Toon posts:

DS3 met Scythe infinity northbridge koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Dit is het punt:

Ik heb een ds3 met een e6400 met een fsb van 375 en ik vind m'n northbridge een beeetje warm worden, nu zit er ook een heatsink van niks op maar echt veel ruimte voor een grote (lees: thermalright hr-05) heb ik niet. De hoogte kan maximaal zo'n 4,5cm zijn.

Nu kan ik natuurlijk wel wat reviews vinden, maar vergeleken met de stock sink wat er op een ds3 zit word hij natuurlijk niet.

Iemand suggesties?

ozzie

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Fannetje erop plaatsen is de beste oplossing. Je heb geen ruimte voor een groot koelblok (eigen ervaring) het enige dat werkt is een fannetje erbij.

Verwijderd

bassie_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:20:
Fannetje erop plaatsen is de beste oplossing. Je heb geen ruimte voor een groot koelblok (eigen ervaring) het enige dat werkt is een fannetje erbij.
wanneer is zo'n ding te warm? als je je vinger er niet meer op kan houden?

Northbridge is toch dat grote blok meteen naast je processor (zit net niet in de weg voor je cpu cooler)

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:07:
[...]

wanneer is zo'n ding te warm? als je je vinger er niet meer op kan houden?

Northbridge is toch dat grote blok meteen naast je processor (zit net niet in de weg voor je cpu cooler)
Ik vind maximaal 50 graden.

Verwijderd

bassie_ schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:13:
[...]

Ik vind maximaal 50 graden.
Ik vind 70 :? Ergo: wat *persoon X* vindt doet er niet toe, of de chip het nog trekt wel...

Zolang je pc er niet instabiel van wordt is er geen reden je zorgen te maken.
Mocht je het toech koeler willen krijgen kun je er zoals gezegd een fan op laten blazen. Ook kun je er een blokje van Zalman op zetten. Mocht het net niet passen, kun je er mooi een paar vinnetjes afhalen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook zo, maar koeler is bétah..

Ik denk dat ik maar een zalman blokkie aan stukken ga dremelen, kijken wat er gebeurt.

Denk dat een beetje arctic silver ook wonderen doet..

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:03:
Dat is ook zo, maar koeler is bétah..

Ik denk dat ik maar een zalman blokkie aan stukken ga dremelen, kijken wat er gebeurt.

Denk dat een beetje arctic silver ook wonderen doet..
Ik heb nu deze op me NB zitten en het past precies, je moet alleen wel de laagste pinnetjes richting de cpu doen.

Verwijderd

Ja, die dus. Wordt erg veel gebruik omdat-ie groot is (en dus goed koelt) maar toch makkelijk te modden naar omstandigheden. Zie pricewatch: Zalman ZM-NB47J (passief)

Zalman heeft ook nog een andere (pricewatch: Zalman ZM-NBF47) maar die is iets minder makkelijk te modden en ongeveer twee keer zo duur (zelfs dan nog hebben we het over erg weinig geld :+)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 't allebij maar eens proberen (een fannetje en een zalmannetje), kijken wat er gebeurt.

I love it when a plan comes together

Verwijderd

Laat je wel even de resulaten weten hier? Dan hebben andere er in het vervolg ook iets aan :)

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
als de hoogte niet uitmaakt, past dan een thermalright hr-05 (goed) naast een scythe infinity?
Want ik ben nog op zoek naar een cpu en nb koeler. Als dit namelijk past, dan zit ik te denken aan een scythe ninja (heel iets smaller dan de infinity) en een hr-05.
Heb wel op diverse fora gekeken en google afgezocht, maar kan geen uitsluitsel hiervoor vinden :)

Mocht dit niet passen, past de hr-05 dan naast een Artic Freezer 7 pro? Die is namelijk weer iets kleiner. Of kan ik dan beter voor de Ninja met een zalman nb47j gaan?

Als de nc-u6 in de plaats van een hr-05 kan, dan doe ik dat nog liever, maar dat is denk ik weet teveel van het goede gevraagd :)

Reviews van de koelers:
ninja versus freezer 7
hr-05 versus nb47j
nc-u6 versus hr-05

Overzicht van de grootte van de koelers (gaat dan vooral om de L in het overzicht):
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/445e1a131177.gif

edit: overzicht grote van koelers

[ Voor 9% gewijzigd door evolnick op 21-03-2007 16:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:26:
Laat je wel even de resulaten weten hier? Dan hebben andere er in het vervolg ook iets aan :)
ik heb nu van de stock cpu cooler de fan gehaald en deze op ingenieuse wijze vast gemaakt (tussen mijn freezer en 8800gts) en deze blaast nu lekker op 1500 RPM naar mijn NB en beetje naar geheugen!

scheelt enorm. na 4 uur pc aan en heavy gamen, video editing etc is de NB amper warm! hiervoor kon ik niet eens mijn vinger op de NB houden, zo warm. nu is ie een beetje lauw.

Verwijderd

Mooi!
Wat een beetje creativiteit al niet kan doen ;)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 07:49:
[...]

ik heb nu van de stock cpu cooler de fan gehaald en deze op ingenieuse wijze vast gemaakt (tussen mijn freezer en 8800gts) en deze blaast nu lekker op 1500 RPM naar mijn NB en beetje naar geheugen!
Is dat ding niet wat luidruchtig op 1500 RPM ?

Zit er over na te denken om ook een ander koelblokje voor mn NB te halen maar net van de week paar casefans besteld. Eerst maar eens kijken wat voor invloed dat heeft. Heb nu namelijk enkel achterin de kast (Antec P150) een outtake, die overigens precies achter mijn Scythe Infinity zit. Dit zorgt dus voor een soort push/pull opstelling.

Wat er nu bij komt zijn 2 x 92mm Nexus fans voorin en de standaard scythe fan+Antec Tricool fan wordt vervangen door 2 x 120mm Nexus. Ben benieuwd of deze sterk verbeterde airflow veel resultaat zal hebben voor de NB, lijkt me wel dat ik er iets van merk toch ?

Verwijderd

kingrichard47 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:01:
[...]

Is dat ding niet wat luidruchtig op 1500 RPM ?
.....
nee, hoor ik totaal niet
Pagina: 1