Toon posts:

Joytech 7"TFT schermpje

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem,waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.

Ik heb een tftf schermpje van joytech inm ijn auto,vandaag na een flinke avond stappen wilde ik mijn car dvd speler opnieuw aansluiten en maakte daarbij een cruciale fout..

Ik had de ground bij de spanning aangesloten(van de DVD speler,schermpje was wel goed aangesloten) en voordat ik daarop kon reageren kwam er al rook uit het schermpje.

Het gekke was dat hij gewoon bleef werken al waren de letter van NO-SIGNAL wat wazig.

Ik heb daarna het schermpje opengemaakt en daar bleek dat rond de lm1881 wat spoortjes weg waren.

toen ik met draadjes door gelust had was het beeld met NO-SIGAL weer beter maar je ziet in het zwarte nu continu een balk lopen.

Is dit iets typisch als de LM1881 stuk is??

had net al een stukje gelezen dat het een videoscheider is...en het feit is als ik op hem schakel op RGB dan is het geflikker weg.

Dacht eerst dat het misschien een stukje ontkoppeling was ofzo,maar ik ben natuurlijk geen tv monteur.

Wie kan me helpen??

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb je mischien wat foto's?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik zie dat je die hier niet zomaar kan uploaden

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:38:
ja maar ik zie dat je die hier niet zomaar kan uploaden
www.xs.to
www.imageshack.us

Verwijderd

Topicstarter
wat ik me afvraag is als de lm1881 kapot is blijft dan het scherm gewoon werken??

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mogelijk. ligt aan de rest van het schema.
daarom: foto's zouden echt helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de foto's naar jouw email sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de print wat foto's gemaakt.kan ze beter naar jouw eigen email sturen als je dat wilt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 08:38

SeatRider

Hips don't lie

Het idee van dit forum is dat we allemaal mee kunnen denken als jij die foto ergens neerzet waar we er ook bijkunnen. Suggesties hiervoor zijn al gegeven :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
[img][url=http://xs.to/xs.php?h=xs413&d=07110&f=photo-0001.jpg][img]http://xs413.xs.to/xs413/07110/photo-0001.jpg.xs.jpg[/img][/url][/img]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

probeer eens te focussen, dan zouden we mischien wat kunnen zien. (macro stand?)

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Heb je een scanner? Dat werkt altijd en dan krijg je goede high-res foto's!

[ Voor 95% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 18-03-2007 18:43 ]

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
zou ook handig zijn als de links werken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem weer een eind aan het werk.hij had geen ground zodat er tussen pootje 4 en 8 geen 5 v kwam.

Toen ik daarvoor zorgde door ground ergens vandaan te trekken was he tbeeld weer redelijk,al blijven er wat strepen door het beeld komen.

name: LM1881
function: video sync separator
package: DIP,8
manufacturer:
added-by: Patrice TEMPKA

+--()--+
comp sync out | 1 8| vcc 5-12 V
comp video in | 2 7| odd / even out
vert sync out | 3 6| reset
gnd | 4 5| burst / back porch out
+------+

Ik heb trouwens tussen ground(4) en odd(7) ook 5v spanning.

Ik heb bij iemand met het zelfde schermpje niks tussen 4 en 7 gemeten

Dit zou een indicatie kunnen zijn dat het ic stuk is lijkt mij,het gekke is dat als ik de spanning van het ic afhaal hij het helemaal slecht doet.

Kan iemand mij uitleggen waarvoor die uitgang is(7)odd/even out?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:32

Stoney3K

Flatsehats!

Pin 7 geeft aan of je met interlaced video (van composiet PAL) op een oneven of even field zit. PAL is 25fps maar dat is opgesplitst in ODD (oneven) en EVEN (even) 'fields', sets beeldlijnen die allebei een half scherm vullen. Pin 7 zal alleen wat uitgeven (om precies te zijn: een blokgolf op 50Hz) als er een geldig composiet-video signaal binnenkomt.

Overigens zie ik er geen HSYNC out op zitten, is dat mijn fout, of zit die verstopt ergens in (back porch out)?
Je kan wel met een multimeter aan de slag gaan maar als je echt serieus aan dit schermpje wil gaan debuggen heb je waarschijnlijk een oscilloscoop nodig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat je met een scoop het verste komt.zal hem vrijdag mee naar de zaak nemen daar hebben we genoeg van dat spul.

Toch vind ik het gek dat ik op de goede print ZONDER dat er comp is aangesloten wel 5v op pen 7 krijg en bij de kapotte niet..
Pagina: 1