Toon posts:

Welke Windows XP files bij setup?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja excuus, een duidelijkere topictitel kon ik niet verzinnen...

Heb een pctje staan hier waar ik een dual boot met windows XP en Vista op wil zetten.

Uiteraard als eerst windows xp proberen te installeren, maar XP en SATA, het blijft problematisch...

Sata drivers handmatig installeren tijdens installatie vereist een diskettestation en laat die nu net niet in de computer aanwezig zijn.
Via een USB stick met de drivers erop maar proberen dan, maar helaas ook geen succes, wordt simpelweg niet gevonden.

Nah, geen probleem, installeer ik wel eerst windows Vista en installeer ik vanuit Vista wel de cdrom op de andere partitie...
Maar daar was Microsoft het dus niet mee eens, een downgrade van vista naar XP, dat was immers vast niet de bedoeling... En zoals het Windows betaamt had ik hierin geen enkele keus en sloot de setup zich automatisch af :{.

Nu bedacht ik me echter dat bij de oorspronkelijke "install" na de 1e keer booten eerst een aantal setup files van de cdrom naar de harde schijf gekopieerd worden en de installatie vervolgens pas echt begint vanaf de harde schijf in plaats van de cdrom.
Daarmee zou ik dus het probleem dat de xp installatiecdrom de sata schijf niet herkent voorkomen aangezien er wel gewoon geboot kan worden vanaf de schijf.

Maar... Nu dus het probleem... Ik wil dus onder Vista de setup files naar de partitie kopieren zodat ik bij het booten direct naar de harde schijf kan verwijzen voor de install/setup.
Maar welke bestanden dien ik dan allemaal naar de harde schijf te kopieren?

Ter info, het betreft een ASUS K8V SE Deluxe mobootje en een Maxtor 80gig SATA schijf.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:51:
Sata drivers handmatig installeren tijdens installatie vereist een diskettestation en laat die nu net niet in de computer aanwezig zijn.
Via een USB stick met de drivers erop maar proberen dan, maar helaas ook geen succes, wordt simpelweg niet gevonden.
USB storage wordt tijdens de textmode setup van XP niet ondersteund nee.
Maar... Nu dus het probleem... Ik wil dus onder Vista de setup files naar de partitie kopieren zodat ik bij het booten direct naar de harde schijf kan verwijzen voor de install/setup.
Maar welke bestanden dien ik dan allemaal naar de harde schijf te kopieren?
dezelfde files die je anders op een floppy zou zetten natuurlijk ;)

Maar jouw probleem is niet welke files je moet hebben, maar waar je ze neer moet zetten.

is het de $win_nt$.~ls folder, of de $win_nt$.~bt folder, of moet je daar weer een TEXTMODE dir inzetten....
En dan weet je nog niet of het wel of niet werkt, dus moet je het nog een keer proberen...

Denk dat je beter af bent met een CD waar je je drivers in slipstreamed (met bijvoorbeeld nLite)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Jou mobo heeft 4 SATA aansluitingen.
Een RAID controller en gewone.

Sluit je HD aan op de zwarte connectors op mobo, en je hebt geen driver nodig ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Moet de XP CD waarmee TS de setup wil draaien wel SP2 geslipstreamed hebben, anders is die kans nog vrij klein.
Over slipstreamen gesproken, je kan natuurlijk altijd nog overwegen een XP CD te maken met de SATA drivers er in geslipstreamed, werkt over het algemeen prima.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:57:
Denk dat je beter af bent met een CD waar je je drivers in slipstreamed (met bijvoorbeeld nLite)...
Tja, da's dus net het probleem, ik ben niet thuis en heb hier geen lege cdtjes meer liggen...

Anders had ik ook wel even een diskettestation van zolder getrokken en geinstalleerd :P.

Nah, ben er inmiddels achter dat de problemen waarschijnlijk bij de Promise 378 Sata drivers liggen en het een vrij algemeen probleem is. Helaas ook nog geen oplossing voor tegengekomen...

De Windows setup begin ik direct met een F6 zodat er "externe" drivers geinstalleerd kunnen worden, m'n usb stickje wordt daarbij ook netjes herkend, maar na een opvallend korte laadtijd van de drivers eindigt de setup als vanouds met de melding dat er geen harde schijf herkend wordt :{.