Mandriva 2007 ATI-Dualhead Misvormde muis op screen 1

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Ik heb Mandriva 2007 draaien. Ik heb de drivers van de ati website gedownload. Hierin heb ik dualhead geactiveerd en dit draait opzich nu perfect, ware het niet dat de muis op mijn secundaire scherm er misvormt uit ziet. Op de 2e monitor is het een vierkante waas van 1 bij 1 cm. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

In dit blog komt het probleem aan de orde. Echter, het is me niet duidelijk wat nu precies de oplossing is.

In dit topic word het probleem aandachtig uitgewerkt en komen er ook wat oplossingen aanbod. Ik vind het alleen zeer lastig de meest kansrijke erui te pakken (beetje bang dat ik mijn install voor de 15e keer verknal). En wat ze met het restricted modules willen vat ik niet helemaal.

[ Voor 59% gewijzigd door Terror op 17-03-2007 22:52 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Het lijkt erop (als ik het goed begrijp uit de laatste link) dat er 2 verschillende versies van dezelfde module (fglrx) aanwezig zijn. Probeer (als root): modprobe -r fglrx, (log uit als root) en herstart X met Ctrl-Alt-Backspace. X zou dan moeten starten met de 'goede' module.

Als dat werkt, dan kan je de verkeerde module verwijderen.

PS. draai Mandriva niet als root, dan hoef je ook nooit opnieuw te installeren.
PPS. je weet dat Mandriva's config programma ook in de terminal werkt? Dus als je xorg.conf verknalt is kan je nog steeds in een terminal booten: log in als root en type: mcc. Configureer X opnieuw en je bent klaar.