ever I did, het gebeurde nooit meer.
Nou vraag ik mij dus heel hard af WAT MSIE 7 met mijn CPU uitspookt na het laden van een (i)Frame. Checkt hij op malware? Is er iets lomp gecodeerd?
als iemand any ideas heeft - let me know
Vergelijkbaar probleem is hier:
http://support.dundas.com...ebChart2003/webframe.html
[ Voor 3% gewijzigd door Webdoc op 18-03-2007 15:09 ]
SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD