Toon posts:

Maxtor OneTouch, kaput?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds ik vandaag mijn volledige setup veranderd heb (nieuw bureau, etc..) heb ik ook weer mijn Externe hardeschijf gekoppeld aan mijn iMac G5 met OSX 10.4.9.

Het is een Maxtor OneTouch 200GB met firewire en usb. Hij deed het een aantal weken terug nog wel toen ik m nog aangekoppeld had. Hij ziet m totaal niet meer.

Ik zou niet weten wat voor informatie ik nog meer zou kunnen geven. Ik vind dit zeer irritant aangezien ik echt bij de inhoud moet :(

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 08:54

wowi

Open de behuizing en koppel de harde schijf af uit die behuizing en hang de harddisk in je pc, wel goed jumperen zie faq, dan weetje tenminste of je harddisk echt niks meer doet of dat die eletronica van de behuizing stuk is.

[ Voor 30% gewijzigd door wowi op 17-03-2007 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
moet je wel een PC hebben :D
Heb wel 1 maar die is weg voor een tijd... buiten dat moet het toch op te lossen zijn zonder de "warrenty-sticker" te verwijderen...

lampje van de HD brand wel overigens...

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 20:59 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Je ziet hem totaal niet meer, als in: ook niet in Disk Utility?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
nee.... ook daarin niet.... niet met USB en ook niet met Firewire...

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:47:
nee.... ook daarin niet.... niet met USB en ook niet met Firewire...
En laat ie zich zien in System profiler?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
ook niet.....

Er staat wek bij firewire: Onbekend apparaat...

Maar dat staat er ook als hij gewoon losgekoppelt is, verder is er geen firewire apparaat aangesloten..

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 05:39
Ik had exact dezelfde ellende. Ook ik heb een Maxtor Ontetouch 250Gb FW/USB, maar neem nu na 3 jaar afscheid van deze schijf, die ook stees meer lawaai is gaan maken.

Truuks die mij hielpen:
* USB ingang gebruiken
* Opnieuw opstarten met de harde schijf erin
* De beste truuk: OSX Tiger installeren
Pagina: 1