Ik heb best wel een probleem op dit moment.
M'n pc wil niet meer opstarten doordat me bios vind dat me CPU te warm word. De bios liep net zelfs gewoon vast. We praten hier dan over 70+ graden op een AMD cpu. Als ik echter m'n hand tegen het koelblok houd dan is die gewoon nog koud. Deze zit goed vast gemaakt en zit er ook al meer dan een half jaar onder dus dat kan t volgens mijn mening niet zijn.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Bios reset Werkte eventjes omdat m'n bios dan op 1100 mhz opstart en daarna weer het zelfde verhaal.
- Andere CPU snelheid. Hielp ook niet.
M'n PC bestaat uit het volgende
CPU: AMD athlon XP 2500+
MOBO: asus a7n8x
geheugen: 1024 DDR ram (lijkt me niet van toepassing maar oke)
GFX: leadtek 6600GT
Voeding: TAGAN 480 WATT ongeveer drie kwart jaar oud.
Ik heb ook met andere programma's in me pc gekeken in hoeverre dat kon.
Speedfan - Vond dat mijn CPU 70+ of hoger was, het zelfde dus als mijn BIOS
PC Wizard - CPU 38 Graden en het moederbord 32 graden.
Het gekke is dat in de BIOS het moederbord een waarde krijgt van 32 graden en de CPU 70+ Dat lijkt me toch vrijwel onmogelijk.
Voor het geval het gezegt word: De pc is vrij stof vrij op dit moment. Zeker nu ik 'm in de antec p180 hebt gestopt
M'n pc wil niet meer opstarten doordat me bios vind dat me CPU te warm word. De bios liep net zelfs gewoon vast. We praten hier dan over 70+ graden op een AMD cpu. Als ik echter m'n hand tegen het koelblok houd dan is die gewoon nog koud. Deze zit goed vast gemaakt en zit er ook al meer dan een half jaar onder dus dat kan t volgens mijn mening niet zijn.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Bios reset Werkte eventjes omdat m'n bios dan op 1100 mhz opstart en daarna weer het zelfde verhaal.
- Andere CPU snelheid. Hielp ook niet.
M'n PC bestaat uit het volgende
CPU: AMD athlon XP 2500+
MOBO: asus a7n8x
geheugen: 1024 DDR ram (lijkt me niet van toepassing maar oke)
GFX: leadtek 6600GT
Voeding: TAGAN 480 WATT ongeveer drie kwart jaar oud.
Ik heb ook met andere programma's in me pc gekeken in hoeverre dat kon.
Speedfan - Vond dat mijn CPU 70+ of hoger was, het zelfde dus als mijn BIOS
PC Wizard - CPU 38 Graden en het moederbord 32 graden.
Het gekke is dat in de BIOS het moederbord een waarde krijgt van 32 graden en de CPU 70+ Dat lijkt me toch vrijwel onmogelijk.
Voor het geval het gezegt word: De pc is vrij stof vrij op dit moment. Zeker nu ik 'm in de antec p180 hebt gestopt
[ Voor 4% gewijzigd door Taenadar op 18-03-2007 01:44 . Reden: stofvrij bijvoeging ]