media centers: Het gat tussen de htpc en traditionele merken

Pagina: 1
Acties:

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben laatst een zoektocht begonnen naar een dvd recorder met de volgende functionaliteit:
-EPG
-Harddisk recording van TV opnames
-DVD afspeelmogelijkheid
-Netwerk functionaliteit (utp of wireless)
Tot mijn verbazing is er nauwelijks aanbod van zulke apparaten met deze specificaties, en wat er is is vaak nogal vol kinderziektes (kiss etc). Dit terwijl een normale HTPC eigenlijk al deze functionaliteit (en meer) in huis heeft.

Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd of het gat tussen de traditionele merken en de htpc ooit wel gedicht gaat worden? Want ik krijg toch de indruk dat als er extra functionaliteit gewenst is naast "simpel" opnemen en afspelen dat dan eigenlijk HTPC direct in beeld komt.

Op deze manier krijgt microsoft en de hardware fabrikanten eigenlijk een 'free ticket' naar de huiskamer omdat van de traditionele merken geen concurrentie op functionaliteit verwacht hoeft te worden.

De enige troef van de traditionele merken lijkt me de DRM troefkaart die er voor zorgt dat digitale content gevrijwaard kan blijven van connectivity. Dit aangezien de media bedrijven een flinke vinger in de pap hebben welke apparaten DVB encryptie zoals bijv. Irdeto mogen decoderen.

Of heb ik het helemaal mis en verlangt de gemiddelde consument ook niks meer dan de huidige functionaliteit die bijvoorbeeld een dvd recorder biedt?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Nee je hebt gelijk, er bestaat behalve Kiss vrijwel geen aanbod op dit gebied, het lijkt nog steeds een gat in de markt als je het een beetje goed aanpakt. :)
Maar goed, bij gebrek aan beter heb ik dus maar een Kiss DP-558 in huis die alles doet wat je wilt, en kinderziektes heb ik geen last van...